Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Menadžerski kutak  ::  Pravne zanimljivosti  ::  Brend i Kamen Mudrosti

Pravne zanimljivosti

07. 07. 2017.

Brend i Kamen Mudrosti

Iz advokatke kancelarije Naumović & Partners stiže nam još jedan zanimljivi tekst:

Pre nekoliko godina smo bili kontaktirani od strane jedne autorske Agencije iz Londona u vezi sa problemom koji je njihov klijent imao u Srbiji a odnosilo se na određena autorska i druga prava na jednom romanu. Uvek je uzbudljivo baviti se pravom u takvim oblastima koje se tiču lepih umetnosti, posebno što je to nekad osveženje u tekućim poslovima jedne korporativne advokatske kancelarije.

Meni je oduvek umetnost bila egzotična disciplina i verovatno to ima veze sa mojim horoskopskim znakom, ali to je druga tema. Dakle, upit koji nam je upućen ticao se srpskog prava, odnosno bio je uperen u jednom delu na autorsko pravo a u drugom delu na odredjeno obligaciono pravo jednog klijenta. Sve u svemu, gospodin Blair koji je sa nama komunicirao takodje je bio advokat i on je bio in house attorney u navedenoj Agenciji. Ono što nam je najpre privuklo pažnju, bio je sam naziv te autorske Agencije: Christopher Little Literary Agency iz Londona, UK. Egzotičan Upit i još egzotičnije ime Agencije.

UZBUĐENJE

Nakon nekoliko uobičajenih dokumenata koje smo razmenili a koji se tiču uobičajene saradnje na slučaju, kolega Blair je otkrio o kojem je klijentu u stvari reč, koga oni to kao agenti zastupaju u UK i worldwide i koji uostalom ima potrebe da zaštiti svoja prava u Srbiji. U pitanju je bila čuveni pisac J. K. Rowling engleska književnica najpoznatija kao autorka serije knjiga o Harry Potter-u. Uzbudjenje u kancelariji je bilo na vrhuncu.
Naravno, za nas je bilo posebno značajno da se prihvatimo i dobijemo takav posao te smo zaista uživali u radu na tom predmetu a mnogo smo pri tome i naučili. Sve u svemu, taj posao se uspešno okončao, mi smo stekli jednu veoma važnu i vrednu referencu i ništa to nije previše bitno za poentu ove priče. Poenta ili saznanje ponekad dolazi kasnije, kao kada se slože sve zvezde na nebeskom svodu iznad nas.

SAZNANJE I POENTA

Dakle, vreme je prolazilo i posle nekoliko godina, sasvim slučajno kako to obično i biva, došao sam u posed jednog intervjua koji je J. K. Rowling dala jednom časopisu, ime tog magazina takođe nije bitno. Elem, u tom tekstu J. K. Rowling je objašnjavala, kako je došlo do toga da napiše prvi roman o Harry Potter-u, kako je tada bila u teškom razdoblju u svom životu, upravo se bila razvela (?!) i na putu do kuće – u vozu, počela je da skicira i piše prve redove o njenom junaku Harry Potter-u. Sve u svemu, kada je napisala dobar deo knjige, tražeći izdavača za svoj roman, prelistavala je novine i oglase izdavačkih Agencija iz Londona i ime Christopher Little joj se učinilo vrlo neobično, iako je to bila sasvim mala izdavačka Agencija. Dakle, neobično i egzotično ime, kako je rekla J. K. Rowling: sasvim prikladno ime za njen roman Harry Potter.

Zaista, Christopher Little, sasvim neobično ime. Eto, jedan od najprodavanijih pisaca današnjice, koja je po bogatstvu verovatno odmah iza Kraljice Elizabete, donela je basnoslovni posao jednoj ne toliko poznatoj i maloj autorskoj Agenciji u Londonu, zahvaljujući neobičnom imenu te Agencije. Tu se ova priča ne završava i ona ima još jednu neočekivanu dimenziju koju samo život može da kreira. Godine 2011-te J. K. Rowling je objavila da posle više od jedne decenije napušta agenciju Christopher Little iz Londona i prelazi u jednu novu agenciju koju je osnovao njen advokat – gospodin Blair.

ZAKLJUČAK

Naravno, iz ove priče ne bi trebalo zaključiti da je neobičan i maštovit naziv dovoljna formula za uspeh. Opet, neko bi rekao da je ključan faktor sreća. Da, naravno, sreća je jedan od faktora. Ipak, morate preduzeti sve što je do Vas da bi ste uopšte došli u takvu situaciju odnosno poslovnu priliku. Pored zanimljivog naziva koji će privući pažnju potencijalnih klijenata, bitan je naravno sadržaj usluge i način na koji komunicirate svoje poslovno ime, način na koji se brendirate, prepoznajete itd. To je naravno predmet neke druge struke, a ne pravne, ali svi ti elementi, zajedno sa kvalitetnim i stručnim pristupom poslovanju i dobrom biznis i pravnom strategijom, učiniće da vaše ime i vaš biznis bude uočen i upamćen od strane pravih ljudi. Zaista, jedni pouzdan način da utičete na svoj biznis je da ga planirate i kreirate. Počnite od pravne strategije.