Mentorska konferencija VI generacije

Na četvrtoj Mentorskoj konferenciji okupljeni parovi mentora i mentija prezentovali su svoja iskustva i utiske iz devetomesečnih sesija, u okviru šestog mentorskog programa u organizaciji SAM-a.


Datum: 29.Nov.2021


Učesnike i program predstavili su Danijela Rakić, direktorka komunikacija SAM-a i Dušan Basalo, CEO, Talks and Folks i organizacioni partner SAM Mentorskog programa.

Prisutnima se obratila i Marina Kreculj Pešić, Delivery Manager - People Development, Assert International koji su više godina, sponzor Mentorskog programa.

Na kraju večeri, najbolja prezentacija i mentorski par dobili su vredne nagrade, igricu sa Gamelearn, najnagrađivanijoj game-based platforma za učenje u korporativnom kontekstu i vaučer hotela SaintTen.

Prezentacija, koja je ponela i najviše glasova, osvojivši nagradu, je “Vrednosti uspešne firme” koju su predstavili Nebojša Bjelotomić, direktor, Digitalna Srbija, i Ivan Košutić, vlasnik i CEO New Look Entertainment, na jedinstven način, iznoseći utiske sa uzbudljivih sastanaka prepunih dinamične diskusije. Prelazeći puno tema zajednički, došli su do rezultata koje na početku nisu ni mogli da zamisle, Ivan je implementirao HR menadžment u svoju kompaniju, smanjio mikromenadžment po sektorima, promenio ugao gledanja i fokusirao se na praćenje rezultata onako kako ga je podstakao mentor. Od fokusa koji je bio usmeren na uslugu, došao je do preusmeravanja na proizvod, jer su mu nova saznanja proširila vidike i ukazala da je proizvod zapravo budućnost.

Prvi mentorski par koji se predstavio bili su Danko Jevtović, partner u kompaniji Konsultant, i Jovan Dojić, rukovodilac Službe inžinjeringa elektroenergetskih Sistema, Schneider Electric, koji su se bavili temom „Transformacija od inženjera do menadžera“. Ostvarili su težnju mentija da postane neko ko će shvatiti korporativnu poziciju i pogled na posao iz drugog ugla. Razumevanje finansija i novih poslovnih polja, bilo je od ogromnog značaja za mentija koji se kao inženjer dosta introvertan. Mentor je Jovanu pomogao da identifikuje i verifikuje drugačiju perspektivu. S druge strane, program je i mentor Danku Jevtoviću pomogao da shvati razmišljanje osoba koje su na poziciji kao Jovan.

Mentorski par koji se bavio temom „Upravljanje poslovanjem“, Aleksandar Stevanović, Chief Strategy & Operations Officer, NELT CO, i Sreten Savković, generalni direktor, ABL PRODUCTION DOO, izučavao je put kojim svaki preduzetnik želi da ide – rast i prelazak u korporativno poslovanje. Izazovi sa kojima su se susreli su uglavnom rad na procedurama koje moraju da budu implementirane. Dolazak do suštine ispred forme kroz opisivanje procesa, gde su zajedno ustanovili kontrolne tačke i nezaobilazne procese praćenja zaposlenih i komuniciranja sa njima važna je stavka koju je obradio ovaj mentorski par. Uz unapređenje ličnog znanja, Sreten je došao i do inovacije za svoje zaposlene – konsultantska kuća, koja zaposlenima pruža edukaciju i unapređuje procedure. Nova rešenja i implementacija su ono što je najznačajniji rezultat ovog para.

Nikola Milosavljević, izvršni direktor, Adecco, i Milica Šaulić, Azure Specialist, Microsoft Ireland, bavili su se temom “Promena”, prelazeći iskustvo promene na svim životnim frontovima, od promene posla, relociranja, “remotely” forme rada, upoznavanja novih kolega, promena u privatnom životu… Mentorski par je istakao da su učili zajedno razmenjivajući ovakva iskustva, utvrđujući načine za prevazilaženje prepreka, adaptaciju, načine za prolazak kroz velike životne situacije, za koje se rešenja ne mogu pročitati na papiru.

“Kroz zajedničke vrednosti do uspešnog mentorstva” tema je koja je bila fokus Zvezdanu Horvatu, Professional Director, Adizes Institute Worldwide, i Boranu Kerimu, izvršnom direktoru za finansije. Istakli su značaj i svrhu mentorstva i činjenicu da se ono zasniva pre svega na poverenju i poštovanju kao i dragoceno iskustvo koje su izgradili, zahvaljujući kvalitetnoj razmeni mišljenja koje dovodi do novih saznanja, otvorenoj komunikaciji i učenju kroz primere dobre prakse. Zvezdanova misija, da kao mentor podstakne mentija na nova razmišljanja, bila je uspešna, jer menti koji je spreman da uči i objektivno analizira uspešno će razumeti novi ugao posmatranja situacija i doći do pravih zaključaka.

