Dodela diploma polaznicima SAM Akademije

Polaznici prve generacije uspešno su završili program SAM Akademije. Zajedno sa predavačima, okupili su se na svečanoj dodeli diploma koja je održana u hotelu Metropol.


Datum: 19.Nov.2021


Na početku događaja, prisutnima su se obratili Jelena Bulatović, izvršni direktor, SAMa i Dušan Basalo, programski direktor SAM Akademije i CEO, Talks and Folks, zahvalivši se svim predavačima, polaznicima i sponzorima.

Dušan Basalo je rezimirajući sva predavanja koja su polaznici slušali tokom šest meseci, zaključio: "Proći će godine, zaboravićemo teme, ali najveći utisak biće učešće u prvoj generaciji SAM Akademije. Hvala na poverenju."

Način poslovanja, strateško planiranje, lanci nabavke, kao i praćenje i ispunjavanje potreba i očekivanja kupaca su se promenili. Usled nove realnosti koju je donela pandemija korona virusa, ali i uz promene koje je uneo dolazak novih generacija, organizacija rada je drugačija, uz digitalizaciju koja je ubrzala procese – neki su od zaključaka sa panela koji je zatim, održan na dodeli diploma prvoj generaciji SAM Akademije. O ovim temama razgovarali su Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a i Dušan Basalo, CEO, Talks and Folks, sa Dragoljubom Damljanovićem, predsednikom SAM-a i Draganom Filipovićem, predsednikom izvršnog odbora Generali osiguranja.

Iako se IT sektor pozicionira kao jedan od najtraženijih, koji najlakše svoje poslovanje može postaviti na fleksibilnom i hibridnom modelu, što ga čini prilagodljivijim u nepredvidivim situacijama, strateški pristup i u tom polju je danas drugačiji. Menjaju se trendovi i zahtevi u pogledu uslova rada milenijalaca se razlikuju od dosadašnjih.

„Strateški horizonti su se definitivno skratili i sve oko nas se brzo menja. Svi moramo da se prilagođavamo efikasno i brzo, menjaju se potrebe kupaca, i mi ih moramo osluškivati i graditi svoje kapacitete kako bismo odgovorili na te potrebe.  Što se tiče kadrova, posebno mladih, njihova očekivanja i prioriteti su drugačiji. Primaran im je kvalitet života, a ne plata. To je ogromna promena, a nakon nje odmah dolazi i svrha kompanije, kao i održivost i njena ekološka strana jer žele da rade u industrijama koje su ekološki osvešćene.“ kaže Dragoljub Damljanović,  direktor Schneider Electric razvojnog centra u Novom Sadu i VP SE za Digital Grid prodaju.

Prema njegovim rečima, činjenica je da mladi brzo menjaju poslove i to je danas izazov za poslodavce koji nastoje da ih zadrže. Pandemija korona virusa je, kaže Damljanović, digitalizaciju ubacila u petu brzinu i ogromna potražnja za IT kadrovima je deo globalnih trendova gde je potražnja zapravo veća od kapaciteta tržišta.

„U našem sektoru poslovanja, pandemija je doprinela da se shvati da se naš posao može raditi sa bilo koje lokacije, pa tako i radimo. Produktivnost nije opala, ali se mora voditi računa da se ostavi prostora za kreativnost, koja se najbolje postiže u timskom radu uživo. Konačno rešenje za ovu situaciju, u kojoj smo svi danas, je hibrid organizacije rada, gde svaki tim treba da se organizuje na svoj način kako bi postigao ciljeve.” dodao je Dragoljub Damljanović.

Velika brzina promene i prilagođavanja zabeležena je na svim poljima, pa tako i u oblasti osiguranja, gde je poverenje baza uspešnog poslovanja, a navike korisnika se menjaju brzo, i raste nestrpljenje. Zato je nephodna inovativna adaptacija klasičnog pristupa radu i inovacije, poput pružanja podrške putem aplikacije i rešavanja problema online, umesto uživo.

“Ubrzanje stvari je evidentno, strateška planiranja nisu više od 5 godine, već do 3 godine, uz redovno sagledavanje promena na tržištu. Mi, kao kompanija koja se bavi osiguranjem, pratimo sva polja i želimo da se takmičimo i sa drugim branšama jer moramo gledati sve industrije koje utiču na menjanje navika i očekivanja klijenata. Njihove želje su drugačije, pažnja i strpljenje su se smanjili, tako da su inovacije neophodne. Mi smo specifična industrija, gde je poverenje ključna stvar. Prodajemo obećanje na papiru da ćemo sanirati posledice nezgode, na najbrži i najbolji način. Prilagođavajući se promenama, došli smo do toga da klijenti sada mogu uraditi stvari na daljinu, uz pomoć aplikacije i na taj način još više smo opravdali njihovo poverenje” rekao je Dragan Filipović.

Razvijena agilnost, brz pristup promenama i zahtevima današnjice u svetu poslovanja, praćenje očekivanja klijenata, porasta potražnje i inovativni načini za unapređenje ispunjavanja istih, imperativ su za uspeh u digitalnoj eri, u kojoj se takođe novi pogledi milenijalaca koji stupaju na pozicije u kompanijama moraju prihvatiti i integrisati sa potrebama poslodavaca, kako bi produktivnost i rezultati rasli.

Nakon održanog panela, Tanja Lazarević, direktor operacija u SAMu, dodelila je diplome polaznicima prve generacije SAM Akademije, a svoje utiske o programu podelili su neki od polaznica i predavača: Nebojša Mandić, Nebojša Bjelotomić, Biljana Jovanović, Igor Milenković i Miloš Vuksanović.

SAM Akademija je jedinstveni program koji kroz sinergiju razmene iskustva, znanja i najboljih primera iz korporativne i preduzetničke prakse, doprinosi razvoju i jačanju profesionalnih performansi menadžera i preduzetnika. Namenjena menadžerima srednjeg i višeg nivoa, Akademija ima ekskluzivne predavače, više od 30 istaknutih i renomiranih menadžera, ostvarenih profesionalaca i lidera sa domaćim i internacionalnim iskustvom, koji rukovode najuspešnijim kompanijama u Srbiji. Kroz program SAM Akademije koji je napravljen po uzoru na najnovije edukativne svetske prakse, Srpska asocijacija menadžera je stavila na raspolaganje široj poslovnoj zajednici bogato znanje i iskustvo svojih vodećih članova sa ciljem stvaranja lidera 21. veka, kao što kaže i moto ovog programa.  

Sponzori