Fanki lideri - Masterclass

Događaj „Fanki lideri“ ove godine dostigao je novi nivo. Proširen na formu „Masterclass-a“, pored panel diskusije na temu „Magija liderstva“ koju su vodile Dragana Davidović, HR Director, Heineken i Ivana Mihajlović, HR Director, Direct Media system, „Fanki lider“ uključili su i dva predavanja majstora liderstva, članova UO SAM-a, Dejana Turka, CEO, Vip Mobile & A1 Slovenija i Miše Lukića, Founder & Chief Business Designer, New Startegy.


Datum: 06.Jul.2018


Pored diskusije i predavanja, način održavanja događaja simbolično je dočaravao „uspon lidera“ time što je počeo u donjoj bašti, a zatim premestio na krov hotela Crystal.

Uvodeći u događaj, Miloš Đuričanin, Business Development Manager, Srpske asocijacije menadžera i kreator projekta „Fanki lideri“, pozdravio je goste i zahvalio sponzorima, kompanijama Heineken i ManPower Group na podršci u realizaciji.

Temu „Magija liderstva“ otvorila je Ivana Mihajlović, HR Director, Direct Media System, navodeći da je priča o liderstvu stara koliko i čovečanstvo i da se više stotina godina već diskutuje šta zapravo liderstvo znači. Dajući odgovor šta za nju predstavlja liderstvo, Dragana Davidović, HR Director, Heineken, rekla je „Liderstvo je nešto što po meni ne može da se definiše. To je ona situacija kada stojite ispred nekoga i leptirići vam se javljaju u stomaku i ono kada slepo verujete u neku ideju. Ako osoba uspe da proizvede taj osećaj, onda sam ja spremna da radim, da doprinosim, da se borim..i to je za mene liderstvo.“

 „U karijeri do sada sam imala sreće da dva puta radim sa takvim osobama koje su kod mene proizvodile tu emociju i u tim trenucima davala sam ne samo maksimum, već iznad očekivanja. To je nekako bilo prirodno jer su ti ljudi proizvodili te emocije u meni“ – nastavila je Dragana Davidović.

Razmatrajući svoja radna iskustva i lidere sa kojima su se sretale tokom karijere, Ivana i Dragana su se složile da pravi lideri imaju zajedničke dve osobine. „Kada sam razmišljala o tome šta je zajedničko za te ljude, dve stvari su bile u pitanju. Prva je da vide tačku na horizontu i slepu veruju u nju i imaju tu energiju i način komunikacije da i vi u nekom momentu poverujete u tu tačku na horizontu iako pre toga nista znali o čemu pričaju. A druga stvar je da imaju empatiju, jaku empatiju prema drugim ljudima, prema okruženju i kolegama sa kojima rade. Kada se te dve stvari pomešaju, vi dobijete lidere.“ – zaključila je Dragana.

Da li je svim organizacijama potreban lider, Ivana Mihajlović iznela je da: „Organizacijama nije svima nužno potreban lider. Određene industrije zahtevaju jakog menadžera, ako je potrebno uvesti rad, red i disciplinu. Ako je potrebno prebaciti organizaciju na sledeći nivo, na nešto što je mogućnost, onda je liderstvo ono što je prednost.“

Šta podrazumeva korporativna kultura i koliko lider može da utiče na nju, Dragana Davidović, rekla je da korporativnu kulturu gradi odnos koji se dobija između ljudi koji tu rade. „Jedan čovek ne može da je kreira ali može da je uništi. Jedna osoba može da je modifikuje i dovede do nekog sledećeg nivoa ali ako je jaka korporativna kultura sa druge strane, ako taj lider nije adekvatan, zaposleni ga neće prihvatiti. To je uzročno-posledična veza između pojedinca i organizacije.“

Posle panel diskusije, gosti su se premestili na terasu na krovu gde su započela predavanja. Na početku drugog segmenta „Fanki lidera“, predstavnica kompanije MenpowerGroup, Marija Stevanović, predstavila je program „Vidimo talente skrivene u vama“ koji je pokrenula ova kompanija povodom proslave deset godina postojanja u Srbiji, a sa ciljem da pruži finansijsku podršku 30 stipendista različitih fakulteta, državnih univerziteta na teritoriji Republike Srbije, radi razvoja talenata i veština svakog pojedinca.