Biljana Jovanović, vlasnica i direktorka modne kuće Luna i Sonja Pipić, Izvršni direktor za finansije, organizaciju i razvoj, StandCert, bavile su se temom “Prodaja, komunikacije i pregovaranje”, gde je Biljanina uloga bila da kao nadzorni organ sagleda situaciju i ukaže na ono što se može unaprediti. Sonji je od najvećeg značaja bilo unapređenje razumevanja potreba klijenata i dolaženje do cilja i dugoročne saradnje, u čemu joj je mentorka uspešno pomogla. Vežbale su postavljanje jasnih granica, delegiranje, i istakle da su radile i na promeni ličnog stava, kako bi došlo do promene pristupa poslovanju.

Jelena Uzelac Vasić, founder & CEO What's next?, i Ana Brzaković, konsultant iz oblasti digitalnog marketinga i komunikacija Ana Brzakovic PR Digital Way, analizirale su temu “Od haosa do reda”, gde im je fokus bio na definisanju suštine, bez stroge forme. Jelena je uz pomoć Aninih iskustva, uspela da promeni pristup i uspešno posloži svoje obaveze, prioritete, dođe do zaključka da se “haos” može rešiti i da jedan biznis ne isključuje drugi, kada se primeni stav otpuštanja stvari i dozvoljavanja novih vrata da se otvore.

“Organizacija poslovnih zadataka i delegiranje” su ono o čemu su diskutovali Srđan Tomašević, Executive Director, Roaming Networks i Bojan Munjiza, Sales Manager  Transfera, čiji zaključak je da treba težiti ka “ne želim biti najveći već najbolji”. Mentor je u ovom slučaju uspešno motivisao i ohrabrio mentija da usvoji smernice za nove korake u poslu, što je dovelo do porasta rezultata u prva tri meseca za 14%. Nakon uvođenja promena, potrebno je delegirati ljudima i dobiti još veće poverenje, a sve je moguće kada hrabrost za promene postoji.

Ksenija Karić, Country general manager, Schneider Electric Serbia, i Milena Milićević, konsultantkinja za digitalnu transformaciju i osnivač neprofitne organizacije, su se bavile poljem “Liderke, tehnologija i biznis”, i prepoznavajući da obe imaju želju da drže stvari pod kontrolom, preispitivale su i poslovno i privatno polje, i šta u oba znači “liderski pristup”. Neke od najvećih spoznaja koju su istakle su sagledanje šire slike, van kvartala i agendi, važnost održavanja balansa, učenja i omogućavanja vremena za odmor, u doba neizvesnosti.

Olga Svoboda, International Solutions Development Director, GiGroup i Dragana Čalija, vlasnica & CEO, Saint DI & Co, su iz potpuno drugačijih sfera i naglasile su kao prednost svoje različitosti i ono što ih je zbližilo u zajedničkom radu, a i kreiranju prijateljstva. Saradnja i razmena iskustva iz sveta HR-a i sveta inženjerstva, značajno je bilo za otvaranje novih vidika i prevazilaženje prepreka koje se iznenada pojavljuju i zahtevaju drugačiji pristup rešenja.

Ina Bulat, Head of SouthEast Europe, Merck i Siniša Kovačević, KA menadžer prodaje, Atlantic Brands, u okviru teme “Liderstvo u upravljanju promenama” su zajednički približili i precizirali značaj lidera koji mora biti vodilja u svakom trenutku, sposoban i otvoren ka promenama. Svi strahovi na putu promene su upravno ono što lideri moraju savladati i povesti ljude da promene stav i zapravo urade šta je potrebno. Oboje su iz iskustva dokazali da lider ne može praviti kompromise ali mora imati vrline komunikacije i razumevanja i mora ulagati u veštine zaposlenih, a sve to uz dozu harizme koja je nosilac samopouzdanja zaposlenih u nepoznatim okolnostima.

Mentorski program Srpske asocijacije menadžera je ekskluzivni program koji izdvaja SAM po svojoj posebnosti i nastojanju da menadžeri i njihov razvoj budu u fokusu rada Asocijacije. Programom obezbeđuje razvoj članova na profesionalnom i ličnom planu uz podršku uspešnih lidera i eksperata, takođe članova asocijacije. Program traje devet meseci.

Sponzori