SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html sr http://sam.org.rs/img/logo.png SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html Samoispitivanjem do uspeha - MastermindSAM http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28160/samoispitivanjem-do-uspeha---mastermindsam-.html Tri grupe iz trećeg ciklusa MastermindSAM tokom juna i jula održale su šest sastanaka na kojima su se posvetile rešavanju trenutnih izazova članova grupa. ]]> U ovom ciklusu, vođenje je povereno članovima unutar grupa tako da su fasilitatori Ivica Suturović, Saša Jovanović i Andrej Kravčuk uz stručnu podršku Milice Pićurić. Program MastermindSAM se odvija uz podršku Naša mreža powered by Vip.

“Sa svakim sastankom postaje sve jasnije koliko uticaja ova metoda grupnog rada i učenja pomaže članovima. Način samoispitivanja pokazuje koliko bolje upoznavanje sa samim sobom i sopstvenih okolnosti pozitivno utiče na individualni ali i razvoj drugih.” – utisci su Milice Pićurić tokom posmatranja rada MastermindSAM grupa.

Grupa koju čine Andrej Kravčuk (CUBE Team), Jelena Porej (Groundlink), Jelena Stanojevic (Ars Nova), Kristijan Kolaković (Adore Chocolates), Bojan Radojičić (WMS) i Nenad Bučevac (Challenger.live), na svojim viđanjima do sada, prešli su zajedno kroz izazove Nenada Bučevca i Bojana Radojičića.

Nenad Bučevac je predstavio svojoj grupi koju čine svoju veoma interesantnu poslovnu ideju povodom koje je i osnovao startup, a od članova grupe dobio je odličan fidbek u vezi aktivnosti svoje firme, u kom pravcu bi trebalo da ide i kako da ih bolje unapredi kako bi dostigao cilj.  Nenad je takođe od grupe dobio kontakte koji mu mogu dati značajnije savete i čak moguću investiciju. 

“Učešće u Mastermind programu mi je dalo gotovo neprocenjivo iskustvo da o startup ideji Challenger.live razgovaram sa ljudima koji su u top menadžmentu kompanija iz različitih privrednih grana. Najveća dodata vrednost je upravo u tome što sam imao priliku da na jednom mestu debatujem sa indivudualcima koji nisu potencijalni korisnici, već vrlo važni stejkholderi, poput investitora, finansijskih i HR direktora, pojedinaca koji su od nule podigli svoje kompanije i pre svega, roditelja potencijalnih korisnika.” - rekao je Nenad Bučevac.

Ova ista grupa se sastala i u prostorijama WMS-kada su članovi čuli o izazovima sa kojima se suočava Bojan Radojičić, direktor WMS-a.  Bojan je predstavio dva konkretna izazova - jedan vezan za svakodnevno upravljanje poslom i drugi vezan za konkretne savete kako bi sačuvao lični mir pri suočavanju sa sve većim izazovima sa kojima se lideru danas svakodnevno susreću.

Grupa koju vodi Saša Jovanović, osnivač digitalne agencije MANE, čine Slobodan Petrović (Buck lighting), Sava Pavlović (Živković Samardžić Law Office), Bojana Bjeličić (PWC), Dejan Popović (Deus Digital Drives) i Gordana Đurđević (SLOVO). Saša, koji uspešno radi na stranom tržištu preko 12 godina predstavio je članovima grupe aktivnosti svoje agencije kao i svoj trenutni najveći izazov.  MANE se nalazi u periodu rasta i zahteva odluku o tome kako dovesti procese do nivoa koje podržavaju tu vrstu rasta.  Članovi grupe su pažljivo slušali Sašu i podelili konkretna iskustva, jer se više od polovine grupe se suočila sa istim izazovom u toku rasta sopstvenih firmi.  Saša je otišao sa konkretnim smernicama pomoću kojih će napraviti dobro testirane i promišljene odluke.

