SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html sr http://sam.org.rs/img/logo.png SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html MastermindSAM – Stvaranje novih ideja http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28003/mastermindsam--stvaranje-novih-ideja.html Peti po redu MastermindSAM se održao u kancelarijama NoKachi, gde je članove grupe dočekala Sandra Rajić. Sandra je učesnicima predstavila svoje bogato iskustvo koje je godinama nadograđivala raznim obukama i obrazovanjem. ]]>

Štamparska industrija prolazi kroz velike promene, što donosi puno izazova, tako da je Sandri glavna tema slična kao i svim ostalim članovima - kako izaći na novo tržište i šta je ta jedna stvar, proizvod, koji će omogućiti firmi da se što pre istakne.  Ušesnici su kao i uvek postavljali prodorna pitanja, i delili bitna iskustva, tako da je Sandra završila sastanak sa konkretnim novim idejama i planom za sledeće korake.

 

]]>
Tue, 18 Dec 2018 10:45:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28003/mastermindsam--stvaranje-novih-ideja.html
Dobitnici SAM Godišnjih nagrada 2018 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27995/dobitnici-sam-godisnjih-nagrada-2018.html Srpska asocijacija menadžera (SAM) je sedmu godinu za redom, dodelila je „SAM Godišnje nagrade“ najboljima u Srbiji na već tradicionalnoj svečanosti „SAM Gala“. ]]> Dodeli „SAM Godišnjih nagrada“ prisustvovao je kor srpske poslovne scene, a svečanost je otvorena impresivnim akrobatskim performansom koji je uz vrhunske svetlosne i specijalne efekte, svim zvanicama stvorio jedinstveni doživljaj.

Pozdravljajući zvanice, predsednica SAM-a, gospođa Stanka Pejanović izjavila je: “Ova godina bila je izazovna i inspirativna, kontinuirano smo radili smo na profesionalnom razvoju menadžera, razmenjivali smo znanja i iskustva kroz mentorski program, povezivali menadžere i promovisali najbolje prakse, odgovorno, etičko i održivo poslovanje. Izuzetno sam ponosna što Asocijacija ima više od 450 profesionalnih menadžera, koji žele da doprinesu boljem poslovnom ambijentu. Godina u kojoj imamo najveći broj profesionalnih menadžera do sada, u kojoj smo bili domaćini SAMIT100 biznis lidera i u kojoj smo postali punopravni član Evropske konfederacije menadžera stvara još veću obavezu i odgovornost da budemo još istrajniji u realizaciji svih ciljeva“.

Dodeljeno je 12 priznanja u sledećim kategorijama: menadžer godine, mladi menadžer godine, poslodavac godine, poslodavac godine u kategoriji MMP, društveno odgovorna kompanija godine, nagrada za promociju i razvoj liderstva među mladima, najbolji program za razvoj talenata, i specijalne nagrade žirija za lični herojski čin, iskorak godine, poslovnu izuzetnost, inicijativu od nacionalnog značaja i nagradu za doprinos stvaranju lidera budućnosti. 

Prepoznat unutar i van svoje kompanije kao osoba od integriteta i ugleda, a na osnovu ostvarenih poslovnih rezultata, titulu Menadžera godine 2018 poneo je Dejan Turk, CEO, Vip mobile & A1 Slovenija.

“Kad nagrada stigne od ljudi iz struke onda ona dobija još više na težini. To je dodatna odgovornost i obaveza da nastavim zajedno sa svojim timom da promovišem vrednosti koje podstiču atmosferu poverenja, slobode i zajedništva. Dobar menadžer mora da pruži model željenog ponašanja i u kompaniji koju predstavlja i van nje i to prenosi i na svoje zaposlene”.

Titulu Poslodavac godine 2018 ponela je kompanija Mikroelektronika. Ova kompanija je prema mišljenju članova SAM-a u 2018. godini ponudila najbolje uslove za rad i razvoj profesionalnih menadžera, ispunjavajući niz kriterijuma. Nagradu je svečano uručio Slobodan Đinović, direktor, Orion Telekom.


Negujući i promovišući liderstvo među mladima, SAM je dodelio i priznanje najboljim mladim menadžerima do 35 godina. Mladi menadžer godine 2018 je Branislav Lončar, CFO, Southeast Europe, Publicis One.

Poslodavac godine u kategoriji MMPP je Gi Group HR Solutions.

Članovi SAM-a glasali su i za Društveno odgovornu kompaniju godine i u ovoj kategoriji nagradu je dobila kompanija Delta Holding.

Zbog pozitivnog uticaja na okruženje i razvoj mladih i posebne doprinose promociji liderstva među mladima, ove godine nagrada "The Sample Of Leadership Excellence – Razvoj i promociju liderstva među mladima" dodeljena je dvojici izvrsnih menadžera, Dragoljubu Damljanoviću, podpresedniku Schneider Electrica za Jugoistočnu Evropu i Mihailu Jankoviću, direktoru kompanije Nectar. 

Priznanje za  „Najbolji program za razvoj talenata“ dobila je kompanija Atlantic Grupa.

Prema odluci članova Srpske asocijacije menadžera nagrada za „Lični herojski čin“ pripalaje Goranu Nikoliću, slabovidom maratoncu koji je postavio Ginisov rekord istrčavši za 55 dana isto toliko maratona, od grada do grada u Srbiji, BIH i Crnoj Gori.

Žiri je ove godine odlučio da dodeli još četiri specijalne nagrade. Specijalno priznanje za „Iskorak godine“ ponela je kompanija SBB za projekat EON, za „Inicijativu od nacionalnog značaja“ u 2018. godini proglašena je Inicijativa Digitalna Srbija, nagradu za „Doprinos stvaranju lidera budućnost“ dobili su DNA Communications & ICT Hub, dok je specijalno priznanje za „Poslovnu izuzetnost“ ponela Biljana Jovanović, vlasnica i generalna direktorka modne kuća “LUNA”.

 

Svečanoj večeri dodele SAM Godišnjih nagrada koja se održala uz podršku Luštica Bay-a,  prisustvovalo je više od 400 zvanica iz poslovnog, političkog, kulturnog i medijskog života.  Ovo prestižno priznanje, poslovni „Oskar“, dodeljuje se menadžerima, kompanijama, pojedincima i inicijativama koje se zalažu za bolje uslove poslovanja, profesionalizaciju menadžerske struke, promociju etičkog i društveno odgovornog poslovanja, razvoj liderstva među mladima kao i za bolji život svih građana u celini.

]]>
Thu, 13 Dec 2018 13:19:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27995/dobitnici-sam-godisnjih-nagrada-2018.html
MastermindSAM - četvrta sesija http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28000/mastermindsam---cetvrta-sesija-.html Četvrti po redu MastermindSAM sastanak održao se u kancelarijama LeadNet-a. ]]> Sastanak je počeo tako što su učesnici koji su vodili prethodne sastanke predstavili rezultate koje su ostvarili od proteklih sastanaka, a koji nisu bili zanemarljivi. 

Učesnici su izrazili oduševljenje novim perspektivama koje su im se otvorile pomoću Masterminda i izjavili da im podrška ove male ali uticajne grupe izuzetno znači i dodatno motiviše.

Ostatak sastanaka je bio posvećen Slađani Ginić, vlasnici LeadNet-a, koja je učesnicima predstavila svoju bogatu karijeru koja joj služi kao ogromnu prednost u osvajanju tržišta.  Slađana je takođe predstavila svoj najveći trenutni izazov, a to je izbor između tri veoma jasno definisane strategije.  Učesnici su pomoću veoma preciznih pitanja i sugestija omogućili Slađani da definiše par smernica koje su njoj bitne, a koje će joj olakšati da izabere odgovarajuću strategiju.

Sledeći MastermindSAM će se održati u kancelarijama NoKACHI.

 

]]>
Thu, 13 Dec 2018 12:51:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28000/mastermindsam---cetvrta-sesija-.html
Stanka Pejanović na konferenciji The Economist – Svet u 2019. godini http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27997/stanka-pejanovic-na-konferenciji-the-economist--svet-u-2019-godini.html Na sedmoj konferenciji "The Economist - Svet u 2019. godini" učestvovala je Stanka Pejanović, predsednica SAM kao i Dejan Turk, Menadžer godine 2018 i član UO. ]]>

Na panelu “Srpska ekonomija 10 godina nakon početka svetske ekonomske krize” koji je moderirao Milan Ćulibrk, glavni i odgovorni urednik NIN-a, učestvovali su:

Stanka Pejanović, predsednica Srpske asocijacija menadžera
Dejan Turk, potpredsednik Saveta stranih investitora
Jelena Pavlović, predsednica Američke privredne komore (AmCham)
Goran Kovačević, potpredsednik UO NALED-a

Razgovor je tekao na temu ekonomskih perspektiva Srbije i regiona u 2019. godini, šta je urađeno u prethodnih deset godina, čime je privreda zadovoljna ali i gde su još problem i izazovi, prostori za rast i kakav je privredni ambijent u kome se posluje.



Državni zvaničnici, ministri u Vladi, ambasadori, privrednici i ekonomisti - okupili su se na jednom mestu, kako bi zajedno napravili presek političke, bezbednosne i ekonomske situacije u Srbiji i regionu za godinu koja je na izmaku.

]]>
Thu, 13 Dec 2018 10:52:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27997/stanka-pejanovic-na-konferenciji-the-economist--svet-u-2019-godini.html
Digitalno doba je tu, da li ste spremni http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27994/digitalno-doba-je-tu-da-li-ste-spremni.html Na temu spremnosti za digitalno doba razgovarano je sa poslovnim liderima u regionu jugoistočne Evrope koji izneli svoja razmišljanja, stavove i razloge za zabrinutost. ]]> Biljana Bogovac, partner u kompaniji PwC Srbija, prezentovala je rezultate ankete o digitalnoj spremnosti kompanija u jugoistočnoj Evropi članovima SAM-a. Pored Biljane, u prezentaciji su učestvovale i Ana Bosnić, menadžer u Odeljenju za konsalting i Bojana Bjeličić, senior menadžer u Odeljenju za poresko savetovanje, iz kompanije PwC, kao i Ivana Lazarević iz Digital Elementa.

