Ekonomija i poslovanje u Covid-19 svetu

Predsednik SAM-a, Dragoljub Damljanović, Smart Grid Services Sales VP, Schneider Electric, bio je učesnik panela „Ekonomija i poslovanje u Covid-19 svetu“. Panel je organizovala Direct Media u okviru projekta Direct Perspective na kome je SAM partner.


Datum: 03.Sep.2020


Na prvom u nizu webinara u novoj sezoni „Ekonomija i poslovanje u Covid-19 svetu“ dat je presek stanja u privredi od početka pandemije.

Učesnici panela bili su Dragan Lončar, profesor Ekonomskog fakulteta u Beogradu, Violeta Kovačević, CEO, Mercator S, Dragoljub Damljanović, predsednik SAM-a i Smart Grid Services Sales VP, Schneider Electric
i Ivo Radaković, Izvršni direktor za Marketing, OTP banka Srbija.  
Razgovor je vodio Jovan Stojanović, CEO, DIRECT MEDIA United Solutions.

O makroekonomskim kretanjima danas, trenutnim najvećim izazovima za privredu, kako izgledaju poslovanja danas u odnosu na isti period prošle godine i kako se danas percipira budućnost, govorili su učesnici webinara. Jedan od zajedničkih zaključaka bio je da su ljudi i kompanije, počeli da se prilagođavaju situaciji ali i promenama koje klijenti i kupci doživljavaju. Elektronska kupovina u Srbiji se udvostručila tokom perioda vanrednog stanja ali je potrebno stalno inovirati i otkrivati nove vrste online prodaje.

“Ljudi se koncentrišu kako da dođu do novog posla. U prvih par meseci krize, focus je bio na keš, jer nije moglo da se predvidi kretanje biznisa. Sada se ljudi mnogo više bore za posao, firme su počele da se prilagođavaju.” – rekao je Dragoljub Damljanović, predsednik SAM-a i dodao da je jako važno spomenuti kompleksnost organizacije lanca proizvodnje gde veliki proizvođači imaju ogromne izazove da organizuju nabavku materijala i logistične tokove kao i servisne ekipe koje su morale da rade uprkos svim problemima.

Dragan Lončar, professor Ekonomskog fakulteta u Beogradu rekao je da se tržišni mehanizam odigrao prirodno i spontano kao da je kriza prilika za katarzu jer nas je ona naterala da se bavimo stvarima kojima ranije nismo imali vremena ozbiljnije da se bavimo. Što se tiče trenutnog stanja privrede, Lončar je izjavio:  “Još uvek nemamo čistu, nepristrasnu situaciju jer važi program državne podrške. Trenutak istine biće krajem godine ili početkom sledeće.”

“Menadžeri su shvatili da moraju da sačuvaju ekipu i svoje ljude kako bi lakše izašli iz krize i kako bi se pripremili za period posle krize.” – rekao je Dragoljub Damljanović.

Panel je organizovan u okviru projekta Direct PERSPECTIVE: Poslovanje u postcovid periodu u Srbiji, koje je sprovedeno od maja do jula 2020. godine, učestvovalo je 189 ispitanika iz 14 industrija, sa različitih nivoa rukovođenja, od C-level funkcija do operativnih i administrativnih pozicija.

Istraživanje je sprovela DIRECT MEDIA United Solutions sa partnerima: IAA Serbian Chapter, ICT HUB, Inicijativa „Digitalna Srbija“, In Store, Nova Iskra, Srpska asocijacija menadžera i UEPS.

Sponzori