Ista grupa je i obišla fabriku i kancelarije Buck Lighting-a.  Mastermind grupa je uvidela jednu pozitivnu i kolaborirajuću kulturu u firmu koju Slobodan vodi kao pravi primer modernog i otvorenog lidera.  Slobodan je dobio konkretne ideje i smernice pomoću kojih će dopreti do različitih delova tržišta koje želi da osvoji, kao i način na koji može bolje da komunicira mnogobrojne benefite i vrednost svojih kvalitetnih proizvoda.

"Bilo je pravo zadovoljstvo ponovo se sresti sa članovima Mastermind grupe i čuti dobronamerne komentare i zapažanja ljudi koji nisu iz oblasti osvetljenja. Primetio sam da na pojedine teme potpuno drugačije reaguju nego ljudi koji su svakodnevno u ovom poslu. Drugačiji pogled  na stvari automatski podstiče nove ideje, a neke od njih planiram i da vrlo brzo inkorporiram u dalji rad kompanije." – rekao je Slobodan Petrović.

Treća grupa se prvo sastala u kancelarijama Telenor-a gde je Zdravko Janković (Telenor) predstavio svoj rad u firmi, kao i trenutni izazov svojim kolegama iz grupe koje čine Ivica Suturović (Konsultant za digitalne inovacije), Bojan Munjiza (Transfera), Ljubica Njegomir Živić (Njegomir torte), Olivera Despotović Cvetković (MASMI) i Vladimir Čale (SVM).  Tema se vodila oko boljeg vođenja tima, kako bi se podstakle određene promene u ponašanju zaposlenih i  tradicionalne modele ponašanja i rada , usmerile ka razvoju preduzetničkog duha. "Mastermind mi je pomogao da korporativni šablon oplemenim razigranim preduzetničkim duhom i iskustvom polaznika iz moje grupe. Većina njih ima slična iskustva, koja prepoznajem kao neophodna za savremeno poslovanje." – rekao je Zdravko Janković.

Grupa se sastala i u Golf Klubu na Adi Ciganliji, gde je Ivica Suturović predstavio izazove sa kojima se suočava u predstavljanju jednog inovativnog digitalnog proizvoda na lokalnom tržištu.  Ivici je bilo potrebno objašnjenje na koji način može da probudi svest lokalnih privrednika u cilju jačanja i konstantnog razvoja digitalnog poslovanja. "Najvredniji rezultat Mastermind-a je upravo uvid u više perspektiva predstavljenog izazova, a u ovom slučaju to je razumevanje različitih pogleda ka digitalnim inovativnim rešenjima. Pažljivo slušajući kolege, došao sam do veoma korisnih informacija o ključnim i relevatnim motivacionim faktorima za pokretanje inovacija i uopšte jačanje online-a." – izjavio je Ivica Suturović.

 

 

]]>
Mon, 5 Aug 2019 11:08:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28160/samoispitivanjem-do-uspeha---mastermindsam-.html
Fanki lideri - Fresh Minds http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28153/fanki-lideri---fresh-minds.html Događaj „Fanki lideri“ okupio je veliki broj članova SAM-a. Pored predavanja dr Milice Đurić Jovičič, v.d. direktorke Fonda za nauku Republike Srbije, „Fanki lideri“ uključili su i panel na temu "Važnost inovacije u savremenom poslovanju" sa najboljim mladim menadžerima, Menadžer godine 2018 i finalistima u ovoj kategoriji: Ivan Đolić, Direktor prodaje, Adacta; Miloš Grujić, Director of Sales, Courtyard by Marriott; Uroš Đorđević, CEO, Agrounik i Vukašin Aleksić, Solution Sales Professional for CEE Region, Microsoft. ]]> Po svom formatu, Fanki lideri su panel diskusija koja ima za cilj da predstavi uspešne menadžere i njihova iskustva prezentuje kolegama menadžerima, članovima SAM-a, prijateljima i partnerima. 

