Biznis vesti

17.07.2020.

POSTANI ČLAN

Miša Lukić - Advertajzing industrija: Od alhemičara do distributera i nazad

Miša Lukić, Founder & Chief Business Designer, New Startegy i član SAM-a, analizirao je advertajzing industriju za portal Media Marketing i izneo svoje predloge kako "oživeti" ovu industriju.

Ceo tekst možete pročitati na linku Media Marketing-a.

Advertajzing industrija: Od alhemičara do distributera i nazad

Na svetskom nivou advertajzing industrija je u poslednjoj dekadi svojom krivicom potpuno umanjila sopstveni značaj i propustila veliku šansu da se transformiše i postane jedna od industrija sa najvećim rastom i značajem kao što je, na primer, IT. 

Od svojih srednjoškolskih dana u Prvoj ekonomskoj školi u Beogradu, znao sam da će marketing biti moja životna profesija. I tako je bilo. Proveo sam svoje najlepše godine u marketinškim agencijama uživajući u radu sa neverovatno kreativnim i interesantnim ljudima, koje ni jedna profesija nije mogla da okupi na jednom mestu. Kad se danas priča kako je u kompaniji poželjna raznolikost i različitost ljudi po ekspertizi, stavovima, uverenjima, polnoj, kulturološkoj i svakoj drugoj pripadnosti, ja uvek pomislim na to koliko su marketinške agencije i advertajzing industrija generalno uvek bile takve kompanije. I to nas je, između ostalog, činilo jedinstvenim i toliko kreativnim.

Punih četvrt veka sam bio na čelu full-service marketinških agencija, a poslednje dve godine svoje marketing karijere i na čelu Publicis One u 30 zemalja gde su bile ravnopravno zastupljene kreativne, media, PR, digitalne i sve druge vrste specijalizovanih agencija. Takođe sam pet godina bio predavač na master studijama Reklama i mediji (FDU) sa predmetom Integrisane marketing komunikacije.

Međutim, svi koji me poznaju, znaju da bez obzira na moja uverenja i ljubav prema svim oblastima koje su zastupljene u jednoj integrisanoj agenciji, uvek je malo veći deo mog srca bio na strani kreativnih agencija.

Zbog tog osećaja sam i rešio da napišem ovaj članak, da bih jednom objektivnom analizom ukazao na probleme celokupne advertajzing industrije i moguća rešenja, a naročito imajući u vidu kreativne agencije koje su se, po mom mišljenju, najslabije snašle u tranziciji kojoj svi prisustvujemo već više od jedne decenije

 

Miša Lukić

Miša Lukić

 


Ostatak članka možete pročitati na linku Media Marketing-a.