Članovi pišu za Vas - Dragan Filipović, Predsednik Izvršnog odbora i CEO Generali Osiguranje Srbija

Dragan Filipović, Predsednik Izvršnog odbora i CEO Generali Osiguranje Srbija, deli sa članovima SAM-a pet saveta na koji način mogu pobediti u trenutnoj situaciji. "Poseban akcenat stavite na psihičku, emotivnu sigurnost zaposlenih i klijenata, koja se gradi na poverenju i koja će biti ključna za oporavak ne samo ljudi, već i kompanija, lokalne i globalne ekonomije. "


Datum: 24.Apr.2020


Dragi članovi SAM-a,

Nadam se da ste vi i vaše porodice dobro i na okupu, da se strogo pridržavate mera za sprečavanje širenja korona virusa i da ste se privikli na nov način rada i života.

Verujem da ste organizovali posao u skladu sa trenutnim mogućnostima, da ste preduzeli sve mere da zaštitite svoje ljude i klijente i da ste većini zaposlenih omogućili rad od kuće. Verujem da smo sada svi još svesniji prednosti digitalizacije i robotizacije poslovanja i da ćemo im se u budućnosti još više posvetiti.

Pandemija kovida 19 primorala nas je da se suočimo sa do sada neviđenom situacijom. Najvažnije je da ostanemo zdravi, bezbedni i pribrani i da sa još većom posvećenošću izvršavamo svoje poslovne obaveze.

U skladu s tim, moj prvi savet bi bio da zadržite lični, i radni elan i motivaciju svojih timova. Ne dozvolite da sve stane. Oni koji budu uspeli u tome lakše će nastaviti dalje kada se pandemija završi, jer je mnogo lakše ubrzati usporene procese nego pokrenuti mašinu koja je stala.

Karantin i fizička distanca između ljudi pokazali su se kao dobar recept za borbu protiv virusa, a upravo je suprotno potrebno za održanje poslovanja i radnog elana. Važno je da poštujete fizičku distancu, ali da ostanete u stalnom kontaktu sa svojim timom i redovno razmenjujete informacije - to je najbolji način da se obezbedi da ekonomska šteta od virusa bude relativno kratkotrajna.

Za kontakt sa svojim ljudima iskoristite različite onlajn aplikacije koje omogućavaju video-razgovore sa desetinama, čak i stotinama ljudi. Otvoreno razgovarajte o problemima, podržite svoje ljude u naporima da nađu dobra rešenja, pohvalite svaki, makar i minimalni korak unapred. Sada je više nego ikada važno da pravilno koristite sve interne kanale komunikacije da bi prava informacija došla do svih. Ukoliko do sada niste ovako komunicirali, pravi je trenutak da počnete. Mi u Generaliju smo na ovaj način već održali redovni martovski kolegijum i još mnogo operativnih sastanaka. Zaposlene smo o epidemiji počeli da obaveštavamo još u drugoj polovini februara, a po objavljivanju vanrednog stanja pojačali smo obaveštavanje putem video-poruka, intraneta i redovnog nedeljnog NewsLettera. Uspeli smo da pravovremeno informišemo preko 1700 zaposlenih o preduzetim i planiranim aktivnostima i to se značajno odrazilo na entuzijazam u kompaniji. Ljudi su motivisani da daju svoj maksimum, što se odrazilo i na zadovoljstvo naših klijenata.

Drugo, napravite planove za prevazilaženje situacije i stalno ih proveravajte – ako treba, svake nedelje.

Da biste lakše pratili situaciju, pravite redovne nedeljne izveštaje o uticaju kovida 19 na poslovanje. U izveštaj uvrstite: zdravstvenu situaciju u kompaniji, preduzete mere koje se odnose na zaposlene (bezbednost rada u poslovnim prostorijama, uvođenje novih vidova komunikacije sa zaposlenima, a posebno sa prodajnom silom, upravljanje troškovima rada), mere koje se odnose na klijente (ponuda proizvoda, briga o klijentima) i partnere, aktivnosti koje se odnose na nastavak poslovanja (krizni menadžment, digitalizacija internih poslova, digitalizacija prodaje, komercijalne aktivnosti za podršku prodaji i distributivnoj mreži).

Treće, pojačajte koordinaciju aktivnosti jer je ona ključna za jačanje samopouzdanja i pružanje osećaja stabilnosti kako zaposlenima, tako i klijentima. Ovde pre svega mislim na aktivnosti kojima se klijentima obezbeđuje kvalitet usluge na koji su navikli, pa čak i unapređuju postojeći prodajni procesi. Primera radi, mi u Generaliju smo zahvaljujući dobroj koordinaciji uspeli da za manje od pet dana od objavljivanja vanrednog stanja ponudimo raznovrsne digitalne mogućnosti za prijavu štete, obnovu i kupovinu osiguranja, a određenim klijentima smo i proširili pokriće na kovid 19.

Četvrto, saradnja. Još više stimulišite timski rad i saradnju među timovima. Ovo je možda i dobar trenutak da veće kompanije razbiju silose, koji su često prepreka za ostvarivanje vrhunskih ciljeva.

Moj poslednji savet bi bio da poseban akcenat stavite na psihičku, emotivnu sigurnost zaposlenih i klijenata, koja se gradi na poverenju i koja će biti ključna za oporavak ne samo ljudi, već i kompanija, lokalne i globalne ekonomije. Ako sada izgubite poverenje zaposlenih, klijenata i poslovnih partnera, teško ćete ga povratiti kada se - nadam se, uskoro - izborimo sa ovom opakom bolešću. Mi u Generaliju smo se obavezali da ćemo biti doživotni partner klijentima i činimo sve da ispunimo to obećanje.

Za kraj, razmislite da li ste dovoljno dobro zaštitili sebe, svoje zaposlene i kompanije od posledica neželjenih događaja, kojih će verovatno biti sve više i sve češće. Ne zaboravite da osiguranje može da vam obezbedi momentalnu finansijsku podršku i omogući nastavak poslovanja. Mi iz industrije osiguranja smo vam na raspolaganju za savet i konsultaciju. Razmislite i šta još kao pojedinac ili kompanija možete uraditi da pomognete u borbi protiv korona virusa.

Ostanite zdravo. Do skorog viđenja!

Dragan Filipović

Predsednik Izvršnog odbora i CEO 

Generali Osiguranje Srbija

Sponzori