Uvodeći u događaj, Danijela Rakić, PR Manager, Srpske asocijacije menadžera, pozdravila je goste i zahvalila sponzorima, kompanijama: Imperil Tobacco, Heineken, DHL Forwarding, ManPower Group i Vinariji Ohrid na podršci u realizaciji.

 U prvom delu, svoju zanimljivu karijeru predstavila je doktor nauka Milica Đurič Jovičić, v.d. direktor, Fond za nauku Republike Srbije. Milica Đurić Jovičić je doktorirala na Katedri za signale i sisteme Elektrotehničkog fakulteta u Beogradu. Na završnoj godini studija, Milica je odlučila da nauku učini zabavnom i za diplomski rad osmislila dosta neobičnu temu za ovaj fakultet “Kako visina štikli utiče na naš hod”. Tako je od štikli došla do prvog bežičnog senzorskog Sistema za analizu hoda u Evropi, a na “štiklama” došla i do NASAe i postala jedna od retkih žena iz Srbije koja je prisustvovala lansiranju njihove rakete.  

Do sada je realizovala multidisciplinarne projekte koji povezuju nauku i privredu i doprinose razvoju društva kroz inovacije i nova tehnološka rešenja, a fokus njenog istraživanja su analiza kreatanja, pre svega pacijenata sa oboljenjima poput Parkinsonove bolesti; razvoj novih pomoćnih Sistema za pacijente koji se oporavljaju od moždanog udara kao i olakšavanje i unapređenje života dece sa autizmom i njihovih roditelja. Milica je četiri godine bila direktorka Inovacionog centra ETF-a, a od prošle godine je imenovana za vd direktora Fonda za nauku Republike Srbije.

Panel na temu "Važnost inovacije u savremenom poslovanju" otvoreno je citatom iz knjige "Mali Princ" "Čovek samo srcem dobro vidi. Ono bitno, očima je nevidljivo" i pitanjem, koliko njih kao menadžere vodi srce u karijeri i poslu?

Na pitanje da li tim stvara lidera ili lider stvara tim, panelisti su se složili da lider ne postoji bez svog tima, kao i da tim ne može biti pobednički bez lidera koji ga vuče napred.

Panelisti su tokom razgovora pričali o svojim uzorima, liderima i koliko je mentor važan za razvoj jednog mladog menadžera, nakon čega je usledilo video iznenađenje za sve paneliste. Video poruka njihovih mentora, uzora i kolega.

Posle panela, gosti su uživali vinima Vinarije Ohrid. Zahvaljujemo se našim dragim prijateljima i sponzorima na podršci u realizaciji Fanki lidera.

 

]]>
Mon, 8 Jul 2019 10:38:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28153/fanki-lideri---fresh-minds.html
SAM dan u vinariji Erdevik http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28148/sam-dan-u-vinariji-erdevik-.html Druženje i uživanje uz dobru hranu i vrhunska vina, odlikovali su SAM dan u vinariji Erdevik. ]]> Uz stručno vođenje somelijera, članovi su obišli vinariju i saznali kako se pripremaju različite sorte vina kao i kada je nastala vinarija Erdevik.

Ovo jedinstveno putovanje obeležila je zatim i ručak uz posebno pripremljen jelovnik koji je praćen specijalnim uparivanjem sa vinima.

Članovi su imali priliku da isprobaju vrste Roza Nostra, Bella Novella, Omnibus Lector i Trianon.

Vinarija Erdevik nalazi se u selu Erdevik u Sremu na zapadnim obroncima Fruške Gore. U Erdeviku je prva loza zasađena još 276 god. u vreme cara Proba.

Početkom XIX veka u Erdeviku je bilo znatnih zasada vinograda, pa je 1826. godine grof Livije Odeskalki podigao ovaj podrum.

