Obrnite igricu
U utorak, 29. marta u SAMu održano je predavanje na temu novog pristupa obukama na polju mekih veština u okviru Get Up programa.
Datum: 30.Mar.2022
Get Up je psihološko - komunikacioni autorski program zasnovan je na konceptima emocionalne inteligenicije, kreativnog razmišljanja i savremene komunikologije.
Predavači Bojana Ranković, psiholog i HR ekspert, Nataša Ristić, višegodišnji savetnik za komunikacije, novinar, urednik i producent i Nebojša Babić, umetnički fotograf pričali su o tome kako da bolje komuniciramo, kako da motivišemo timove u okruženju koje nije uvek motivišuće, a svesni smo činjenice da nova vremena traže novi pristup ličnom usavršavanju. Emocionalna inteligencija, vešta komunikacija i kreativno mišljenje su ,,must have’’ savremenog poslovanja i sve su međusobno povezane.
Uniformni treninzi nisu više ,,in’’, ne daju očekivane rezultate već je neophodno da se klijentu skroji odelo po meri. GetUp se zasniva na analizi, proceni i planu koji može biti realističan, optimalan i usaglašen. Ovaj program je napravljen za tri potencijalne grupe korisnika:
1. GetUp Personal - individualni rad na psihološkim i komunikacionim veštinama, unapređivanje emocionalne i socijalne inteligencije kao preduslova poslovnog uspeha
2. GetUp team - unapređivanje total EQ skora organizacije, podizanje kapaciteta za razmenu informacija i sinergijski efekat, što doprinosi boljim poslovnim rezultatima, samim tim i profita
3. GetUp Business - unapređivanje kapaciteta lidera i menadžera u primeni primarnog liderstva, zasnovanog na konceptima emocionalne inteligencije i kreativnog razmišljanja, kao i veština savremene komunikacije, ličnog i kompanijskog PR i veština javnog nastupa.
Inteligencija je sposobnost brzog prilagođavanja novonastaloj situaciji i ona se ne može navežbati, a emocionalna inteligencija je adaptibilna, biološki je data i može da se razvija i vežba.
EQ nije isto što i empatija već podrazumeva čitav jedan skup veština:
1. Samosvest (ne treba izjednačavati sa slikom o sebi koja ne mora biti realna, a samosvest ili samospoznaja jeste realna slika o sebi kada čovek može jasno da prepozna sopstvene snage i slabosti).
2. Svest o drugima (mi smo inteligentna bića ukoliko prepoznajemo tuđe potrebe i emocije). Ova sposobnost nam je izuzetno važna u pregovaranju, prodaji, marketingu jer moramo znati ko sedi sa druge strane stola.
3. Samokontrola (disciplinovanje emocija), sposobnost da podignemo prag tolerancije na frustraciju, što se za početak vežba promenom percepcije, smanjivanjem iracionalnih i apsolutističkih uverenja. U poslu nam je ovo izuzetno važno prilikom donošenja odluka kada se mora hladne glave promišljati.
4. Fokusiranost - pažnja, koncentracija, veština fokusiranja na cilj
Prema Paretu 80% vremena provedemo radeći nebitne stvari, a samo 20% vremena posvetimo bitnim stvarima. Zato je neophodno da obrnemo igricu. Ova veština nam je važna u time management-u, da smo samoorganizovani, fokusirani i da možemo da postavimo prioritete.
5. Motivisanost
Postoji spoljna i unutrašnja, a upravo je unutrašnja ta koja stvara izazove i obara sopstvene rekorde. Moramo znati šta svakog pojedinca pokreće na akciju, ne ljude u kompaniji generalno jer se tako stvara motivacioni profil kompanije, a to je važno u talent management-u jer samo novcem nećemo zadržati talente već dobrom organizacionom strukturom i atmosferom.
6. Društvena odgovornost
Ako ne uvažavamo šta se tamo negde dešava, to samo pokazuje da nismo dovoljno inteligentni.
Zašto je ovo sve uopšte važno u poslovanju? Važno je jer se radom na ovim veštinama povećava total EQ skor kompanije, a on zavisi od svakog zaposlenog, od svakog pojedinca. Što je on viši onda su bolje i performance, a samim tim i profit. Važno je i za primarno liderstvo jer svaki lider mora da ima motivišuću ulogu i da vodi svoj tim tako da svi njegovi članovi žele sami da ostvaruju svoje pune potencijale i rezultate.
Što se tiče komunikacije, i na tom polju nas očekuju izazovi u narednom periodu. Dikcija se vraća, čeka nas jedan period pažnje, a ne smemo da zaboravimo koliko su važne sve ekspresije na našim licima i da se na njima manifestuje svaka naša emocija, a mi treba da naučimo da budemo dovoljno emotivno inteligentni da to prepoznamo i kod nas samih, ali i kod svih naših kolega i saradnika.