Radni Doručak: Kako data science pomaže kompanijama da opstanu i napreduju?

Predstavnici kompanije DATA DO, Marijana Agić-Molnar i Goran Tintor, zajedno sa Mihailom Ponjavićem, CEO Super Kartice, su ovog jutra prezentovali na temu upravljanja podacima i formiranju ispravne strategije koja bi pomogla kompanijama u opstanku i napretku.


Datum: 06.Nov.2019


Marija Agić-Molnar, članica SAM porodice, je započela sa uvodom u ideju gde se sve i kako se data science može primeniti, i šta je uopšte data strategija. „Upotreba podataka u kompaniji može da bude zarad unapređenja poslovnog odlučivanja, unapređenje operacije (automatizacije) i monetizacije ili eksterne prodaje podataka“, rekla je Marija.

 

Goran Tintor je potom prezenotvao istraživanje koje je bilo deo projekta Advanced Data Analytics (ADA) koje je izradjeno u parnerstvu sa SAM-om i četri najveća univerziteta u Srbiji. Cilj istraživanja je podizanje svesti pozicije data scientist u kompanijama, kao i pronalaženje trenutne svesti o istoj poziciji. Više informacija o projektu možete pronaći ovde.

 

Drugi deo prezentacije se odnosio na predstavljanje načina na koje upravljanje podataka može da vodi do boljih odluka u poslovanju. Marija je navela da podaci mogu pospešiti poslovanje u gotovo svim organizacionim funkcijama: finansijama, upravljanje ljudskim resursima, kao i operativnim i strateškim funkcijama. Takođe su prezentovani primeri data science prognoze prodaje kafe i auto-guma.

 

 

Moć podataka i informacija je dalje predstavljen kroz primere Coca-Cole i Tasty aplikacije, Superkartice,kao i predstavljenog projekta između DATA DO kompanije i Heureka Groupe.

Članovi Srpske Asocijacije menadžera imali su priliku da slušaju, počasnog gosta Mihaila Ponjavića, koji je pričao o načinima na koji Super Kartica prikuplja i koristi podatke kroz različita partnerstva, kao i smernice kretanja ove kompanije. Trenutno ova kompanija ima oko 798.260 aktivnih domaćinstava u 2019. Detaljni proces prikupljanja i način na koji ova kompanija „od kase“ do marketiških strategija mogu da poboljšaju fluktuaciju prihoda jedne kompanije, su prikazani na osnovu primera targetiranja kupaca kreme za sunčanje i mogućnosti kupovine putovnog osiguranja. Trenutni planovi Super Kartice su razvoj loyalti i mWallet platforme.

 

Poslednje teme današnjeg radnog doručka su bile upotreba podataka za automatizaciju poslovnih operacija i monetizacija podataka. Poruka Marije Agić-Molnar kako pristupiti monetizaciji podataka su bili sledeći:

  • Morate da se ophodite ka tržištu podataka kao prema svakom drugom tržištu. Dakle, tržište podataka je tržište.
  • Još uvek ima prostora za novu ponudu podataka i tek će ga biti.
  • Više ne znači bolje. Bolje je imati manje podataka koji su precizniji nego mnogo podataka koji nisu pročišćeni.
  • Tražite partnere, ne morate i ne možete sve sami.

 

Ovi putem želimo da se zahvalimo Mariji Agić-Molnar, Goranu Tintoru i Mihailu Ponjaviću na odličnoj prezentaciji i primerima.

Sponzori