Aktivnosti

10.12.2018.

POSTANI ČLAN

Digitalno doba je tu, da li ste spremni

Na temu spremnosti za digitalno doba razgovarano je sa poslovnim liderima u regionu jugoistočne Evrope koji izneli svoja razmišljanja, stavove i razloge za zabrinutost.

Biljana Bogovac, partner u kompaniji PwC Srbija, prezentovala je rezultate ankete o digitalnoj spremnosti kompanija u jugoistočnoj Evropi članovima SAM-a. Pored Biljane, u prezentaciji su učestvovale i Ana Bosnić, menadžer u Odeljenju za konsalting i Bojana Bjeličić, senior menadžer u Odeljenju za poresko savetovanje, iz kompanije PwC, kao i Ivana Lazarević iz Digital Elementa.

Tehnološki napredak je jedan od najznačajnijih trendova koji vode ka velikim promenama u poslovanju stoga je jasno da će uspešne biti one kompanije koje usvajaju nova znanja, inovativna rešenja i transformišu se u skladu sa zahtevima tržišta.

Poslovni lideri jugoistočne Evrope izneli su svoja mišljena na pitanja:

  • u kojoj meri veštačka inteligencija utiče na poslovanje i naša radna mesta
  • koliko je teško pronaći i zadržati digitalno pismene kadrove
  • koji su planovi za ulaganje u nove tehnologije

Čak 87% smatra da će upotreba veštačke inteligencije poput robotike ili blokchain tehnologije u velikoj ili određenoj meri uticati na poslovno okruženje u narednih pet godina.

U narednoj godini poslovni lideri planiraju da ulože u sledeće tehnologije: Analizu podataka 25%, a zatim slede Mobilne aplikacije, IoT, Zaštita od hakerskih napada, robotska automatizacija procesa.

Veliki broj lidera, 83% smatra da su digitalne veštine od izuzetne važnosti ali kao glavnu prepreku navode da se do njih teško dolazi. Kao glavni problem navodi se zadržavanje digitalno pismenih, kaoa zatim i privlačenje takvih kandidata.

U prednosti za uvođenje digitalnog modela poslovanja na prvom mestu su: brži i fleksibilniji poslovni procesi, a zatim ostvarene uštede, bolje iskustvo kupaca, porast prihoda i inovativniji proizvodi.

Među glavnim preprekama za uvođenje digitalnog modela, lideri vide nedostatke odgovarajućih veština među zaposlenima, a zatim nemogućnost odgovarajuće integracije između novih i postojećih tehnologija, rigidne i spore procese, internu organizaciju i mnogo istovremenih projekata i zastarele tehnologije.

Veliki broj lidera vidi mogućnost za prevazilaženje prepreka u transformaciji i unapređenju internih procesa.

Kao zaključak ankete izneseno je da poslovni lideri u regionu JI prepoznaju značenje i važnost digitalne transformacije. Načinjen je niz važnih koraka, ali najveći posao ka implementaciji savremenih modela poslovanja tek predstoji.