Tehnološki napredak je jedan od najznačajnijih trendova koji vode ka velikim promenama u poslovanju stoga je jasno da će uspešne biti one kompanije koje usvajaju nova znanja, inovativna rešenja i transformišu se u skladu sa zahtevima tržišta.

Poslovni lideri jugoistočne Evrope izneli su svoja mišljena na pitanja:

  • u kojoj meri veštačka inteligencija utiče na poslovanje i naša radna mesta
  • koliko je teško pronaći i zadržati digitalno pismene kadrove
  • koji su planovi za ulaganje u nove tehnologije

Čak 87% smatra da će upotreba veštačke inteligencije poput robotike ili blokchain tehnologije u velikoj ili određenoj meri uticati na poslovno okruženje u narednih pet godina.

U narednoj godini poslovni lideri planiraju da ulože u sledeće tehnologije: Analizu podataka 25%, a zatim slede Mobilne aplikacije, IoT, Zaštita od hakerskih napada, robotska automatizacija procesa.

Veliki broj lidera, 83% smatra da su digitalne veštine od izuzetne važnosti ali kao glavnu prepreku navode da se do njih teško dolazi. Kao glavni problem navodi se zadržavanje digitalno pismenih, kaoa zatim i privlačenje takvih kandidata.

U prednosti za uvođenje digitalnog modela poslovanja na prvom mestu su: brži i fleksibilniji poslovni procesi, a zatim ostvarene uštede, bolje iskustvo kupaca, porast prihoda i inovativniji proizvodi.

Među glavnim preprekama za uvođenje digitalnog modela, lideri vide nedostatke odgovarajućih veština među zaposlenima, a zatim nemogućnost odgovarajuće integracije između novih i postojećih tehnologija, rigidne i spore procese, internu organizaciju i mnogo istovremenih projekata i zastarele tehnologije.

Veliki broj lidera vidi mogućnost za prevazilaženje prepreka u transformaciji i unapređenju internih procesa.

Kao zaključak ankete izneseno je da poslovni lideri u regionu JI prepoznaju značenje i važnost digitalne transformacije. Načinjen je niz važnih koraka, ali najveći posao ka implementaciji savremenih modela poslovanja tek predstoji.

 

]]>
Mon, 10 Dec 2018 10:29:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27994/digitalno-doba-je-tu-da-li-ste-spremni.html
Ekskluzivna večera - Legat 1903 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27991/ekskluzivna-vecera---legat-1903.html Ekskluzivna večeru posvećenu sponzorima i partnerima organizovana je u restoranu Legat 1903. ]]> U znak zahvalnosti za svu saradnju i podršku, SAM je pozvao sve Prijatelje i sponzore koji su cele godine pružali kontinuiranu podršku aktivnostima Srpske asocijacije menadžera.

Restoran LEGAT 1903 priredio je sofisticirani hedonistički ugođaj svim prisutnim, renomiranim gostima.

Kombinacija modernog i istovremeno prefinjenog dizajna unikatnih detalja restorana koji je osmislio tim afirmisanih i iskusnih arhitekata i dizajnera, zvanice SAM-a nije ostavio ravnodušnim.

Ono po čemu je meni restorana “Legat 1903” jedinstven jesu vrhunski sastojci koji se često nabavljaju iz različitih delova sveta.

Gosti SAM-a uživali su cele večeri u ekskluzivnim vinima i najkvalitetnijim jelima ovog restorana.

]]>
Mon, 3 Dec 2018 13:28:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27991/ekskluzivna-vecera---legat-1903.html
Veče sa Jasminom Knežević u Crowne Plazi http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27989/vece-sa-jasminom-knezevic-u-crowne-plazi.html Kako je pokrenula privatnu praksu, koji je njen ključ uspeha i šta za nju znači "Pacijent u središtu pažnje", imali smo priliku da slušamo od dr Jasmine Knežević, osnivačice i direktorke Bel Medic-a, i članice UO SAM-a! Razgovor je vodio Milan Petrovic, CEO, Fleet Partner. ]]> Članovi SAM-a imali su priliku da slušaju iskrenu priču o vrednostima, vrlinama i poslovnim izazovima, kako je naglasio Milan Petrović uvodeći u razgovor.

Dr Jasmina Knežević potiče iz ugledne lekarske porodice, otac joj je pedijatar, a majka mikrobiolog. Po porodičnoj tradiciji završila je Medicinski fakultet u Beogradu, specilalizirala pedijatriju i magistrirala pulmologiju i dovela do samog kraja doktorat – nije doktorirala zbog životnih i poslovnih okolnosti, ali njena metoda indukovanog sputuma - živi.

Nakon 15 godina rada u Specijalnoj dečijoj bolnici za plućne bolesti na Dedinju, gde je bila načelnik odeljenja, 1995. odlučuje da zasnuje privatnu lekarsku praksu. U to vreme, bila je u 5 najboljih dečijih plumologa u Beogradu. Posle deceniju i po sigurnog zaposlenja u državnom zdravstvu odlučila je da iz njega izađe, smatrajući da ne postoje adekvatni uslovi za realizaciju promena u zdravstvu, koje je smatrala da su neminovne.

Danas je Belmedic ugledna ustanova, na 5 lokacija, koje uključuju Opštu bolnicu, 2 Doma zdravlja i Polikliniku, sa 420 zaposlenih i skoro 400 konsultanata.

Dr Jasmina Knežević dobitnica je brojnih priznanja.

  • Žena lider u promenama – AmCham 2015
  • Bel Medic je osvojio titulu evropskog šampiona u kategoriji Odnos prema klijentu „European Bussines Award, u konkurenciji 32.000 evropskih kompanija – 2016
  • Poslovna izuzetnost – SAM 2017
  • Cvet uspeha za ženu zmaja – 2007, 2016, 2018 (Jedna od dobitnica nagrade Žena Zmaj nad zmajevima – UPŽS)

Angažovana je u udruženjima: Health Care Committee Američke privredne komore, SAM, Udruženju poslovnih žena, Asocijaciji privatnih zdravstvenih ustanova; UO SAM-a, Asocijacija privatnih zdravstvenih ustanova i privatnih praksi – osnivač, član UO, IO, Etičkog odbora.

Komentarišući ko je zapravo Jasmina Knežević, odgovorila je: „Jednom doktor, uvek doktor. To je ono što je u mojoj duši, mojoj prirodi, ta doktorska filozofija je deo mog odrastanja i mene. Ali ono kako ja sebe vidim sada je ipak kao preduzetnika, kao preduzetnika koji je krenuo od samog početka, ni iz čega, i to ne sama, nego sa suprugom, tako da je ovo porodična priča.“

Doktorku Knežević mnogi smatraju istinskim reformatorom u zdravstvu. Od samog početka iskazala je veliku želju i snagu da utiče na promene, menja stvari na bolje kroz brojne inicijative. O svojim počecima u privatnom sektoru, Jasmina objašnjava: „Uhvatila sam se u koštac i sa promenom ambijenta. Tada zakonska regulativa nije prepoznavala privatni sektor uopšte. Rizici su bili ogromni. Razlika koju možeš da napraviš u odnosu na državni sektor jeste u biznis modelu. To je priča o empatiji, to je priča o posvećenosti, o strasti, o svemu onome što smo morali da pružimo pacijentu da bismo imali ikakvog moralnog opravdanja da mu tu uslugu naplatimo.“

„Shvatila sam da ja sama kao doktor pedijatar ne mogu mnogo da uradim. Znači, bitan je tim. I da jedino sa ekspertskim znanjem više nas, što je posao bolnice, sa celinom ekspertskog mišljenja, dolazimo do rezultata.“ – rekla je Jasmina Knežević i dodala:  „Kada ode pacijent kući, mi smo počeli da ga zovemo i da ga pitamo kako je. To je bila revolucija. Zamislite zapanjenost da neko zove u to vreme pacijenta kući. Ja sam to radila iz dva razloga. Prvo što sam bolnički lekar jer sam navikla da sutra dan dođem do pacijenta i vidim da li je bolje posle terapije. Ja sam prenela bolničku filozofiju na ambulantne uslove i nastavila da pratim tog pacijenta. To je bio novi biznis model, potpuno autentičan, to nije radio niko ni u zemlji ni u svetu, to je bilo iznenađenje i za mnoge strance koji su tu dolazili.“

O poruci za kraj i šta je to što je pokreće sve vreme, Jasmina je odgovorila: „Želela bih da pobudim kod ljudi da je sve moguće. Mi nismo bili mladi kada smo krenuli. Nikada nije kasno da čovek preuzme stvari u svoje ruke i da pokuša da realizuje neke svoje snove i ideje, sa dobrim timom, sa hrabrošću, energijom, entuzijazmom i strašću. Bez puno ljubavi, nema uspeha u bilo čemu. Ako ne volite ono što radite, ne uživate u tome, onda nema uspeha. Za mene posao nije posao u klasičnom smislu. Ja živim ono što radim. Hrabrost, energija, istrajnost je ono što je važno, ali strast je ono što je šlag na torti i bez strasti, nema uspeha.“

]]>
Fri, 30 Nov 2018 10:29:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27989/vece-sa-jasminom-knezevic-u-crowne-plazi.html
SAM Gala 2018 održaće se 12. decembra http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27972/sam-gala-2018-odrzace-se-12-decembra.html Srpska asocijacija menadžera (SAM) kraj svake godine obeležava dodelom tradicionalnih „SAM Godišnjih nagrada“ na jedinstvenoj gala večeri „SAM GALA“ za eminentne goste iz poslovnog, političkog, kulturnog i medijskog života Srbije i regiona. ]]> „SAM Gala“ kruna je godišnjih aktivnosti Srpske asocijacije menadžera i održaće se 12. decembra u Belexpocentru. Luštica Bay naslovni je sponzor ovogodišnje SAM Gala večeri.

