Vi ste više od vaše firme - Rade Rakočević, vlasnik, Senzal Capital na Mind Networking-u

U okviru Mind Networking programa, Rade Rakočević vlasnik Senzal Capital-a i Moritz Eis Srbija podelio je svoja iskustva na sastanku sa preduzetnicima i polaznicima ovog programa.


Datum: 20.May.2021


Rade je jedan od osnivača i predsednik skupštine SAM-a, a prisutnima je podelio svoje neprocenjivo iskustvo iz bogate karijere, greške koje je pravio i brojne izazove koji su mu bili na putu razvoja.

Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Beogradu na kojem je i magistrirao, doktorat završava na Fakultetu političkih nauka i zapošljava se u Credibel banci na poslovima trgovine hartijama od vrednosti na Beogradskoj berzi i tržištu novca. Kasnije prelazi u brokersku kuću  „M&V Investments“ a.d. Novi Sad kao zamenik direktora da bi 2000. Postao vlasnik i direktor brokersko-dilerske kuće „Senzal“ a.d. Beograd, jedne od najvećih brokerskih kuća u Srbiji u tom periodu.

Zanimljivo je da je naziv senzal u kraljevini Jugoslaviji bio naziv za brokera. U 2007. godini, Senzal je kupila belgijska brokerska kuća „KBC Securities“ -a Rade je od tada vlasnik  investicione kompanije „Senzal Capital“ d.o.o. Beograd, koja se bavi investiranjem na berzama u Srbiji i inostranstvu. Pored toga, bavi se privatnim ulaganjem u domaće kompanije. Ima više od 25. godina iskustva na tržištu kapitala i ekspert je u oblasti transformacija porodičnih kompanija u korporacije, a bio je i najbolji broker u Srbiji.

Ulaganje u znanje, umetnost, sport je za Radeta neprocenjivo i pored toga što je potpredsednik Srpske asocijacije američkog fudbala, sponzor je i pesničke nagrade “Vasko Popa”.

Za Radeta, biti preduzetnik znači imati veliku strast prema kreiranju koja će vas voditi kroz brojne rizike uz puno žrtvovanja. “Celi život sam uspevao da sagledam stvari iz različitog ugla.” – rekao je Rade i dodao da je uvek potrebno izdvojiti vreme za sebe, za opuštanje kako bi se razmislilo o svemu na miru. Nikada se nije plašio autoriteta već ih je posmatrao kao ravnopravne sa njim, a savetuje preduzetnike da kada odluče da prodaju svoju firmu, da se stave sebe u poziciju da su oni ti koji daju dodatnu vrednost kupcu, a ne obrnuto. “Vi ste više od vaše firme!” – poručio je Rade rekavši da je u odlukama uvek razmišljao šta je to što hoće neko drugi, osoba sa kojom pregovara.

Istakao je da je ulaganje u berzu opšta kultura svakog uspešnog biznismena ali da su ljudi ovde nepoverljivi prema takvim investicijama. Njegova preporuka je da se investira u konkurenciju na globalnom nivou.

Takođe, ono što je važno za preduzetnike jeste da budu kao voda, da uvek nađu put ka izlazu i da ne čekaju priliku nego da je sami sebi stvore.  Kompaniji u kojoj je uvek pristupa kao da će zauvek biti njegova a opet da je sutra spremna za prodaju. Rizik je sastavni deo biznisa i zato je i kupio Moritz Eis u Srbiji jer je konačno mogao da uživa u samom stvaranju jedne manufakture što nikada do sada nije radio. Nikada nije svoj ego stavljao ispred posla zato mu nije bilo teško da raznosi sam sladolede i tako u direktnom kontaktu sa kupcima dobija najvalidnije informacije. Informcije su ključne za razvoj biznisa.

Nije ga plašio FOMO (Fear of Missing Out) jer preduzetnik mora imati otvorena sva čula da bi mogao uvek da unapređuje svoj biznis, da ima viziju o svojoj kompaniji ali da prepreke koje neminovno naiđu doživljava kao još jedan izazov u kojem se konačne odluke mogu doneti čak i ako nisu u skladu sa prvobitno planiranim. U svemu što je radio, nije čekao priliku već ju je sam stvarao i dobijao je uvek kada mu je bilo mnogo stalo do nečega.

Prisutnima je naglasio da su mu poznanstva iz SAM-a omogućila dobre poslovne prilike i da je sve moguće uz dobar pristup.

 

Sponzori