Poslovni saveti u izazovnim vremenima - Razmišljanje o fundamentima je uvek korisno i okrepljujuće

Dušan Tomić, Partner, EY deli sa članovima SAM-a razmišljanja o fundamentima poslovanja i strategije u kriznim situacijama.


Datum: 28.Apr.2020


Naučio sam da je u kriznim situacijama razmišljanje o fundamentima uvek korisno i okrepljujuće.

To je kao kada se nađemo na otvorenom moru bez kompasa i navigacionih uređaja, pa krenemo da koristimo sunce, zvezde, talase, vetar, itd.

Evo par razmišljanja o fundamentima, u kontekstu “dana posle”:

 

  • Mi kao kompanije primarno postojimo da bi zadovoljili potrebe naših klijenata, kupaca, potrošača, a ne da bi prodali naš proizvod ili uslugu (po svaku cenu);
  • U ovom trenutku te potrebe se menjaju: neke kvantitativno, neke kvalitativno, neke kratkoročno, a neke dugoročno;
  • Očigledno je da mi moramo da se menjamo i da se prilagođavamo i da je to ključni input za naš “dan posle”;
  • Predviđanje promena potreba i tržišta je izuzetno težak i kompleksan zadatak, ali nije nemoguć;
  • Potrebno je dakle uložiti dosta vremena i napora sa svojim ključnim timom na tom zadatku, pre delovanja;
  • Ovde često grešimo - delujemo haotično i/ili pogrešno bez jasnog plana i razumevanja konteksta;
  • Korisno je pitati nekog “prolaznika sa strane” da nam kaže svoje objektivno mišljenje jer smo često sa svojim timom zaglavljeni u kutiji ograničenih i sličnih promišljanja;
  • Input o promenama potreba i o kontekstu nam treba za plan i akciju;
  • Jednom kad smo isplanirali, moramo biti odlučni i energični u realizaciji plana i preduzimanju akcija;
  • Iskustvo mi kaže da su pogrešne odluke bolje od nikakvih odluka.

Ispostavi se tako vrlo često da nas “sunce, zvezde, talasi i vetar” vrate u sigurnu luku.

Sponzori