Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Menadžerski kutak  ::  Market Network: Prva dama građevinske industrije - Melanija Pavlović, generalna direktorka Baumit Serbia

Menadžerski kutak

14. 11. 2017.

Market Network: Prva dama građevinske industrije - Melanija Pavlović, generalna direktorka Baumit Serbia

Poznata je kao jedna od najuspešnijih poslovnih žena u regionu. Svojim stavom i energijom privlači pažnju gde god da se pojavi. Ambiciozna Beograđanka uvek želi više i utisak je da je za nju samo nebo granica. Njen moto je: Ja to hoću, ja to mogu. Za Melaniju Pavlović, direktorku kompanije Baumit Serbia, slobodno se može reći da je zvezda građevinske industrije u Srbiji…

Na svom sadašnjem poslu uspela je da objedini svoja znanja i iskustva. Osim toga što vodi firmu čija je delatnost proizvodnja i prodaja građevinskog materijala, bavi se i lobiranjem, marketingom, PR-om, a uz sve to je i lider koji inspiriše svoj tim i vodi ga napred kada je demotivisan i kada mu je teško. Melanija je članica Rotari kluba Zemun, u Upravnom je odboru Srpske asocijacije menadžera, u Udruženju poslovnih žena, član je Inženjerske komore i Društva arhitekata Beograda. Pokušava da svojim angažovanjem pomogne i lokalnim zajednicama u Aranđelovcu, gde se nalazi proizvodnja kompanije Baumit, i Beogradu, gde je centrala.

Zašto je kod nas i dalje malo žena na rukovodećim položajima?
– Žene se radije odlučuju za sigurnu varijantu da budu broj dva jer smatraju da je lakše biti iza nekoga i pustiti muškarca da bude lider. Često su baš žene te koje sve pripreme i urade, a muškarac to predstavi kao svoje. Žene su pedantne i precizne. Smatram da treba više da koriste svoju intuiciju. Ženama nedostaje hrabosti, jer da bi bila lider, osoba mora da veruje u sebe sto odsto, ali i da bude poštena prema sebi i prihvati sto odsto odgovornosti. Svaki novi dan donosi novu energiju i izazove. Često se dešavaju situacije koje ne zavise samo od nas već i od drugih ljudi, ili ako ste na tržištu, od tržišta. Najlakše je da se čovek povuče, da se uplaši i da kaže da nešto ne može, da mu ništa ne ide. Nekad sebi moramo da kažemo: danas je malo zahtevniji dan, ajde da vidimo šta možemo da uradimo da se iz ovoga izvučemo. To je nekad lako reći, a teško primeniti u praksi, ali to sve dolazi s godinama i iskustvom. Jer kada smo mladi, bavimo se time da li nas neko voli ili ne voli, a u biznisu ima najmanje emocija, nikad ništa nije lično.

Za sebe ste rekli da ste tipičan menadžer i atipičan arhitekta. Šta to znači?
– Izabrala sam put drukčiji od projektovanja. Kad se završi arhitektura, obično se radi u projektnom birou, gde nema radnog vremena, a ja sa dva mala deteta to nisam mogla. U vreme kada sam počela da radim, nije bilo posla za arhitekte i onda sam počela da se bavim marketingom. Otišla sam u Doncafé, sarađivala s McCann Ericksonom, radila medija planiranje, marketing planove, bavila se i horekom, odakle sam prešla u telekomunikacije. Mislim da su mi sva ta moja iskustva mnogo pomogla. Ja sam se uvek kroz život vodila devizom da sreća prati hrabre, pa ako ne probate, ne znate da li ćete uspeti ili ne.

Ceo intervju pročitajte na linku

Izvor: Market Network