Događaj koji postavlja nove standarde, Srpska asocijacija menadžera organizuje u saradnji sa agencijom M2Communications, vodećom agencijom za iskustveni marketing i event menadžment na ovim prostorima.

„SAM Gala“ odlikuje vrhunska produkcija iz koje zrači velika doza kreativnosti i umetnički pristup zbog koje ga mnogi sa razlogom svrstavaju uz slične manifestacije svetske scene. Vrhunski svetlosni, zvučni i specijalni efekti uz osmišljene performanse, stvaraju jedinstven doživljaj svim zvanicama kao da se nalaze na ceremoniji dodele Oskara ili Met Gala večeri u Njujorku.

„SAM Godišnje nagrade“ su prestižno priznanje koje Srpska asocijacija menadžera dodeljuje menadžerima, kompanijama, pojedincima i inicijativama koje se zalažu za bolje uslove poslovanja, profesionalizaciju menadžerske struke, promociju etičkog, održivog i društveno odgovornog poslovanja, razvoj liderstva među mladima kao i za bolji život svih građana u celini.

]]>
Wed, 28 Nov 2018 09:19:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27972/sam-gala-2018-odrzace-se-12-decembra.html
Nominovani u kategoriji: Društveno odgovorna kompanija godine http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27985/nominovani-u-kategoriji-drustveno-odgovorna-kompanija-godine.html Kompanije koje su u 2018. godini pokazale izuzetan doprinos i odgovorno ponašanje prema društvenoj zajednici, u finalu su za "SAM Godišnje nagrade 2018". ]]> Kriterijumi za izbor bili su:

  1. Značaj za lokalnu zajednicu
  2. Sveobuhvatnost inicijative

Nominovane su sledeće kompanije:

  1.   Courtyard by Mariott Belgrade City Center Hotel
  2.   Delta Holding
  3.   Marbo Product
  4.   TeleGroup
  5.   Vip mobile

Glasanje za dobitnika možete izvršiti na linku do 29. novembra.

Courtyard by Mariott Belgrade City Center Hotel

Briga o zajednici je jedan od 5 stubova na koje se kompanija oslanja u svom poslovanju. Tokom 2018. organizovan je veliki broj akcija koje su doprinele razvoju ili ulepšale zajednicu: Donji park Kalemegdan (zaposlena Olivera Škorić je okupila timove iz Ball Packaging-a, Baruka kompanije, PFB i hotela i tokom 4 sata, 20ak ljudi je očistilo park od plastike i otpada, ofarbalo oko 50 klupica i 25 kanti za đubre); Studentski park (tokom leta, članovi tima su čistili park jednom mesečno); Čep za hendikep (učestvuje ceo tim hotela, a 2018. dostavili smo dve pune kutije plastičnih čepova); Plastic Free July (globalna akcija u kojoj se tokom jula nije koristila plastika za jednokratnu upotrebu.

Više informacija na linku.

Delta Holding

U 2018. godini Delta Holding realizuje projekte čiji je cilj usvajanje novih znanja za zapošljavanje, započinjanje i održivost sopstvenog biznisa i razvoj potencijala osoba sa invaliditetom. Pokrenut je Delta biznis inkubator, inovativni projekat za startapove. Sa Deltinim mentorima i resursima 6 startapa 3 meseca razvijalo je biznis ideje. Tri će nastaviti rad sa Deltinim timom. U dvogodišnjem programu Fond za budućnost, 40 mladih iz siromašnih porodica pohađalo je poslovnu i praktičnu obuku i primalo mesečnu stipendiju od 10.000 RSD, a po završetku dobili su i ponudu za zaposlenje.

Više informacija na linku.

Marbo Product

Kompanija Marbo Product, članica PepsiCo grupe, ove godine s ponosom realizuje kampanju brenda Chipsy „Pokaži fudbalsku strast“, a u okviru koje će svim osnovnim školama na teritoriji Srbije i regiona donirane profesionalne lopte za fudbal, košarku, odbojku i rukomet. Kampanja ima širi društveni cilj koji je usmeren na podršku zdravlju i borbi protiv gojaznosti među decom školskog uzrasta, kao i generalno dobrobiti dece i mladih.

Donacija je samo jedna u nizu aktivnosti koje kompanija Marbo Product sprovodi kao deo podrške nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije.

Više informacija na linku.

TeleGroup

Cilj kompanije TeleGroup je da doprinese kontinualnom razvoju društva kojem pripadaju bilo da je reč o ekonomskim, socijalnim ili ekološkim pitanjima. Posebno ističu njihov dugogodišnji doprinos dečijem romskom humanitarnom centru „Vlaški Romi“. U poslednjih 15 godina daju podršku projektu socijalizacije, edukacije i integracije romske dece kroz obrazovanje i sportske aktivnosti sa ciljem njihove sveobuhvatne emancipacije, ulaganja u njihovu budućnost i obrazovanje, kao i njihovu socijalnu integraciju i inkluziju. Projekat je sproveden na teritoriji Srbije za preko 1000 dece.

Više informacija na linku.

Vip mobile

Projekat Vip Kinoteka, koji zajednički realizuju Vip mobile i Jugoslovenska kinoteka, podrazumeva restauraciju i digitalizaciju, za sada 10, filmskih ostvarenja koja su obeležila domaću kinematografiju, a koja su proglašena za kulturno dobro, odnosno kulturno dobro od velikog značaja. Prikazivanjem filmova na besplatnim projekcijama širom Srbije, desetina hiljada ljudi je imalo prilike da pogleda digitalno restaurirane filmove, dok se broj onih koji će ih tek pogledati u godinama koji slede može brojati u milionima.

Najveći doprinos projekta ogleda se u zaostavštini koja će ostati budućim generacijama, a kontinuirana komunikacija na različitim kanalima prenela je emociju čitavog projekta, i mnoge motivisala da ponovo pogledaju neke od kultnih klasika.

Više informacija na linku.

 

]]>
Mon, 26 Nov 2018 10:34:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27985/nominovani-u-kategoriji-drustveno-odgovorna-kompanija-godine.html
MastermindSAM - razmena iskustva http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27979/mastermindsam---razmena-iskustva.html Treći po redu MastermindSAM sastanak se održao u eklsuzivnom beogradskom Saint Ten Hotelu. ]]> Sastanak je počeo tako što su članovi Miloje Sekulić i Marko Poznanović dali grupi izveštaj o koracima koje su preduzeli ka ciljevima kojima su se obavezali tokom prošlih sastanaka.  Početak svakog sastanka je upravo i namenjen izveštavanju članova koji su se već predstavili i vodili protekle sastanke, tim putem je osigurano da se postave konkretni ciljevi, kao i plan ka njihovoj realizaciji. 

Preostali deo sastanka je bio posvećen Zorani Dvokić, Direktorki Horeca za Calvaris Calgonit.

"Mastermind okupljanje posvećeno meni me je jako mitivisalo.  Prvo sam se pripremila i tako razmišljala o izazovima i šta me zaista muči. Pitanja drugih su me malo trgla i naterala da još više razmišljam o daljim koracima, dobila sam konkretne predloge i kontakte.  Sve u svemu, osećala sam se jače.  Obavezala sam se na neke stvari i to me i dalje vodi i drži.  Ovo je super iskustvo i radujem se pošto i na okupljanjima gde ja nisam u fokusu, mnogo učim i motivišem se.” - rekla je Zorana.

Sledeći MastermindSAM će se opet održati 4. decembra u Saint Ten Hotelu, a domaćin i vođa sastanka će biti Vladimir Marinković, Generalni Direktor Saint Ten Hotela.

]]>
Fri, 23 Nov 2018 17:11:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27979/mastermindsam---razmena-iskustva.html
Održana izborna Skupština asocijacije menadžera Jugoistočne Evrope (AMSEE) http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27982/odrzana-izborna-skupstina-asocijacije-menadzera-jugoistocne-evrope-amsee.html U Zagrebu je održana izborna Skupština Asocijacije menadžera Jugoistočne Evrope (AMSEE), na kojoj je trogodišnji mandat predsednika ove značajne regionalne poslovne organizacije i inicijative poveren dosadašnjem predsedniku Budimiru Raičkoviću. ]]> Skupština Asocijacije menadžera Jugoistočne Evrope donela je i odluku o izboru članova Predsedništva u čiji sastav su, pored novoizabranog predsednika, ušli:

Stanka Pejanović – Srbija (SAM), Esad Čolaković i Branimir Mulidža – Hrvatska (CROMA), Maja Ristova i Zoran Vitanov – Makedonija (MAM) i Vladimir Subotić – Bosna i Hercegovina (AMBIH).

Za generalnog sekretara izabrana je Anđela Radosavović, izvršna direktorka Asocijacije menadžera Crne Gore.

U cilju snaženja zajedničke regionalne organizacije, doneta je i odluka o formiranju Upravnog odbora u čiji sastav će ući najeminentniji predstavnici biznisa iz čitavog regiona, na predlog organizacija članica. Svaka organizacija članica će imati mogućnost da predloži po pet članova UO.

