Biznis vesti

21.04.2020.

POSTANI ČLAN

Kako ostati fizičko aktivan u vreme pandemije? - Veroljub Zmijanac, direktor SportIT

Veroljub Zmijanac,direktor SportIT-a, podelio je sa članovima SAM-a pet saveta na koji način se mogu efikasno posvetiti svom duhu i telu. "Trening je jedini deo dana kada sam skroz potpuno okrenut samo ka sebi".

Ko je spomenuo palačinke? Saveti za aktivne menadžere. 

Dragi članovi SAM-a, drage kolege,  

U izazovnom vremenu u kojem živimo, uveliko brinemo o dobrobitima svojih porodica, svojih zaposlenih, naših biznisa i investicija, ali sada je i presudno da brinemo i negujemo svoje telo i naše fizičko i mentalno blagostanje. 

Vanredno stanje donelo je mere zabrane kretanja. Svaki prestanak kretanja, bilo to kapitala, energije ili našeg ličnog u zatvorenim domovima, ima posledice. Ubeđen sam da nisam jedini koji je tokom pandemije nakupio kilograme viška. I da, ne želim da pravimo anketu ko je pobednik u ovome :) 

Mnogi me pitaju kako da ostanu aktivni tokom pandemije, pa evo mojih ključnih saveta. Ali pre toga, jedan jedini razlog zašto da vežbate, a da nije ono “zato što je zdravo” je – to je vreme za sebe!!!

Zašto ja treniram? Zato što je trening jedini deo dana kada sam skroz  potpuno okrenut samo ka sebi. To je vreme bez posla, bez notifikacija, bez dece, bez partnera… Često mi se desi da to bude i deo dana kada sam bez misli (osim onih: kada će više kraj ovog mučenja, hoću palačinke), što bi rekli: biti u trenutku i osećati da si živ i da je sve dobro. 

Pet saveta za menadžere koji bi da vežbaju tokom pandemije – naravno, u časovima kada je dozvoljeno kretanje: 

#1 Hodajte!

Niste aktivni već duže vreme? Ubacite u raspored, brzo hodanje ili baš-baš-super-lagano trčanje 3 puta nedeljno do 45 minuta. Ovaj način vežbanja bukvalno svako može da izvede, a provođenje vremena napolju i provociranje organizma da se oznoji, bustuju imunitet i čini vas jačim. Evo jednog programa treninga baziranog na hodanju. Ubacite treninge u vaš kalendar. https://www.trcanje.rs/trening/pocnite-sa-hodanjem/

#2 Lagano trčanje

U našem klubu učimo ljude da trče sporo. Česta greška je da ljudi odustaju od trčanja samo zato što prebrzo krenu predugo da trče. Ukoliko trčite sporo (toliko da vas je stid) imate šansu da brzo napredujete u pravog trkača. Evo jednog programa i drugog koji možete da kopirate u vaš kalendar. 

#3 Radite vežbe snage

Vežbe treba da budu jednostavne, razgibavanje, sklek, čučanj, plank... Nešto što možete bez rekvizita da uradite kod kuće. Šaljem vam Youtube listu vođenih treninga koju možete pustiti i trenirati zajedno sa nama. 

#4 Uradite vođeni čas joge

Znam da mnogo muškaraca nije dalo šansu jogi, a to je pre svega jer je ona mnogo teška, pa je samo lepši pol u mogućnosti da je radi. Bilo kako bilo, najbolji besplatni vođeni čas joge koji sam uradio je ovaj, pa ako vam se svidi lako ćete pronaći Related videos i krenuti putem istraživanja besplatnih ili plaćenih vođenih časova. 

#5 Uradite dva treninga na dan!

Za sve vas koji već trenirate i sada više niste u stanju da idete u svoje fitnes centre, evo saveta. Efektnije je odvojiti treninge nego ih spajati. Ujutru pre svih, izađite na trčanje i uradite 40 do 50 minuta i tako počnite dan. Posle podne, odvojite 30 do 45 minuta vežbi snage.

Za kraj, moj predlog je da intenzitet i obim treninga treba da budu niski ili umereni. Ušli smo u sporiji ritam na poslu. Takav ritam primenimo i na vežbanje i pomozimo organizmu da kanališe stres i luči opuštajuće hormone.

Trening daje strukturu danu kod kuće i razvija samokontrolu i samodisciplinu. Ništa od palačinki. Dobro, dobro…. palačinke sa medom i orasima, bez nutele. 

Veroljub Zmijanac (LinkedIn) je direktor SportIT-a, agencije za sportski marketing i sponzorstva, koja pomaže sportskim entitetima i brendovima da komuniciraju u sportu. SportIT je majka kompanija magazina Trčanje.rs, Beogradskog trkačkog kluba i serije trka na kojima je mnogo članova SAM-a učestvovalo - Serbia Business Run. 

Belgrade Business Run 2020, ukoliko budemo imali sreće, organizovaćemo u septembru mesecu ove godine. 

Hvala Mariji Desivojević Cvetković na ideji za ovaj tekst. Nadam se da će vas inspirirati i biti podrška u treningu. Za sve dodatne savete slobodno mi pišiti mi na LinkedIn-u. Budite dobro i zdravo.