SAM Akademija - Organizational design and culture
Na SAM Akademiji odžana predavanja na temu Organizacionog dizanja i kulture.
Datum: 16.Sep.2023
Organizaciona kultura, kako je izgraditi, promeniti, poboljšati bile su tema SAM Akademije nakon letnje pauze. O tome su u okviru ovog ekskluzivnog edukativnog programa namenjenom budućim liderima, u subotu 16. septembra, govorili Zvezdan Horvat, Professional Director u Adizes Institute Worldwide, Vladislav Lalić, CEO, Goodfaith Strategic Advisory i Vlastimir Vuković, predsednik Izvršnog odbora, NLB Komercijalna banka.
Polaznike je pozdravila Jelena Bulatović, izvršna direktorka Srpske asocijacije menadžera.
Zašto menjati organizacionu strukturu?
Zvezdan Horvat, professional Director u Adizes
Institute Worldwide
Postoje 2 razloga zašto bi neko trebalo da menja organizacionu strukturu:
- Zato što postoje problemi u okviru
organizacije
- Zato što postoji želja i neophodnost
za razvoj.
Dakle, ako nema problema i ne postoji želja za agresivnije razvijanje,
onda nema potrebe da se menja struktura. Struktura se proverava svake godine i ako
jedan od ova dva uslova postoji ona se
menja, ali ako ne postoji, onda organizacija nastavlja istim putem.
Tri saveta za dobru i jaku organizacionu kulturu
Vladislav Lalić, CEO, Goodfaith Strategic
Advisory
Tri osnovna saveta
i preporuke za korporativnu kulturu bili bi:
- Korporativna kultura se ne pravi i ne menja preko noći i ne može se nametnuti zaposlenima
- Ona služi da se ljudi privuku da dođu u neku kompaniju i da se u njoj zadrže da ostanu što duže
- I treće, najvažnije je da je snaga dobrog primera veoma važna, odnosno važno je da budete ambasador te kulture i na taj način utičete na zaposlene u kompanijama.
Postoje stvari
koje treba uvek raditi i one koje ne treba da radite kada izgrađujete kulturu
ili pokušavate da stvorite sasvim novu. Na početku treba da upoznate postojeću
kulturu, ljude, procese, da biste upravljali očekivanjima i promenama koji taj
proces promena korporativne kulture očekuje. Posle treba vizija, da vodite
viziju kuda želite da idete i da ona bude prenesena što većem broju ljudi. Nakon
toga potrebno je vođstvo, kao i empatija za ljude i velika energija da bi se
promene sprovele kako bi se nova korporativna kultura izgradila. Na kraju
potrebna je i komunikacija, koja treba da bude pravovremena, inkluzivna,
istinita i objektivna.