Izbor Raičkovića na čelnu funkciju i podrška svih organizacija osnivača, predstavlja veliko priznanje Asocijaciji menadžera Crne Gore, njenom rukovodstvu i članstvu za napore koje čine u povezivanju i jačanju poslovne saradnje na ovim prostorima

]]>
Fri, 23 Nov 2018 16:43:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27982/odrzana-izborna-skupstina-asocijacije-menadzera-jugoistocne-evrope-amsee.html
Nominovani: Poslodavac godine iz kategorije mikro i malih preduzeća http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27976/nominovani-poslodavac-godine-iz-kategorije-mikro-i-malih-preduzeca.html Mikro i mala preduzeća koja su u 2018. godini ponudila najbolje uslove za rad i razvoj profesionalnih menadžera nominovana su za "SAM Godišnje nagrade 2018". ]]> Kriterijumi za izbor:

  1. Radni uslovi i motivacija
  2. Mogućnost stručnog usavršavanja
  3. Zadovoljstvo zaposlenih
  4. Reputacija
  5. Korporativno upravljanje

Nominovani su:

  1. Adventis Real Estate Management
  2. DNA Communications
  3. Gi Group HR Solutions
  4. Travel Boutique
  5. Triple S Learning

Glasanje možete izvršiti OVDE do 28. novembra.

Predstavljamo vam finaliste:

Adventis Real Estate Management

Dobra komunikacija, pozitivni odnosi među kolegama i bliski odnosi, glavne su karakteristike ove kompanije. Tim-bildinzi i permanentno ulaganje u stručno usavršavanje zaposlenih karakterišu ovu kompaniju. U menadžmentu su zaposlene dve žene, koje čine 20% od ukupnog kolektiva. Radni i finansijski uslovi su i više nego odlični, sa posebnim akcentom na beneficije u vidu bonusa.

O trošku kompanije svi zaposleni su polagali stručne ispite iz oblasti kojima se bavi kompanija. Svi zaposleni su stimulisani da se profesionalno usavršavaju. Najbolji pokazatelj zadovoljstva zaposlenih i dobre atmosfere koja se odmah oseti  je upravo njihov dugogodišnji ostanak u ovoj složnoj, srećnoj i zdravoj poslovnoj porodici.

Više pročitajte na linku.

DNA Communications

DNA Communications agencija uspešno posluje preko 17 godina. Jedna od najznačajnijih godina iz ugla profesionalizacije i rasta, je 2018, kada je kompanija promenom organizacione strukture, načina rada i načina evaluiranja uspeha i razvoja pojedinaca, značajno unapredila zadovoljstvo i motivaciju zaposlenih, privlačenje novih kadrova i percepciju DNA employer brenda (inovativno, drugačije, hrabro, fleksibilno i okruženje prepuno slobode za razvoj pojedinaca), uz porast zaposlenih od 29,4% i prosečno ulaganje u zaposlene od 10-15% u odnosu na bruto zaradu.

Nakon obavljenog istraživanja klime i zadovoljstva zaposlenih krajem 2017. god, ciljevi Employer brend strategije za 2018. bili su jačanje slobode i odgovornosti pojedinca, razvoj inovativnijeg i fleksibilnijeg mindset-a i unapređenje radnih uslova, kroz promene fizičkog okruženja, uvođenje matrične strukture, hrabru redefiniciju sektora i promene odgovornosti vlasnika i top menadžmenta.

Više informacija pročitajte na linku.

Gi Group HR Solutions

Shvatajući značaj ljudskih potencijala, kompanija Gi Group HR Solutions je osnovana 2002. sa idejom da klijente podrži u ostvarivanju poslovne strategije pružajući konsultantske usluge i sveobuhvatna rešenja u oblasti ljudskih resursa.

Kompanija ubrzo postaje lider u regionu, a od 2011. deo Gi Group, jedne od vodećih svetskih kompanija u oblasti razvoja tržišta rada.Pored dobrih rezultata ispitivanja zadovoljstva zaposlenih koje se redovno sprovodi, o zadovoljstvu govori i niska stopa fluktuacije, kao i podatak da je prosek rada u okviru kompanije duži od 7 godina.

U 2018. očekujemo rast prihoda od 170% u odnosu na 2017. godinu, kao i rast profita od 36%, dok su ulaganja u razvoj zaposlenih na nivou od 9-10% od ukupnog godišnjeg budžeta zarada.

Više informacija pročitajte na linku.

Travel Boutique

Travel Boutique posebnu pažnju pridaje zadovoljstvu i blagostanju svojih zaposlenih, koji u ostvarivanju svojih ciljeva mogu da koriste mentorstvo, koučing, NLP ili meditaciju, a pored toga mogu da koriste za svoja privatna putovanja sve beneficije i popuste kod avio kompanija i hotela. Beneficije za zaposlene: redovne plate značajno iznad tržišnog proseka za turizam, mesečni bonusi i nagrade, mogućnost pozajmice od firme, poklon vaučeri za Novu godinu i 8.mart, nagradna putovanja, redovni godišnji team building, besplatne avio karte, plaćanje na rate za privatna putovanja itd.

Obuke i radionice iz komunikacionih veština su redovne. Stalno stručno usavršavanje iz digitalnog marketinga omogućeno je svim zaposlenima, kao i saradnicima. Stručno-studijska putovanja se obavljaju nekoliko puta godišnje i svi zaposleni imaju priliku da putuju na daleke destinacije.

Više informacija pročitajte na linku.

Triple S Learning

Triple S Learning je osnovan 2007.  kao edukativni centar specijalizovan za obuke iz oblasti usluga, prodaje, menadžmenta i razvoja zaposlenih, a 2016. je razvijen projekat EDU720. Tim u Beogradu čine visokoobrazovani ljudi sa više od 10 godina iskustva u različitim oblastima. Svi zaposleni imaju redovne plate, jubilarne nagrade kao i dodatnu finansijsku stimulaciju kroz kvartalne bonuse, team building menadžera i mogućnost za stručno usavršavanje.

Veći broj zaposlenih radi za Triple S Learning preko 8 godina. Budžet za razvoj menadžera je 15% od godišnje neto dobiti, a koristi se za stručno usavršavanje i team building.

Više informacija pročitajte na linku.

 

 

]]>
Thu, 22 Nov 2018 09:52:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27976/nominovani-poslodavac-godine-iz-kategorije-mikro-i-malih-preduzeca.html
Menadžer za primer - Branislav Lončar http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27974/menadzer-za-primer---branislav-loncar.html Menadžer za primer bio je Branislav Lončar, CFO, Southeast Europe, Publicis One, koji je članovima preneo kako se sprovodi kontrolu i organizacija tima. ]]> Branislav Lončar je 2011. godine postao najmlađi CFO u Publicis Grupaciji koja zapošljava globalno 80.000 ljudi u više od 100 zemalja. Učestvovao je u kreiranju ERP sistema koji je dobio jednu od najboljih ocena od strane interne revizije iz Pariza.

Branislav je preneo kako funkcioniše kontrola i organizacija u okviru Publicis One grupacije i izneo da je kontrola kod njih jako bitna. Jedan od izazova sa kojim se stalno susreće jesu kulturne raznovrsnosti s obzirom da grupaciju čini veliki broj ljudi iz raznih zemalja. Zato naglašava da je bitno preneti svim zaposlenima kulturu poslovanja.

„Kada delite istu ideju onda imate momenat da ljudi imaju pasiju, vole svoj posao i idu ka toj ideji. To je jako važno za lidere, lokalne, regionalne i globalne, da ih ljudi prate jer dele istu misiju. Zato je dosta bitno da se upravo ta ideja implementira po različitim tržištima.“ – rekao je Branislav i izneo važnost lidera:  „Ono što smo shvatili je da u svakoj lokalnoj kancelariji neko mora da prati našu misiju i viziju. To je Miša Lukić bio u Srbiji. Takve osobe imamo u celom svetu. To je čovek koga ljudi vole i idu za njim, on je jedinka oko koje se svi okupljaju. Kad smo preuzimali kompanije, gledali smo da takvi lideri uvek ostanu što se pokazalo veoma dobro. Takođe, taj harizmatični lider mora da nađe svog naslednika posle nekog vremena.“

]]>
Wed, 21 Nov 2018 10:12:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27974/menadzer-za-primer---branislav-loncar.html
Nominovani u kategoriji: Poslodavac godine 2018 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27967/nominovani-u-kategoriji-poslodavac-godine-2018.html Velike i srednje kompanije koje su u 2018. godini ponudile najbolje uslove za rad i razvoj profesionalnih menadžera, našle su se u finalu za "SAM Poslodavca godine 2018" ]]> Kriterijumi za izbor:

  1. Radni uslovi i motivacija
  2. Mogućnost stručnog usavršavanja
  3. Zadovoljstvo zaposlenih
  4. Reputacija
  5. Korporativno upravljanje

Nominovane su kompanije:

KATEGORIJA: Poslodavac godine

  1. Atlantic Grupa
  2. Generali Osiguranje Srbija
  3. MikroElektronika
  4. Vip mobile
  5. Zdravstvena Ustanova Apoteka BENU

 Glasanje možete izvršiti OVDE do 28. novembra.

Atlantic Grupa

 

Atlantic Grupa u Srbiji objedinjuje poslovanje kompanija Grand Prom, Soko Štark, Atlantic Brands i Foodland sa oko 1.800 zaposlenih. Svojim zaposlenima nude sledeće beneficije:

Atlantic Body: preko 30 sportskih klubova,  solidarna pomoć, godišnji sistematski pregledi.

Atlantic Soul: kreativno stvaralaštvo zaposlenih i angažman u društveno-korisnim aktivnostima.

Atlantic Balance: fleksibilno radno vreme i mesto rada, slobodan dan za polazak deteta u školu, produženi plaćeni odmor do 6 meseci, tzv. Sabbatical.

Strategija nagrađivanja za sve zaposlene, mesečni ili godišnji bonusi, projektne nagrade, novčane i nenovčane nagrade vezane za programe korporativne kulture. 

Više informacija pročitajte na linku.

