Svako je potencijalni investitor - Miloš Milisavljević, CEO, Strawberry Energy na Mind Networkingu

U okviru Mind Networking programa, Miloš Milisavljević vlasnik Strawberry Energy i član UO SAM-a, podelio je svoja iskustva na sastanku sa preduzetnicima i polaznicima ovog programa.


Datum: 03.Jun.2021


Miloš je osnovao Strawberry Energy pre 10 godina sa idejom da napravi Solarni punjač za mobilne telefone. Strawberry je danas vodeća Smart City tehnološka kompanija, fokusirana na razvoj tehnoloških rešenja za pametne gradove. Glavni proizvod je “pametna klupa”.

Strawberry je pionir i u domenu poslovnih inovacija jer je sa svojim biznis modelom u Londonu, postao prva Smart City tehnološka kompanja koja nudi pametnu gradsku infrastrukturu.

Kompanija je nagrađena brojnim svetskim nagradama za inovaciju i o njoj su pisali renomirani svetski mediji, među kojima su „Forbes”, „Financial Times”, „The Guardian”, „Times”, a Miloš se 2015. godine našao na listi top 100 inovatora.

Danas je “pametna klupa” prisutna u više od 50 gradova širom sveta i 23 zemalja.

Milošev princip rada zasniva se na tome da ne postoji problem koji nema rešenje i da ne postoje bezizlazne situacije bez obzira na okolnosti. U neposrednom dijalogu prepunom konkretnih primera, Miloš je ispriča svoja iskustva u vezi sa:

  1. celokupnim tehnološkim razvojem start up-ova
  2. razvojem fizičkih, inovativnih proizvoda
  3. kreiranjem novog tržišta
  4. izlaskom na strano tržište
  5. fundraising-om
  6. pravljenjem tima

Pre desetak godina, kao student ETF-a, Miloš je spontano došao na ideju o solarnim punjačima a kasnije i pametnim klupama, kojih tada nije bilo u Srbiji. Prvi novac dobija od bugarskog investicionog fonda i ubrzo shvata da Srbija u tom trenutku nije spremna za takav tehnološki napredak i da će se njegovo poslovanje bazirati na izvozu, što je i danas slučaj.

Za primenu svog modela biznisa bira London kao prestižnu metropolu, što se ispostavilo na kraju da je bila dobra odluka. Naglasio je da je svako potencijalni investitor i time ohrabrio prisutne preduzetnike da na taj način posmatraju svoje poslovanje. Imao je sreće da se susreo sa dobrim investitorima za svoje ideje i objasnio da ekonomski gledano, nije bitan broj procenata nego broj akcija u nekoj firmi. Sa investitorima treba otvoreno razgovarati i predočiti im faktore rizika koji su u start up-ovima veliki i vode ili do propasti ili donose višestruk povrat prihoda.

Miloš je shvatio da poslovanje ne mora biti samo klasično bazirano na prodaji nego se može uvesti i nov vid posmatranja biznisa, čak i više profitabilan i tako je svoje poslovanje proširio advertajzingom, oglašavanjem na klupama koje danas koriste svetske, renomirne kompanije.

Sa učesnicima Mind Networking-a, razgovarao je i o problemima otvaranja firmi na inostranim tržištima što je u početku vrlo stresno ali olakšava poslovanje i istakao da se ništa ne može uraditi remote, već se mora biti u tom potencijalno novom okruženju, upijati signale iz okruženja, koristiti sve prilike i direktno se boriti za ideju u koju verujete.

Sponzori