Aktivnosti

18.04.2022.

POSTANI ČLAN

II generacija polaznika SAM Akademije počela je sa predavanjima

Prvo predavanje za sve polaznike druge generacije SAM Akademije, održano je u subotu, 16. aprila u hotelu Hyatt, u organizaciji Srpske asocijacije menadžera.

Drugu godinu ekskluzivnog edukativnog programa započeli su renomirani menadžeri Dragoljub Damljanović, predsednik SAM-a i direktor Razvojnog centra Schneider Electric, kao i Dragan Filipović, predsednik Izvršnog odbora i CEO  Generali Osiguranja koje je i glavni partner SAM Akademije. 

Predsednik SAMa, Dragoljub Damljanović, pozdravio je polaznike i istakao da će na Akademiji imati priliku da slušaju najbolje od najboljih menadžera i da je akademija idealna platforma za deljenje iskustva. 

Glavni partner SAM Akademije već drugu godinu je Generali osiguranje, a u uvodnom pozdravljanju, Dragan Filipović, predsednik IO i CEO, Generali osiguranja je rekao da je velika čast biti partner SAM Akademije i da je on lično najveći promoter širenja znanja i edukacije u svojoj kompaniji. 

„Nakon, više nego uspešno realizovane prve godine ovog značajnog projekta na kojem smo vredno radili, drugu godinu akademije posebnom i još boljom čini to što smo saslušali i usvojili sve utiske i sugestije prošlogodišnjih polaznika. Uzbuđeni smo što će ova godina biti još naprednija, sa nadograđenim programom, uz naše fantastične predavače i njihovo vredno iskustvo i znanje koje će nastaviti da prenose ambicioznim polaznicima, koji teže ka višim nivoima.“ izjavio je Dušan Basalo, jedan od programskih direktora SAM Akademije, CEO, Talks and Folks.

„Ono što ostaje isto i što je, na neki način simbol ove Akademije, jeste učenje iz direktnih primera poslovanja naših najeminentnijih menadžera u Srbiji“, istakla je tokom uvodnog govora izvršna direktorka SAM-a Jelena Bulatović.

Sa njom se složila i polaznica prve generacije, a danas partner SAM Akademije, Biljana Jovanović, vlasnica i direktorka modne kuće „Luna“. Ona je polaznicima druge generacije prenela svoja bogata iskustva pohađanja Akademije i kao i primenu stečenog znanja tokom poslovanja, a naročito je istakla brojna prijateljstva i kontakte koje je stekla u tom periodu.

Polaznici su su čuli neke od najvažnijih postulata u kreiranju i realizaciji strategije i to iz ličnih primera predavača, koji su tom prilikom pomenuli i neke od svetski poznatih primera: „Bilo da su oni dobri ili loši, pa čak i potpuno neuspešni, jer se iz grešaka najbolji uči, oni najdirektnije opisuju sa čim se sve susreću menadžeri tokom svog radnog veka“ – složili su se predavači, koji su polaznike upoznali sa Korporativnom strategijom i višefunkcionalnim interakcijama - temom prvog predavanja.

Tokom vrlo aktivne diskusije polaznici  su mogli da  razmenjuju mišljenja sa predavačima i dođu do nekih od ključnih poruka za uspešno vođenje posla, napretku kompanije, napretku samih menadžera u ovim turbulentnim vremenima.