Pravi fanki lider, Dejan Turk, CEO, VIP Mobile & A1 Slovenija, na zanimljiv način je predstavio kako on vodi svoje zaposlene i objasnio kroz kreativne video priloge, šta je fanki liderstvo. „Jedna od definicija pojma “funky” kaže da se on odnosi na poseban, neuobičajen stil. Fanki lider bi, prateći tu definiciju, trebalo da bude onaj lider koji ne prati ustaljene forme, već jedinstvene kvalitete. Moja lična definicija uključivala bi i hrabrost i smelost na promene i pomeranje granica u poslu.” – rekao je Dejan Turk.

Motivaciju za svoje poslovanje, našao je u priči „Braveheart“, a William Wallace bio mu je uzor jer je shvatio da kompaniju želi da vodi kao što je William vodio svoje podanike. Kako bi sproveo ideju, Dejan Turk je naveo da je prvo bilo važno naučiti kako sebe menjati jer je „najhrabrija bitka ona koju vodimo sa samim sobom.“

Kao zaključak naveo je pravila koja čine njegov stil liderstva među kojima su: posvećivanje pažnje detaljima, brzo odgovaranje na sve zahteve, svaki klijent je bitan, nije važno „ko je u pravu“, već „šta je ispravno“ i da se genijalnost ogleda u jednostavnosti.  

O kreativnom liderstvu i kada kreativno liderstvo dolazi do izražaja, govorio je Miša Lukić, Founder & Chief Business Designer, New Startegy. “Mi kao regija nismo imali šansu u XX veku. On je bio doba efikasnost, a mi nismo napravljeni da budemo efikasni. Razlikujem sreću, mislim da se sreća zaslužuje i radite na sreći, a onda srećna okolnost je nešto totalno drugo, i ona sama dođe. Nama se desila srećna okolnost da kreativnost i sama improvizacija, imaginacija, bude veoma bitna.”

Komentarišući nedavna istraživanja, Miša Lukić je izvukao zanimljiv podatak da je kreativnost na prvom mestu veština liderstva prema više od 60% ispitanih generalnih menadžera iz celog sveta. „Postoje tri atributa kreativnosti, nije kreativno ako nije novo, ako nije korisno, i ako nije izvodljivo. U XXI veku po meni, moći će da se priča samo o lideru kome rade obe stane mozga. Ono što treba da radi lider u budućnosti je da koristi i svoju kreativnu i svoju racionalnu stranu.“

Kreativnost treba posmatrati kao i talenat, rekao je Miša i objasnio: „Kreativnost je veština kao što je i talenat, neko je više, a neko manje kreativan, ali je i veština, kreativnost može i da se poboljša. Isto tako je i kod lidera. Nešto je talenat, a nešto veština. Liderstvo može da se poboljša bez obzira na talenat.“ I dodao da kreativnost na tibetanskom znači „priroda.“ „Kreativnost je priroda svih ljudi i svako od nas je poseduje i ne treba da se plaši jer dolazi vreme kreativnih lidersa. Sa druge strane čak iako ne mislite da ste kreativni, važno je da pratite i obezbedite takvo okruženje da dozvoljavate judima da budu kreativni, da ste otvoreni i da podržavate kreativnost u svojoj kompaniji.“

„Lider je onaj koji zna put, ide tim putem i pokazuje put. Po meni je lider „chief emotional officer“ jer bez emocionalne inteligencije neko ne može da bude lider i pravi lider gleda ljude iz četiri dimenzije – mozak, srce, telo i duh.“ – naznačio je Miša i dodao: “Samo čovek koji je poštovan kao cela ličnost u celovitom poslu – čovek koji je plaćen pravično, tretiran sa poštovanjem ljubaznošću, korišćen kreativno i koji dobija priliku da služi ljudskim potrebama na principijelan način – opredeljuje se za jedan od tri “gornja izbora” odnosno srdačnu saradnju, iskrenu posvećenost ili kreativno uzbuđenje.“

Posle Masterclassa, gosti su uživali u Heineken pivu, a za dobro osveženje pobrinuli su se i Aperol Spritz i Brugal.

Sponzori