 

Generali Osiguranje Srbija

Generali Osiguranje Srbija ima fleksibilno radno vreme, dolazak na posao između 7h i 10h i odlazak između 15 i 18 časova, mogućnost rada van kancelarije 5 dana mesečno, relax sobu gde zaposleni mogu da odigraju stoni fudbal, pikado ili se opuste u stolici za masažu. Naravno, benefite koji mogu olakšati ali i ulepšati svakodnevnicu – bonusi, službeni automobili, godišnji sistematski pregled, privatno zdravstveno osiguranje, osiguranje od posledica nesrećnog slučaja, uplata u dobrovoljni penzijski fond za koji kompanija godišnje izdvaja 28 miliona RSD za zaposlene.

Svi zaposleni učestvuju u razvojnim programima sa čak 48.000 sati edukacije u 2018. a kompanija je investirala 14 miliona RSD u te svrhe.

Family Friendly kompanija u Srbiji zaista postoji. Druga kompanija koja poseduje sertifikat TMS CEE-a, zvanično od 12. novembra 2018.

Više informacija pročitajte na linku.

 MikroElektronika

MikroElektronika d.o.o. je osnovana 2001. godine u Beogradu. U periodu od 2012-2018, kompanija je porasla za  100%. Od 100 zaposlenih, 22% čine žene koje zauzimaju jednu trećinu u visokom, a četvrtinu ukupnog broja u srednjem menadžmentu. Poštuju procedure zaštite životne sredine, vodeći računa da proizvodnja prati sve evropske standarde „zelenog” poslovanja. Zaposleni uživaju u prijatnom ambijentu napravljenom po meri čoveka i odličnoj opremi za rad.

U 2018. godini zaposleni su pohađali kurs za servisiranje mašina u Francuskoj. Organizuje se i radionice komunikacije, asertivnog ponašanja i pružaju kontinuiranu psihološku podršku zaposlenima.

Kao kompanija, ulažu u negovanje odnosa sa  zaposlenima koji su tu od početka. Većinu menadžerskih pozicija čine zaposleni koji su deo kompanije 10 i više godina. Politika MIkroElektronike je da se mladi ljudi sa potencijalom podstiču da napreduju, pa je čest slučaj da npr iz sektora korisničke podrške napreduju vertikalno do sve viših pozicija.

Više informacija pročitajte na linku.

Vip mobile

Vip mobile je prva i jedina kompanija sa „Family Friendly” sertifikatom, što podrazumeva veliki broj pogodnosti usmerenih na usklađivanje posla i privatnog života. U Vipu zaposleni imaju fleksibilno radno vreme, vrtić u okviru kompanije, slobodan dan za roditelje dece koja polaze u prvi razred, mogućnost rada od kuće tokom adaptacije dece u vrtić.

Vipovci imaju i mogućnost neplaćenog odsustva, dobrovoljno zdravstveno i privatno penzijsko osiguranje, nedeljne isporuke svežeg voća, kao i druženja u okviru raznih internih događaja.

Vipovcima je dostupno preko 400 kurseva na eLearning platformi. Kroz Galupov koučing program uspeli smo da razvijemo individualan pristup razvoju zaposlenih, a saradnja sa ICT Hub-om zaposlenima omogućava razmenu znanja sa stručnjacima iz oblasti modernih tehnologija.

Više informacija pročitajte na linku.

Zdravstvena Ustanova Apoteka BENU

 

Motivacija i želja 1.400 zaposlenih je, da se na prvom mestu, što više govori i radi na prevenciji zdravstvenih problema i da se na pravi način, prenese važnost svake terapije. U kompaniji je 790 novozaposlenih, a u menadžmentu je 91% žena.

Programima stručnog usavršavanja obuhvaćeni su zaposleni na svim pozicijama. BU 2019 iznosi 22% BRUTO II zarade zaposlenog, a razvoj zaposlenih na menadžerskim pozicijama prepoznat je u okviru programa Talent management. Kompanija promoviše pravila korporativnog upravljanja sa jasno izraženim procedurama i dokumentima kao što su compliance-a kroz kodeks poslovnog ponašanja, politiku zaštite konkurencije i antikoruptivnu politiku.

Pružaju jednaku mogućnost i početnicima i iskusnima. Posvećeni su svojoj misiji, a to je briga o drugima. To je velika privilegija i odgovornost data obrazovanim, kompetentnim i ljubaznim ljudima koji rade u 310 apoteka u Srbiji.

Više informacija pročitajte na linku.

 

]]>
Tue, 20 Nov 2018 10:21:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27967/nominovani-u-kategoriji-poslodavac-godine-2018.html
Nominovani u kategoriji: Mladi menadžer godine 2018 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27961/nominovani-u-kategoriji-mladi-menadzer-godine-2018.html Mladi menadžeri do 35 godina koji su prepoznati unutar i van svoje kompanije kao osobe od integriteta i ugleda i koji su u 2018. godini ostvarili posebne poslovne rezultate, nominovani su za prestižnu SAM Godišnju nagradu. ]]> Kriterijumi za izbor bili su:

1. Inicijativa i inovativnost

2. Ekonomski rezultati

3. Društvena odgovornost

4. Razvoj članova tima

5. Poslovni poduhvat godine

 

Nominovani su sledeći kandidati:

  1. Branislav Lončar, CFO, Southeast Europe, Publicis One
  2. Ivan Đolić, Direktor prodaje, Adacta
  3. Miloš Grujić, Director of Sales, Courtyard by Marriott
  4. Uroš Đorđević, CEO, Agrounik
  5. Vukašin Aleksić, Solution Sales Professional for CEE Region, Microsoft

Glasanje možete izvršiti OVDE do 28. novembra.

Branislav Lončar, CFO, PUBLICIS ONE

Branislav Lončar je 2011. godine postao najmlađi CFO u Publicis Grupaciji koja zapošljava globalno 80.000 ljudi u više od 100 zemalja. Brendovi Leo Burnett, Saatchi&Saatchi i Publicis u Srbiji ostvaruju značajan profitabilan rast već 9 godina u nizu. Prošla godina je donela velike izazove, otvaranje medijskih brendova Zenith i Starcom kao i reorganizaciju svih brendova u Publicis One. Branislav je na osnovu postignutih rezultata i prikazanog znanja iz oblasti Finansija postao CFO za Adriatic region 2017 godine (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija, Crna Gora, Albanija, Makedonija). Učestvovao je u kreiranju ERP sistema koji je dobio jednu od najboljih ocena od strane interne revizije iz Pariza.

Trenutno je angažovan kao stručni konsultant u Londonu na projektu razvoja ERP i CRM sistema za Publicis One Global što uključuje 52 zemlje.

Više informacija pročitajte na linku.

Ivan Đolić, Direktor prodaje, Adacta

Kao direktor prodaje, Ivan Đolić je vodio tim koji je uvećao prihode Adacte Beograd sa 3.2M evra u 2017. godini na preko 4M evra, koliko se očekuje u 2018. godini. Uspesi u prodaji, učinili su da Adacta Holding 2016. postavi Ivana Đolića za prokuristu društva sa istim pravima zastupanja kao generalni direktor.

Početkom 2018. godine, Ivan Đolić dobija mandat da upravlja i većim delom operative, čime se ostvaruje napredak i u profitnoj marži, gde sa profitne marže ispod 10% u 2017., Adacta dolazi na očekivanu neto profitnu maržu od oko 20%, što je u izuzetan rezultat u kompetitivnoj situaciju u Srbiji. Najveći udeo u tom rastu čini to, što je Ivan Đolić odlučio da bi beogradski ogranak kompanije Adacta trebalo da iskoristi i svojevrsni „dijamant“ srpskog tržišta, a to su izuzetno vredi i pametni ljudi i da te ljude ponudi ostalim softverskim integratorima u svetu i na taj način, Adacta danas 20% svog prihoda ostvaruje upravo radom Adactinih ljudi na projektima u Irskoj, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Rusiji i ostalim zemljama Evrope.

Više informacija pročitajte na linku.

Miloš Grujić, Director of Sales, Courtyard by Marriott

Na vlastitu inicijativu i pristupom popravio je komunikaciju i međuodeljenske odnose, o čemu svedoči i povratna informacija nadređenih o pomaku i o vidno drugačijem pristupi poslu, kolegama i klijentima.

Glavni parametar kojim Marriott meri uspeh hotela, pored finansijskih je index udela u tržištu, a kod Marriotta je taj index dvostruko veći od ciljanog.

Tim prodaje u 2018. izabran u okviru Marriott hotela kojih ima preko 500 u Evropi i preko 7000 u svetu, osvojio je dve nagrade  - najbolji evropski sales tim i najbolji sales tim globalno.

Više informacija pročitajte na linku.

Uroš Đorđević, CEO, Agrounik

Uroš je druga generacija u porodičnoj firmi i trenutno se usavrsava na EMBA Cotrugli Business School. Intezivno uči ruski jezik i radi na razvoju ruskog tržista, obzirom da je Agrounik uspesno registrovao svoj brend Slavol u Ruskoj Federaciji. Agrouniku je odobreno finanisranje projekta od strane Svetske banke  za razvoj proizvoda za biolosku proredu jabuke u konkurenciji od jos 74 projekta.

Intenzivno radi na internacionlazaciji kompanije. Realizovana je investicija u dve nove linije sa ciljem povećanja kapaciteta pakovanja i implementiran je ISO9001.

Uroš je diverzifikavao proizvodni portfolio pored agrara, u domenu prečišćavanja otpadnih voda. Lansirao je novo granulisano organsko đubrivo Unimax koje ima ulogu aktivacije NPK đubriva u zemljistu i inovacija je u polju đubriva.

Više informacija pročitajte na linku.

