Biznis saveti

24.07.2020.

POSTANI ČLAN

Poslovni cunami i instinkt za preživljavanjem - piše Monika Pejčić, Direktor, Ljudski resursi, Delta Holding, za Srpsku asocijaciju menadžera

„Šta ako nas zadesi kriza?“ je najvažnije pitanje koje možemo da postavimo pre krize. Zapravo, poslovanje kompanije između dve krize je priprema za nastupajući udar. Kompanije koje godinama uspevaju da održe kontinuitet poslovanja, suočavajući se uspešno sa svim izazovima tokom vremena, jesu one koje se na svakodnevnom nivou pripremaju za poslovni cunami.

Koga imamo u timu?

Kakva je organizacija rada?

Koji biznisi su najotporniji?

U timu uvek treba da imamo samo izvrsne - menadžere i eksperte.

Organizacija rada treba da bude poput rimske vojske.

Svakodnevno merenje otpornosti naših aktuelnih biznisa i preispitivanje poslova kojim se bavimo, potraga za novim je neminovnost savremenog doba.

 

Čovek se sve više vraća prirodi.

Tehnologija postaje nezamenljivi deo svakodnevnice.

Svet je povezaniji nego ikada.

 

Ova tri segmenta određuju i biznise budućnosti. Ekološka hrana, proizvodi i prevoz, tehnologija u službi lakoće poslovanja i življenja, i dostupnost svega, uvek i svuda.

Na tržištu će opstati oni koji su najbolji u industriji ideja, najtraženijem proizvodu današnjice. Nezavisno od toga da li su mali ili veliki. Oni koji ne budu deo „korporacijskog plemena“ moraće da potraže svoju tržišnu nišu u nekom od gore navedenih segmenata.

Novo doba traži i nove lidere - inspirativne i emocionalno inteligentne, kojima je promena konstanta, a kreativnost način razmišljanja.

Poslovni cunami izazvan potresom zbog virusa COVIDa 19 osetiće svi, ali će samo oni koji su dobro pripremljeni, sa najjačim instinktom za preživljavanjem uspeti da odole ovom izazovu. Oni će krizu iskoristiti za merenje svojih slabosti i snaga, kako bi neki novi izazov dočekali stoički.

 

Monika Pejčić

Monika Pejčić