  • Definisanje strategije - početak svakog biznisa. Bilo da je reč o korporativnoj, funkcionalnoj ili strategiji kojom želimo da plasiramo neki novi projekat ili proizvod - najvažnije je da na početku definišemo cilj. Korporativne strategije imaju svoje misije, vizije i ciljeve, uglavnom organizovan pristup, bez iznenađenja i sa manje-više očekivanim rezultatima, što je u neku ruku olakšavajuće za menadžment. Druga vrsta strategija, daje lokalnim ekipama okvir prilagođen lokalnim tržištima, sa puno slobode, što ima i svoje prednosti ali i mane i mnogo više odgovornosti. Takođe postoji i treći pristup, a to je kombinacija ova dva sistema. Brojni primeri pokazuju da kombinacije pristupa multinacionalnih korporacija koje su se prilagodile lokalnom nivou daju slobodu da se primenjuje, najbolje od svega. Postoje razne vrste strategija, ali zajedničko im je da bez definisanog cilja ne treba ulaziti ni u kakve projekte.
  • Biti dobar igrač u ovim turbulentnim vremenima često podrazumeva agilnost, odnosno našu mogućnost za brzo prilagođavanje novonastalim situacijama. To je ponekad teško ostvarivo za velike korporacije i sisteme, ali je to ono čemu treba da teže, da, plastično objašnjavajući, nateraju slona (korporacije, velike kompanije, sisteme…) da se kreće kao vidra. Da pliva brzo i vešto izbegava prepreke. To je današnji imperativ i od toga zavise poslovni rezultati.
  • Sve polazi od kupca - Pre ulaska u sam projekat i pri definisanju strategije u centar se stavlja kupac, bez toga nema ni suštine dobre strategije. Ukoliko se temeljno ne ispita tržište teško će se adekvatno odgovoriti na zadati cilj. Polazeći od želja kupaca u strategiju se uključuje ispitivanje tržišta, konkurencije, ponude, kanala prodaje, uključivanje partnera, komercijalna politika, geografsko područje na koje želi da se plasira proizvod. Pored toga veliku ulogu igra i koliko je proizvod dostupan kupcu, kako je dizajniran i koliko je primenjiv. Tome takođe treba dodati i spoljašnje faktore - ekonomsku situaciju, tehnologiju, trenutni politički okvir i kao jedan od najvažnijih faktora današnjice važnost ekologije, odnosno održivost kao imperativ današnjice.
  • Uspeh novog biznisa - uspešan proizvod – uslov da jedan proizvod zaživi i doživi uspeh na tržištu jeste da se u isto vreme poklope 3 stvari: ideja, koja je nastala ispitivanjem želje kupaca i tržišta, infrastruktura i zakonska regulative kojom će biti obuhvaćeno plasiranje novog proizvoda.  Ukoliko bilo šta od toga nedostaje uspeha nema i čeka se neko buduće vreme kada će se preklopiti ovi preduslovi.
  • Sve polazi od ljudi, odnosno od zaposlenih - Oni su karika od koje sve polazi i ulaganje u njih od velikog je značaja za svaku kompaniju. Tim koji je motivisan i ima slobodu, kreće se napred, daje rezultate i preko zadatih okvira. Ljudi, zaposleni jedino prave razliku, jer i kada su od starta postavljene dobre strategije, loš tim ih nikada neće dobro primeniti, dok će čak i loše strategije dobar tim promeniti, unaprediti i kompaniju voditi ka uspehu. Zato nikada ne treba štedeti na zaposlenima. Jedino tim ispunjen entuzijazmom može da bude produktivan i doprinese napretku posla.
  • Poslovna kultura predstavlja onu finu razliku između dobrih i loših kompanija. Određeno poslovno ponašanje koje bi trebalo da bude zajedničko svim zaposlenima u okviru jedne kompanije, utiče na njenu refleksiju u okruženju. Slika o kulturi ponašanja u određenoj kompaniji, stvara se upoznavanjem sa prvim zaposlenim do poslednjeg u nizu. A ta kultura formira se od vrha i ide ka svakom zaposlenom ponaosob. Sve one vrednosti kojima jedna kompanija teži, moraju da se osećaju  i poslovno žive zajedno.

SAM Akademija namenjena je senior menadžerima, a u narednih 6 meseci polaznici će prelaziti teme od strategije do finansija, koje su od ove godine novina u programu. Pored toga, predavanja će obuhvatati i značajne oblasti kao što su transformacije biznisa, agilnost, novi trendovi, komunikacije, organizacioni dizajn,  digitalizacija biznisa i sve ono što lideri 21. veka treba da znaju, kako bi bili uspešni menadžeri koji vode poslovnu zajednicu Srbije.