Vukašin Aleksić, Solution Sales Professional for CEE region, Microsoft EMEA HQ

Nakon višegodišnjeg rada, razvoja i doprinosa u kompanijama Microsoft i Telenor u Srbiji, Vukašin je u junu 2018. godine dobio priliku da stečenim iskustvom i znanjem, a sa još većim entuzijazmom i posvećenošću nastavi da doprinosi društvu radom u Microsoft-ovoj centrali za Evropu, Afriku i Bliski Istok sa sedištem u Dablinu u Republici Irskoj.

Kroz svoj rad, koordinaciju više timova, i direktno vođenje najvećih projekata, on osnažuje velike kompanije u osam zemalja Centralno Istočne Evrope da ostvare svoju misiju, unaprede poslovanje, osiguraju bezbednost podataka i pospeše kolaboraciju svojih timova i zaposlenih. Na taj način, digitalnom transformacijom, on pomaže ovim velikim i kompleksnim sistemima na putu kroz takozvanu „Četvrtu industrijsku revoluciju“.

Više informacija pročitajte na linku.

 

]]>
Mon, 19 Nov 2018 12:56:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27961/nominovani-u-kategoriji-mladi-menadzer-godine-2018.html
Predstavljamo vam finaliste u kategoriji "SAM Menadžer godine 2018" http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27946/predstavljamo-vam-finaliste-u-kategoriji-sam-menadzer-godine-2018.html Srpska asocijacija menadžera (SAM) pokrenula je nominacije za prestižna priznanja „SAM Godišnje nagrade 2018“ namenjene poslovnoj javnosti. Godišnje nagrade dodeliće se najboljim menadžerima, kompanijama, pojedincima i inicijativama koje se zalažu za bolje uslove poslovanja, profesionalizaciju menadžerske struke, promociju etičkog i društveno odgovornog poslovanja, razvoj liderstva među mladima kao i za bolji život svih građana u celini. ]]> Nominovani u kategoriji "Menadžer godine 2018" su menadžeri koji su prepoznati unutar i van svoje kompanije kao osobe od integriteta i ugleda i koji su u 2018. godini ostvarili posebne poslovne rezultate.

Kriterijumi za izbor:

  1. Inovativnost i strateško mišljenje
  2. Ekonomski rezultati (finansijski rezultati i tržišna pozicija)
  3. Društvena odgovornost
  4. Razvoj i vođenje tima

Nominovani su:

  1.      Biljana Jovanović, vlasnica i generalna direktorka, Modna kuća “Luna”
  2.      Dejan Aleksov, Retail Group Director, PHOENIX BMS
  3.      Dejan Turk, CEO, Vip mobile i A1 Slovenija
  4.      Mina Rakićević, direktor, Delikos
  5.      Nikola Avram, direktor divizije turizma, MK Group

Glasajte na linku do 28. novembra!

Predstavljamo vam finaliste:

Biljana Jovanović, vlasnica i generalna direktorka, Modna kuća “Luna”

 

Biljana Jovanović je vlasnica i generalna direktorka Modne kuće LUNA, koja već skoro tri decenije uspešno posluje kreirajući autentičan srpski modni brend, internacionalnog renomea, čiji modeli originalnih krojeva i vrhunske izrade posvećene svakom detalju danas predstavljaju sinonim sofisticirane poslovne elegancije namenjene dinamičnoj poslovnoj ženi. 

Poslovna karijera Biljane Jovanović počinje ranih devedestih godina, kada je „LUNA“ osnovana kao mala, porodična radionica za izradu unikatnih modela namenjenih damama koje u svakom trenutku žele da izgledaju posebno. Biljanini poslovni počeci potpuno su atipični i predstavljaju jedinstven primer preduzetničkog duha, koji je kreativnim pristupom i uspešnim prevazilaženjem prepreka u kompleksnom poslovnom okruženju uspešno izgradio sopstveni biznis model, menadžerski autentičan u mnogim segmentima poslovanja.

Povratak u Požarevac, posle završenih studija, označava i početak razvoja Modne kuće LUNA – od male, porodične radionice do kompleksnog poslovnog sistema koji se danas prostire na više od 3000m2 najmodernije opremljenog proizvodnog i poslovnog prostora i predstavlja kreativnu oazu za više od 200 zaposlenih i još toliko stalno angažovanih podizvođača.

Više informacija pročitajte na linku

Dejan Aleksov, Retail Group Director, PHOENIX BMS

Dejan Aleksov spada u onu kategoriju menadžera koji svoju kreativnost stavljaju u fokus unapređenja usluge u različitim retail formatima, a sada i u domenu farmacije. Strateško odlučivanje i proaktivan pristup, ostvarenje organizacijskih i pojedinačnih ciljeva,  osnova su kontinuiranog razvoja i primene novih ideja i inovacija u poslovanju.

Povećanje ukupnog tržišnog učešća na farmaceutskom tržištu Srbije od 5,8% u 2017. na 9,5% u 2018., odnosno 12% u privatnom sektoru apoteka, kao i F2 2018 EBIT veći od BU 2018 za 18,7mRSD i F1 2018 za 13mRSD, ukazuju  na izuzetne finansijske rezultate.

Liderski stil koji kreira stimulativno poslovno okruženje omogućava kontinuirani rast i razvoj uz strateški način razmišljanja. U cilju stvaranja osećaja zajedništva i rada za jedinstveni cilj, menadžer Dejan Aleksov pronalazi načine da redovno informiše zaposlene, motiviše ih ka realizaciji ciljeva i ispunjenju korporativne filozofije. 

Više informacija pročitajte na linku.

Dejan Turk, CEO, Vip mobile i A1 Slovenija

Vip nastoji da bude istinska "Druga priča". NEO tarife sa neograničenom komunikacijom su donele revoluciju, dok NEO roming ponuda menja način kako koristimo internet u inostranstvu. Strategijom Empowering digital Vip stavlja fokus i na digitalna rešenja poput smart home proizvoda.

Dejan propagira digitalno liderstvo i princip Team-Trust-Agility. Na dinamičnom tržištu odluke moraju da se donose brzo, ali moraju da budu pravovremene i relevantne. Razvoj zaposlenih i Constant learning su strateške odrednice Vipa. Dejan je CEO koji deli open space sa svojim kolegama, i angažuje se kao mentor menadžerima

Dejan je i predsednik Foruma za odgovorno poslovanje, a od Vip CSR aktivnosti izdvajaju se: podrška Savezu za Autizam, aplikacija ,,Dečja Zona“ za bezbednost dece na internetu, i ,,Vip Kinoteka“.

Više informacija pročitajte na linku.

Mina Rakićević, direktor, Delikos

Mina Rakicevic je pre 5 i po godina nasledila biznis nakon očeve iznenadne smrti. Nastavila je da razvija nasleđeni biznis vođena idejom njenog oca da na tržište plasiraju uzak asortiman visoko kvalitetnih proizvoda od mesa, pod brendom KOSMAJSKA DELIKATESNA RADIONICA.

Delikos doo je pre 5 i po godina imao 12 stalno i povremeno zaposlenih, sa prihodom od 400.000 eura. Nakon 5 godina poslovanja, Delikos ima 29 stalno zaposlenih osoba i očekuje da 2018. godinu završi sa prometom od 1.400.000 eura.

Delikos je porodična firma koja, pored toga što su direktor i direktor proizvodnje članovi šire porodice, zapošljava članove istih porodica i taj model zapošljavanja se pokazao kao dobar. Od početka rada proizvodnje, Delikos tržištu nudi visoko kvaltetne proizvode i u tome svi zaposleni daju svoj doprinos.

Više informacija pročitajte na linku.

Nikola Avram, direktor divizije turizma, MK Group

MK Group je jedina kompanija u regionu sa hotelskim poslovanjem u Srbiji, Crnoj Gori, Sloveniji i Hrvatskoj, koja se pod vođstvom direktora  ove divizije Nikole Avrama, konstantno razvija i raste.

Uspešnu karijeru gradio je u najprestižnijim hotelima u regionu. Odlukom menadžmenta MK Group, Nikola Avram imenovan je 2010. godine za generalnog direktora MK Mountain Resorta, a zahvaljujući njegovom vizionarstvu, znanju, inicijativama i izvanrednim menadžerskim veštinama, kao i timu koji ima oko sebe, MK Mountain Resort je za kratko vreme postao važan činilac u turističkoj privredi zemlje. Danas je MK Resort stabilan, uspešan brend koji ne samo da postavlja nove trendove, već može i da parira daleko većim internacionalnim hotelskim brendovima i zahvaljujući kome je kapitalno podignuta vrednost Kopaonika.

Sa dolaskom Nikole Avrama, kompanija MK Mountain Resort kontinuirano radi na razvijanju, promovisanju i primenjivanju inovacija u poslovanju. Ovo se pre svega odnosi na modernizaciju najvećeg hotelskog kompleksa na Kopaoniku, u smislu podizanja nivoa standarda, usluga i sadržaja, unapređenje zimske i valorizaciju letnje sezone, kao i na inovativan pristup u organizaciji brojnih poslovnih događaja i skupova, koji čine da pored glavne sezone, Kopaonik bude prepoznatljiva i vodeća destinacija tokom cele godine.

Više informacija pročitajte na linku.

 

 

]]>
Mon, 19 Nov 2018 12:05:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27946/predstavljamo-vam-finaliste-u-kategoriji-sam-menadzer-godine-2018.html
MenProSAM 2018 - Prvo zvanično okupljanje http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27958/menprosam-2018---prvo-zvanicno-okupljanje.html Mentori i mentiji četvrte generacije MenProSAM programa obeležili su prvo zvanično okupljanje. ]]> Tom prilikom, Dušan Basalo, Senior Partner Atria Group SEE i Milica Mihalović, koordinator programa za mlade SAM-a predstavili su rezultate upitnika na koji su odgovarali svi učesnici MenProSAM programa. 

