Vaše staro VI ne može ništa vašem novom VI - Rade Rakočević na sastanku Mind Networking

Mind Leader u mesecu maju je Rade Rakočević vlasnik Senzal Capital-a i Moritz Eis-a koji je na sastanku Mind Networking podelio svoja iskustva polaznicima ovog programa.


Datum: 13.May.2021


Rade je ostvario  bogatu karijeru prepunu izazova, razmišljanja izvan okvira i čestih rizika.  Nakon završenog Ekonomskog fakulteta u Beogradu na kojem je i magistrirao, doktorat završava na Fakultetu političkih nauka i zapošljava se u Credibel banci na poslovima trgovine hartijama od vrednosti na Beogradskoj berzi i tržištu novca. Kasnije prelazi u brokersku kuću  „M&V Investments“ a.d. Novi Sad kao zamenik direktora da bi 2000. postao vlasnik i direktor brokersko-dilerske kuće „Senzal“ a.d. Beograd, jedne od najvećih brokerskih kuća u Srbiji u tom periodu. Zanimljivo je da je naziv senzal u kraljevini Jugoslaviji bio naziv za brokera. U 2007. godini, Senzal je kupila belgijska brokerska kuća „KBC Securities“, a Rade je od tada vlasnik investicione kompanije „Senzal Capital“ d.o.o. Beograd, koja se bavi investiranjem na berzama u Srbiji i inostranstvu. Pored toga, bavi se privatnim ulaganjem u domaće kompanije.

Istakao je da je ulaganje u berzu opšta kultura svakog uspešnog biznismena ali da su ljudi ovde nepoverljivi prema takvim investicijama.

Takođe, ono što je važno za preduzetnike jeste da budu kao voda, da uvek nađu put ka izlazu i da ne čekaju priliku nego da je sami sebi stvore. Ne treba biti perfekcionista i previše čekati kako ne bi prošla potencijalna prilika za razvoj.

Kompaniji u kojoj je uvek pristupa kao da će zauvek biti njegova, a opet da je sutra spremna za prodaju. “Najlakši način da se od nečega rastanete jeste da to prerastete, da ga prevaziđete” – poručio je Rade svima koji se dvoume oko prodaje svog poslovanja i dodao da je trenutak prodaje izuzetno emotivan.

Rizik je sastavni deo biznisa i zato je i kupio Moritz Eis jer je konačno mogao da uživa u samom stvaranju jedne manufakture što nikada do sada nije radio. Nikada nije svoj ego stavljao ispred posla zato mu nije bilo teško da raznosi sam sladolede i tako u direktnom kontaktu sa kupcima dobija najvalidnije informacije. Informacije su ključne za razvoj biznisa. U svim odlukama je razmišljao šta hoće taj sa kojim pregovara, sagledavao je stvari iz njihovog ugla.

Nije ga plašio FOMO (Fear of Missing Out) jer preduzetnik mora imati otvorena sva čula da bi mogao uvek da unapređuje svoj biznis, da ima viziju o svojoj kompaniji ali da prepreke koje neminovno naiđu doživljava kao još jedan izazov u kojem se konačne odluke mogu doneti čak i ako nisu u skladu sa prvobitno planiranim. “Nemojte da radite posao ako nema reda ispred vaše radnje, a ako ga nema, nađite način da ga napravite” – savetovao je Rade članove SAM-a.

Na kraju inspirativnog sastanka, Rade je poručio da treba raditi samo ono zašto si spreman da se žrtvuješ i noću budeš budan!

Sponzori