ODRŽANA XVII GODIŠNJA SKUPŠTINA
Zabeležen rekordan broj članova, fokus na edukaciji i poslovanju budućnosti.
Datum: 20.Feb.2024
Rekordan broj članova od
osnivanja – 544, gotovo 50 događaja, pokretanje Inicijative za odgovornu
budućnost i rad na edukaciji i umrežavanju obeležili su prethodnu godinu Srpske
asocijacije menadžera. Na redovnoj godišnjoj Skupštini, izabrani su potpredsednici
- Dragoljub Damljanović, potpredsednik za programe za razvoj menadžera i
mladih i Miša Lukić, potpredsednik za strategiju i razvoj. U okviru Skupštine, održana je i panel diskusija na temu šta menadžere
i biznise čeka u ovoj, 2024. godini.
Kao jedni od najvažnijih ciljeva u narednom periodu za SAM postavljeni su privlačenje iskusnih menadžera sa bogatim iskustvom, ali i mladih članova kojima treba podrška u karijeri.
„Asocijacija nastavlja sa svim redovnim aktivnostima, uz poseban fokus dalji razvoj SAM Akademije, proširenje Inicijative za odgovornu budućnost, angažovanje u oblasti edukacije mladih, kao i daljem osnaživanju menadžera i njihovih veština, da bi mogli da odgovore na promene koje donosi veštačka inteligencija u poslovanju. Ponosan sam što smo u ovu godinu ušli sa rekordnim brojem članova, a verujem da će i novina poput imenovanja potpredsednka dodatno doprineti ubrzanju ostvarivanja ciljeva koje smo postavili i omogućiti da SAM nastavi da napreduje i dalje se razvija“, poručio je Mihailo Janković, predsednik Srpske asocijacije menadžera.
Skupština se odvijala iz dva dela. U prvo formalnom koji je vodio Slobodan Đinović, predsednik Skupštine i CEO, Orion telekom, izveštaje o radu u 2023. godini iznela je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAMa dok je predsednica Nadzornog odbora, Danijela Mirković, komentarisala rad ovog tela.
Članovima SAMa zatim su dati na usvajanje podnešeni izveštaji, a usvojeni su i novi Pravilnik o radu i Pravilnik o članarinama.
U drugom delu, održan je panel o trendovima u 2024. godini.
Na panelu „Šta nam donosi
2024. godina?“ učestvovali su Mihailo Janković, kao i Slobodan
Đinović, predsednik Skupštine SAMa i novi potpredsednici Dragoljub Damljanović
i Miša Lukić. Zajednička poruka svih njih bila je da će ulaganje u
obrazovanje u narednom periodu biti od suštinske važnosti i upravo će to
praviti razliku ne samo u kompanijama, već i na nivou država. U tom pravcu
krenuo je i SAM, jer kako je najavio Damljanović, planovi su da se osnuje grupa
u okviru asocijacije koje će sarađivati u narednim godinama sa svim
relevantnim institucijama, a sve u cilju inspiracije budućih mladih
generacija da uče, razvijaju kritičko razmišljanje, inoviraju i istražuju, kako
bi bili spremni za nove trendove koji dolaze. Jedan od izazova koji očekuje
svet je i suočavanje sa nedostatkom električne energije, upozorio je
Damljanović i istakao da je važnost adekvatnog planiranja i tranzicije
energetskih sistema ka održivim izvorima energije.
Upravo je AI ono što
obeležava dolazeći period, jer to postaje deo tkiva svake industrije, a i sama
suština biznisa se dramatično menja, jer kako je rekao Đinović, više
nije u centru samo komercijalna i tradicionalna vrednost nekog biznisa, već to
šta će on predstavljati u narednim decenijama i koliko je održiv.
Godine koje dolaze donose
brojne promene, i modeli biznisa i poslovanja će se menjati, ocenio je Miša
Lukić, ali ne treba da se zanemari uloga koje kompanije imaju prema svim
učesnicima na tržištu i prema širem društvu i životnoj okolini. Lukić je najavio proširivanje SAMove Inicijative za
odgovornu budućnost na ostale vodeće kompanije u Srbiji.
Predsednik SAMa je za sam kraj ukazao na važnost kadrova i humanizacije biznisa, što podrazumeva da se mora raditi na stalnom unapređenju znanja i razvoju ne samo mladih, već i srednjih generacija zaposlenih koji su stub radne snage, da mogu da nađu svoje mesto u izmenjom načinu poslovanja koje donosi AI.
Zaključak svih panelista je da se u narednom periodu treba fokusirati na analiziranje AI i njene uloge i primene u poslovanju, privlačenje i razvoj kadrova kako bi mogli da odgovore na izazove i prilike koje donose novi trendovi, kao i definisanje svrhe kompanija i brendova koje će imati u budućnosti.