Značaj emocionalne inteligencije u pregovaranju


Datum: 04.Nov.2021


U sredu,3. novembra, uživo u SAM-u, Mirjana Matić, Sales Manager iz kompanije Fructus, održala je predavanje na temu značaja emocionalne inteligencije u pregovaranju.
Emocionalna inteligencija je tema koja poslednjih godina opet dobija na izuzetnoj važnosti. Razlog tome jesu i ranije sprovedena istraživanja u ovoj oblasti, koja pokazuju da čak preko 65% svih veština koje su potrebne pojedincu kako bi bio uspešan u poslovnim rezultatima, zapravo se zasnivaju na emocionalnoj inteligenciji.


 Emocionalna inteligencija povezuje se sa uspehom lidera kroz 4 ključne grupe sposobnosti: samosvesnost, upravljanje sobom, društvena svest i socijalne veštine.

Medjutim, kao posebna tema izdvojila se i veza izmedju emocionalne inteligencije i pregovaranja, odnosno u kojoj meri emocionalna inteligencija doprinosi razlici izmedju izuzetnih i prosečnih pregovarača.

Svesni smo da se svakodnevno odvijaju razni pregovori u svim vrstama organizacija, kao što su pregovori sa zaposlenima, kupcima, dobavljačima, sindikatima, investitorima i drugim stejkholderima ili interesnim grupama. Za uspešne pregovore,  priprema je pola posla.
Pregovaranje u savremenim uslovima je takođe izazovno:  (ne)raspoloženje ima uticaja na poslovne ishode, a emocionalna inteligencija ima veliki uticaj na izgradnju odnosa i donošenje odluka.

Sponzori