Dragana Jevtić, osnivačica i direktorka "Kreativnog mentorstva" i Tatjana Nikolić, menadžer programa, u ulozi gosta predavača pokušale su da kroz svoje predavanje na temu "Ako želiš da hodaš brzo, koračaj sam; ako želiš da stigneš daleko, koračaj sa nekim!" dodatno motivišu učesnike programa da budu aktivniji u svom procesu i da maksimalno iskoriste vreme koje imaju sa svojim mentorskim parom u učenju i razvijanju svojih veština. One su naglasile, da nije neuspeh pitati, otkriti svoje slabosti kao mentor i da je u mentorskom odnosu najvažnija iskrenost i otvorena komunikacija. Dragana i Tatjana iznele su mitove/predrasude o mentorstvu sa kojima se svakodnevno susreću, neke od njih su:

- Mentorstvo je gubljenje vremena
- Mentor mora da bude stariji od mentija
- Samo menti ima korist od mentorskog odnosa
- Mentorstvo podrazumeva duge sastanke 1 na 1, na kojima se filozofira u prazno
- Mentorski odnos vodi mentor
- Mentorstvo je samo za one koji imaju neki problem

Nakon predavanja, prisutni učesnici programa imali su priliku da čuju razgovor sa Mihailom Jankovićem, CEO Nectar-a koji je četvrtu godinu zaredom u ulozi mentora u MenProSAM programu, prenoseći nesebično svoja znanja mladim članovima Asocijacije. Mihailo je u razgovoru sa Dušanom Basalom preneo svoje utiske o programu, kako je funkcionisao sa svim mentijima i kako su oni uticali na njega.

Na kraju okupljanja svi prisutni izneli su svoje prve impresije o programu i dosadašnjoj saradnji sa svojim mentorima i mentijima. 

Sledece okupljanje zakazano je za 14.mart, 2019. godine.

Organizacioni partner MenProSAM je kompanija Atria Group koja pruža ekspertsku podršku u edukaciji učesnika i podršci mentorskom procesu da bi učesnici programa bili što uspešniji u svom radu, a mentiji dobili željeni podrstrek i podršku u razvoju svoje karijere. Sponzor MenProSAM-a i ove godine je kompanija ManpowerGroup Srbija.

]]>
Fri, 16 Nov 2018 11:23:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27958/menprosam-2018---prvo-zvanicno-okupljanje.html
Počinje glasanje za SAM Godišnje nagrade 2018! http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27957/pocinje-glasanje-za-sam-godisnje-nagrade-2018.html Nominovani za Godišnje nagrade 2018 Srpske asocijacije menadžera su poznati. ]]> U proteklom periodu članovi SAM-a predlagali su kandidate za prestižno priznanje SAM Godišnje nagrade 2018.

Žiri čine: Stanka Pejanović, predsednica SAM-a, Olga Svoboda, tim lider radne grupe za Godišnju nagradu, Dragoljub Damljanović, Schneider Electric, prošlogodišnji dobitnik nagrade Menadžer godine, Marija Desivojević, Delta Holding, prošlogodišnji dobitnik nagrade CSR kompanija godine i Najbolji program za razvoj talenata, Dušan Basalo, Atria Grupa, prošlogodišnji dobitnik nagrade za SME poslodavca godine, Tamara Jokanović, Represent, član SAMa, Veronika Tasić Vušurević, Digitalna Srbija, član SAMa i Neven Marinović, Smart kolektiv, van članstva SAMa

Ko će poneti ovo prestižno priznanje, saznaćemo 12. decembra na SAM Gala 2018 u Belexpocentru!

Glasanje možete izvršiti OVDE do 28. novembra.

U nastavku možete pogledati ko su nominovani za SAM Godišnje nagrade 2018!

KATEGORIJA: Menadžer godine

  1. Biljana Jovanović, vlasnica i generalna direktorka, Modna kuća “LUNA”
  2. Dejan Aleksov, Retail Group Director, PHOENIX BMS
  3. Dejan Turk, CEO, Vip mobile i A1 Slovenija
  4. Mina Rakićević, suvlasnica i direktorka, Delikos
  5. Nikola Avram, direktor divizije turizma, MK Group

 

KATEGORIJA: Mladi menadžer godine

  1. Branislav Lončar, CFO, Southeast Europe, Publicis One
  2. Ivan Đolić, Direktor prodaje, Adacta
  3. Miloš Grujić, Director of Sales, Courtyard by Marriott
  4. Uroš Đorđević, CEO, Agrounik
  5. Vukašin Aleksić, Solution Sales Professional for CEE region, Microsoft

 

KATEGORIJA: Poslodavac godine

  1. Atlantic Grupa
  2. Generali Osiguranje Srbija
  3. MikroElektronika
  4. Vip mobile
  5. Zdravstvena Ustanova Apoteka BENU

 

KATEGORIJA: Poslodavac godine u kategoriji mikro i malih preduzeća

  1. Adventis Real Estate Management
  2. DNA Communications
  3. Gi Group HR Solutions
  4. Travel Boutique
  5. Triple S Learning

 

KATEGORIJA: Društveno odgovorna kompanija godine

  1. Courtyard by Marriott Belgrade City Center Hotel
  2. Delta Holding
  3. Marbo Product
  4. TeleGroup
  5. Vip mobile

 

Obrazloženja za sve kategorije su dostupna na gornjim linkovima, kao i na: 

KATEGORIJA: Menadžer godine

KATEGORIJA: Mladi menadžer godine

KATEGORIJA: Poslodavac godine

KATEGORIJA: Poslodavac godine u kategoriji mikro i malih preduzeća

KATEGORIJA: Društveno odgovorna kompanija godine

 

SVIM NOMINOVANIMA ŽELIMO PUNO USPEHA TOKOM PREDSTOJEĆEG GLASANJA!

 

]]>
Thu, 15 Nov 2018 12:51:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27957/pocinje-glasanje-za-sam-godisnje-nagrade-2018.html
SAM EDU TALKS – „Zbog čega želite da se žrtvujete“ http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27949/sam-edu-talks--zbog-cega-zelite-da-se-zrtvujete.html „Budite originalni i neponovljivi“ – zaključak je SAM Edu Talksa na kome je gost bio Rade Rakočević, vlasnik, Senzal Capital. ]]> Interesantan razgovor sa Radetom vodila je Ivana Jelovac, Client Service director, Black Box, a zatim je u drugom delu događaja radionicu na temu „Principi i tehnike uticaja“ održao Josip Bošnjaković, Senior consultant, Atria Group i vlasnik agencije Bridge Communication.

„Ovo je četvrti i poslednji SAM Edu Talks u ovoj godini. Kreiran je od strane radne grupe za mlade i naše Ivane Jelovac, kao program edukacije prvenstveno za mlade članove, kako bi se jačao njihov liderski potencijal, pregovaračka spretnost i korporativna kultura i sve to od strane senior menadžera, bilo da su članovi ili eksterni govornici.“ – rekla je Milica Mihajlović, koordinator programa za mlade, SAM, pozdravljajući prisutne.

Uvodeći u  karijeru Radeta Rakočevića, Ivana Jelovac iznela je nekoliko zanimljivih podataka: „Pripremajući se za ovaj razgovor našla sam interesantan intervju iz NIN-a, iz 1999. godine sa naslovom „Ljudi za 21. vek“ gde ste u društvu nekih umetnika i naših poznatih istoričara. Ono što ste rekli je da želite da ostanete u Srbiji jer verujete u to tržište, i verujete u preduzetnički sistem poslovanja i da se nadate da će domaći preduzetnici da posluju po principima koji se dešavaju u svetu.“ – i pitala Radeta šta sada ima da kaže na tu temu, posle toliko godina.

„Zadovoljan sam kako sam tada rekao, nisam bio loš“ – dodao je Rade kroz smeh i dodao: „Definitivno je 1999. godine bila prekretnica zbog bombardovanja tako da se to što sam mislio i nije razvilo na pravi način.“

„Svako ima neki svoj put i nije bilo baš tako jednostavno. Najvažnije je da u svemu tome što vi radite prvo budete u onome što volite, da budete u onom biznisu koji vas privlači.“ – poručio je Rade članovima SAM-a i opisivajući koliko mu je dugo vremena bilo potrebno da završi doktorat dodao: „Dok sam pisao doktorat, našao sam na Facebooku izreku: „Nije važno šta želite nego koliko ste spremni da se žrtvujete za to. I to je ono najjednostavnije kao poruka, razmislite zašto ste stvarno spremni da ostanete budni. To su stvari kojima treba da se bavite!“ i dodao: „To je za mene američki fudbal i ja vam garantujem da ću za dve godine biti poznat kao sportski radnik, ne kao broker, nego ću postati stvarno sportski radnik.“

„Znanje je ono najbitnije. Ostavite sebi vremena za čitanje i proučavanje raznih stvari.“

Prenoseći svoje iskustvo sa njujorške berze na kojoj je bio kao najbolji broker iz Srbije, Rade je rekao: „Na njujorškoj berzi se sve radi na osnovu poznanstava, informacija, to je jedna velika igra. Berza i cela ta priča je izmišljena industrija. Ozbiljne banke trguju sa 5 ili 10% svog novca. Stavite milion i imate pedeset miliona tog novca da trgujete na berzi. I te hiljade milijardi koje se okreću služe samo da se izgubi 82% tokom dana, ali opet, na kraju godine svi su zaradili, to je vrlo zanimljivo.“

„Tražeći neku svoju poziciju u svetu jer sam bio uspešan u Srbiji, uspeo sam da budem najbolji broker u Srbiji i moja brokerska kuća za sedam godina je imala preko milijarde evra prometa, to sam izračunao pre nego što sam je prodao, a osnovao sam je sa drugom i bratom, obojica nisu bili završili fakultet i tako sam počeo. Berza je naravno fantastičan način investiranja da se zaradi novac, ali sam izgubio iluziju da mogu da budem pametniji od drugih. I na neki način iskustvo koje imam mi govori da kada se nešto dešava, kada je neki trend, samo sačekam malo i trend se okrene. Strpljenje je ključno.“

„Kad kažete sebi, ja ću da radim posao za koji će neko da me moli, to je to, to je moja odluka. U prevodu, radi posao koji ne može niko da pobedi, niko da te kopira, ili može da radi ali nije dobar. Kad me pitate šta je rizik, da li rizik postoji, šta možete da izgubite, to su sve dileme koje ne znače mnogo. Samo gradite svoju posebnost, gradite da u nečemu budete specijalni, nešto što imate što ne može niko. A ovaj 21. vek je neverovatan. Ja ga zovem i babe i žabe. Ranije je bilo nemoj da mešaš žabe i babe, a sada je sve zajedno. U 21. veku čak i u Srbiji može da se uspe. Samo promišljajte. Ako uradite ovako kako sam vam rekao, da vam osnovna mantra bude „moraju ljudi da stoje u redu za mene“, onda vam je uspeh zagarantovan.“

Kako vidi današnje start up-ove, Rade je objasnio: Start upovi su totalno precenjena priča. I ja sam nekada bio start up i neko od vas, samo se to nije tad zvalo tako. Krenuli smo od nule, napravili nešto drugačije ali ste nešto napravili. Oni ne shvataju ključnu stvar, šta je imati ideju, šta je raditi na ideji i najvažnije, šta su problemi!

