Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Aktivnosti  ::  Profesionalni razvoj  ::  SAM Veče sa...u Crowne Plazi  ::  Veče sa Miodragom Kostićem u Crowne Plazi

SAM Veče sa...u Crowne Plazi

04. 04. 2018.

Veče sa Miodragom Kostićem u Crowne Plazi

Veliki broj članova SAM-a bilo je zainteresovano da čuje poslovnu i životnu priču Miodraga Kostića koji je bio gost prvog formata “Veče sa..u Crowne Plazi” u ovoj godini. Dinamičan i zanimljiv razgovor sa Kostićem vodila je Stanka Pejanović, predsednica SAM-a.

Pre više od tri decenije, Miodrag Kostić je osnovao prvo privatno preduzeće u Vojvodini. Danas MK Grupa zapošljava 8.000 ljudi i ostvaruje godišnji prihod od 800 miliona evra. Efikasnost je parametar kojim meri uspešnost bilo kog biznisa. i ne planira da stane. Svake godine širi svoju poslovnu imperiju, ali na zdravim osnovama.

Odgovarajući na pitanje šta je to što ga motiviše toliko godina, Miodrag Kostić rekao je da sve što radi, radi zbog uspeha. Kao što slikara unutrašnji poriv navodi da stalno slika nove slike, tako i on ima stalnu potrebu da radi nešto što donosi uspeh i unutrašnju satisfakciju.

Ne krije da mu je Voren Bafet sa svojom filozofijom apsolutni poslovni guru, a Ričarda Brensona najviše ceni zbog načina života. To su mu dva uzora na koja se ugleda.

“Kad bi meni Voren Bafet omogućio da mogu da radim kod njega, ja bih njemu platio da saznam neko novo životno iskustvo i ne bi mi palo napamet da se bavim privatnim biznisom”- rekao je Kostić savetujući mlade da ne počinju odmah sa preduzetništvom već da se prvo zaposle u dobroj firmi.

Osnova Bafetove filozofije je: „Kupuj firme kad im drugi ne vide vrednost i to radi na dugi rok.“ Tom maksimom oduvek se vodio i Miodrag Kostić. A vreme je pokazalo da je, za razliku od nekih drugih, umeo da prepozna vrednost kompanija koje na prvi pogled i nisu delovale naročito atraktivno i profitabilno.

Govoreći o osobinama koje su potrebne menadžerima, Miodrag Kostić naveo je da je po njemu najvažnije da menadžer ima karakter pa onda u okviru tog karaktera da pronađe u čemu je najviše sposoban. Objašnjavajući zašto karakter, Kostić je dodao: “Reč menadžer znači da on mora da menadžeriše ljude oko sebe. Čim morate da radite sa drugim ljudima, što je najteže, vi morate da imate adekvatan karakter da možete da privučete ljude oko sebe.” – i zaključio: “Jedan čovek ne vodi firmu”.

Bigrafija:

Miodrag Kostić, jedan od najuspešnijih biznismena na prostorima bivše Jugoslavije, rođen je u Vojvodini 25. avgusta 1959. godine, kao sin jedinac u vojvođanskoj radničkoj porodici. Diplomirao je na Ekonomskom fakultetu u Novom Sadu, na smeru Informacione tehnologije 1983. godine, a već od ranih studentskih dana pokazivao je preduzetnički duh i sklonost za biznis. Za diplomski rad izabrao je temu postavljanja informatičkog sistema u šećerani u Vrbasu. Dve decenije kasnije, student koji je 80-ih sanjao da uvede najsavremeniju tehnologiju u najstariju fabriku srpsku šećeranu, postao je - njen vlasnik.

U međuvremenu, neposredno nakon što je diplomirao, Kostić se u vode biznisa otisnuo osnivanjem MK Commerce, male firme za trgovinu, uvoz-izvoz i proizvodnju. U početku, snabdevao je Fabriku šećera Bačka u Vrbasu repromaterijalom, a u isto vreme trgovao je poljoprivrednim proizvodima i mašinama. Samo pet godina bilo je dovoljno da njegov MK Commerce bude izabran za najbolje privatno preduzeće u Srbiji.

Za njega to nije bilo dovoljno. Upustio se u još veće izazove, u do tada manje poznate poslove. Dok većina nije znala da je u Srbiji ponovo počela da radi Beogradska berza, Kostić je 1995. osnovao brokersku firmu, M&V Investments. Deceniju kasnije Beogradska berza proglasila je M&V Investments za najbolju brokersku kuću u zemlji. U narednoj fazi proširio je polje delovanja sa poljoprivredne proizvodnje, trgovine i berzanske trgovine na bankarstvo i konsalting, a onda je sve te biznise udružio u MG Grupu, jednu od najvećih privatnih poslovnih imperija ne samo u Srbiji, već i regionu.

Do tog cilja nije trčao, išao je lagano, korak po korak. Na tenderu je 2003. godine postao vlasnik tri šećerane u Vojvodini. Četiri godine kasnije sa jednim od najvećih evropskih proizvođača šećera, nemačkim Nordcukerom osnovao je zajedničku kompaniju – Sunoko. Cilj te integracije bio je vrlo pragmatičan – da se ojača pozicija srpskih šećerana na evropskom tržištu. To je, ispostavilo se, bio pravi potez u pravo vreme, jer je združenim snagama kompanija lakše pregurala krizne godine, a već 2010. Kostićeva MK Grupa je ponovo postala većinski vlasnik Sunoka.

Krajem 2011. godine deo holdinga postaje i srpski lider u mesnoj industriji – kompanija Carnex iz Vrbasa. U međuvremenu Kostić svoj portfolio širi i na nove biznise, na turizam – osniva MK Mountain Resort, energetiku - MK Fintel Wind, bankarstvo – od manjinskog postaje prvo većinski a potom i stopostotni vlasnik AIK banke, potom preuzima i Alpha banku u Srbiji, a pre toga kupio je i udeo u slovenačkoj Gorenjskoj banci.

Početkom 2017. godine u sastavu MK Grupe posluje više od 40 preduzeća sa oko 8.000 zaposlenih u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji i Hrvatskoj. Kao jedna od najvećih domaćih privatnih kompanija predstavlja okosnicu srpske privrede, a ujedno je i jedna od većih vertikalno integrisana poljoprivredna kompanija u Evropi, sa ozbiljnim planovima za proširenje i na druga tržišta, gde planira da investira u poljoprivredu, bankarstvo i turizam.

 

Veče sa Miodragom Kostićem u Crowne Plazi