Šta ga i dalje pokreće pored svog uspeha, Rade komentariše: „Razmišljao sam šta je poenta svega toga i došao do zaključka da je to taj neki izazov, neka igra, koji vas i dalje pokreće. Nema veze da li ste milioner ili ne.“

„Konstanta će ostati znanje, kultura, umetnost, sport, nauka, samo neponovljivo! Budite Ronaldo, budite neponovljivi“. – poručio je Rade na kraju razgovora.

U drugom delu događaja, radionicu je na temu “Principi i tehnike uticaja” održap je Josip Bošnjaković, Senior consultant, Atria Group i vlasnik agencije Bridge Communication. Nastavljajući se na priču Radeta Rakočevića, Josip je članovima predstavio šest osnovnih principa uticaja. Naglasio je da su ti principi svakodnevno oko nas i da bi svako bio uspešan u svojim poslovnim izazovima ukoliko nauči da ih prepozna i kontroliše.

Reciprocitet je prvi prvi princip. Prva pružana usluga mora imati mogućnost da može da proizvede obavezu. Ovde je glavna začkoljica u obavezi primanja jer je ona ta koja utiče da budemo obavezni da uzvratimo drugoj osobi.

Drugi princip je „obaveza i doslednost“. Sledimo ono sa čime smo se složili verbalno ili pismeno. Poriv da budemo i izgledamo dosledni, predstavlja veoma moćno sredstvo društvenog uticaja koje nas često navodi da se ponačamo na načine koji su nesumnjivo suprotni našem interesu.

Treći princip je Društveni dokaz. Ako vidimo da drugi nešto rade, posebno ako su naši prijatelji, i mi ćemo to uraditi.

Dopadanje je četvrti princip gde istraživanja pokazuju da lepim ljudima pripisujemo povoljne osobe kao što su talenat, pošetenje i inteligencija. Osim toga, donosimo takve procene, a nismo ni svesni šta i kako fizička privlačnost znači u tom procesu.,

Retkost, kada ljudi žele više onoga čega ima manje, je peti princip. Kolekcionari svega širom sveta su najbolji primer ovog principa u praksi. Po pravilu ako je neki predmet redak ili postaje redak, on je i vredniji. Kada su nam mogućnosti manje dostupne – izgledaju vrednije.

I poslednji princip je Autoritet. U početku naših života to su roditelji, nastavnici jer su znali više od nas i mi smo ustanovili da je prihvatanje njihovih saveta korisno – delimično zbog njihove veće mudrosti, a delimično jer su imali moć da nas nagrade i kazne. Kao odrasli ovi obrasci se sada ponavljaju sa sudijama, policajcima, poslodavcima. Pošto zbog svojih položaja imaju veći pristup informacijama i moći, ima smisla povinovati se sa željamo propisno imenovanih autoriteta. To ima toliko smisla da, često tako radimo i kad uopšte nema smisla.

 

]]>
Fri, 9 Nov 2018 12:11:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27949/sam-edu-talks--zbog-cega-zelite-da-se-zrtvujete.html
Odgovornost u biznisu http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/drustvenaodgovornost/27943/odgovornost-u-biznisu.html Koncept odgovornog poslovanja postaje sve važniji za kvalitetan razvoj biznisa, dok se pred kompanijama sve češće postavljaju očekivanja koja se odnose na odgovorne ekološke i društvene prakse. ]]> Upravo zbog toga, u saradnji sa Smart kolektivom, održan je Radni doručak na temu “Odgovornost u biznisu”. O društveno odgovornom poslovanju kao savremenom konceptu, kao i domaćim i globalnim trendovima, pričao je Neven Martinović, direktor, Smart Kolektiv i izvršni direktor, Forum za odgovorno poslovanje.

Zatim su primere iz prakse izneli Dejan Turk, CEO, Vip mobile i A1 Slovenija i Tijana Koprivica, direktor, Održivo poslovanje, Delta Holding.

„Razlika između mikro, malih, srednjih i velikih preduzeća je samo u intenzitetu uticaja koji ostvaruju preko svog poslovanja. CSR principe mogu svi upražnjavati.“ – rekao je Neven Martinović i dodao da CSR nije samo kako se troši novac već i kako se zarađuje. „Poslovni modeli se menjaju, oblikujući više nego ikad, društvo u kome živimo. Biznisi više ne odgovaraju na potrebe, već kreiraju potrebe za koje potrošači nisu ni znali da postoje.“

„Ovi novi poslovni modeli sve više utiču na biznis iz svih aspekata. Kreditori sve češće, pored finansijske gledaju i socijalnu i ekološku komponentu projekata/poslova koje finansiraju dok države nameću standarde održivosti kao zakonske obaveze. EU je doneo regulativo u obaveznom o izveštavanju o održivom razvoju.  Nažalost, za razliku od EU, mali broj naših građana smatra da kompanije u Srbiji posluju na društveno odgovoran način – samo 16%.“ – istakao je Neven Marinović u svojoj prezentaciji.

Naglasivši da je Vip mobile jedina kompanija u Srbiji koja je dobitnik sertifikata „Family Friendly Enterprise (FFE)“, Dejan Turk je predstavio prisutnima na koji način su odgovorni prema zaposlenima.

„Pokušali smo da pokrenemo magiju u firmi, da nam stvarno bude lepo i da stvarno radimo za korisnika sa srcem“ – rekao je Dejan Turk i nastavio „U prvoj godini smo napravili čak 14 inicijativa, a da biste dobili FFE sertifikat potrebno je da za tri godine napravite 17 inicijativa. Svojim zaposlenima smo obezbedili fleksibilno radno vreme, da mogu da rade i van prostorija firme, da posle porodiljskog rade skraćeno po istim uslovima, zatim dobrovoljno zdravstveno i penzijsko osiguranje, kao i povlašćene cene za članove porodice,  omogućili dodatne pogodnosti i popuste za kupovinu i korišćenje različitih usluga širom Srbije. Takođe, u okviru sedišta kompanije već nekoliko godina radi vrtić „Bajka“.“

Istraživanje zadovoljstva zaposlenih je pokazalo da je engagement index zaposlenih u Vip mobile na najvišem nivou u okviru Telekom Austria Grupe – čak 88%. Ovakav odnos prema zaposlenima, kompaniji Vip mobile donelo je više nagrada među kojima je i SAM Godišnja nagrada 2017 za „Najboljeg poslodavca u Srbiji“.

Kompanija Delta Holding takođe je dobitnik SAM Godišnje nagrade 2017 i to u kategoriji „Društveno odgovorna kompanija godine“.

“Aktivnosti kompanije Delta holding i jesu fokusirane na to da mi naša znanja iz svih oblasti poslovanja kojima se mi bavimo prenesemo na one kojima ta znanja i nisu tako lako dostupna. Program koji radimo još od 2006. godine završilo je do sada 309 mladih i do 2015. godine u njega su bili uključeni mladi bez roditeljskog staranja gde dobijaju mesečnu stipendiju tokom dve godine, a nakon toga im se pruža mogućnost zaposlenja u Delta Holdingu. Od 2015. u program su uključeni učenici poljoprivrednih i ugostiteljskih škola iz materijalno ugroženih porodica. Na ovaj način dobijamo edukovane zaposlene.” – predstavila je Tijana Koprivica održivo poslovanje kompanije Delta Holding.

Još jedan od programa je i „Zasad za budućnost“, inovativni projekat razvoja socijalnog preduzetništva u Srbiji koji se oslanja na najvažniji biznis Delta Holdinga - poljoprivredu. Projekat Zasad za budućnost pokrenut je zbog velike nezaposlenosti i nedostatka resursa i znanja ruralnog stanovništva za otpočinjanje moderne poljoprivredne proizvodnje. U okviru projekta dodeljuju se finansijski grantovi poljoprivrednim preduzećima koja zapošljavaju siromašno stanovništvo, žene sa sela, osobe sa invaliditetom ili pružaju podršku udruženjima koja zastupaju interese osoba sa invaliditetom.

Radni doručak zatvorila je Tanja Lazarević, Operations Manager, Srpske asocijacije menadžera naglasivši da je održivo poslovanje jedna od važnih tema kojom će se SAM baviti i u narednom periodu.

]]>
Tue, 6 Nov 2018 14:33:00 +0100 Društvena odgovornost http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/drustvenaodgovornost/27943/odgovornost-u-biznisu.html