Vinarija Erdevik danas je spoj modernog i tradicionalnog gde se proizvodnja vrhunskih vina radi isključivo iz sopstvenog vinograda na desnoj obali Dunava.

]]>
Fri, 21 Jun 2019 11:38:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28148/sam-dan-u-vinariji-erdevik-.html
Da li ste spremni za novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti? http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28146/da-li-ste-spremni-za-novi-zakon-o-zastiti-podataka-o-licnosti.html Novi Zakon o zaštiti podataka o ličnosti počinje sa primenom 21. avgusta 2019. godine. ]]> Predstavnici advokatske kancelarije Cvetković, Skoko i Jovičić predstavili su šta sve pokriva novi zakon na Radnom doručku održanom u sredu, 19. juna u SAM-u.

Jedan od glavnih razloga za usvajanje ovog zakona jeste potreba za pojačanom zaštitom pojedinca usled ubrzanog tehnološkog razvoja i globalizacije koji su doveli do značajnog povećanja obima prikupljanja i razmene podataka o ličnosti, posebno u svrhe marketinga, on-line praćenja ponašanja fizičkih lica, obrade ličnih podataka klijenata, zaposlenih i dr.  U najvećoj meri predstavlja adaptirani prevod GDPR-a, kao i tzv. Policijske direktive koja uređuje obradu podataka o ličnosti od strane nadležnih organa u vezi sa krivičnim postupcima i pretnjama nacionoj bezbednosti.

Zakonom se proširuju postojeće dužnosti i odgovornosti pravnih i fizičkih lica, kao i organa vlasti prilikom obrade ličnih podataka, uvode novi instituti i procedure, a sve u cilju harmonizacije domaćeg zakonodavstva sa Opštom uredbom o zaštiti podataka o ličnosti EU (GDPR).

Na radnom doručku partner Jelena Jovičić i advokat Petar Mijatović, obradili su sledeće teme:

  • Glavne novine u vezi sa zaštitom podataka o ličnosti;
  • Osnovi obrade podataka;
  • Razlike između rukovanja i obrade podataka; 
  • Nove prakse i procedure koje rukovaoci i obrađivači treba da uvedu;
  • Prava lica čiji se podaci obrađuju;
  • Posledice kršenja odredbi Zakona o zaštiti podataka.

 MATERIJALNA PRIMENA

´  Zakon se primenjuje na obradu podataka o ličnosti koja se vrši, u celini ili delimično, na automatizovan ili neautomatizovan način, koji čini deo zbirke podataka ili su namenjeni zbirci podataka;

´  Zakon se ne primenjuje na obradu podataka o ličnosti koju vrši fizičko lice za lične potrebe, odnosno potrebe svog domaćinstva (društveno umrežavanje, aktivnosti na internetu koje se vrše u kontekstu takvih aktivnosti itd.).

ZAKONISTOST OBRADE:

´  lice na koje se podaci o ličnosti odnose je pristalo na obradu svojih podataka o ličnosti za jednu ili više posebno određenih svrha;

´  obrada je neophodna za izvršenje ugovora zaključenog sa licem na koje se podaci odnose ili za preduzimanje radnji, na zahtev lica na koje se podaci odnose, pre zaključenja ugovora;

´  obrada je neophodna u cilju poštovanja pravnih obaveza rukovaoca;

´  obrada je neophodna u cilju zaštite životno važnih interesa lica na koje se podaci odnose ili drugog fizičkog lica;

´  obrada je neophodna u cilju obavljanja poslova u javnom interesu ili izvršenja zakonom propisanih ovlašćenja rukovaoca;

´  obrada je neophodna u cilju ostvarivanja legitimnih interesa rukovaoca ili treće strane, osim ako su nad tim interesima pretežniji interesi ili osnovna prava i slobode lica na koje se podaci odnose koji zahtevaju zaštitu podataka o ličnosti, a posebno ako je lice na koje se podaci odnose maloletno lice – izuzetak od primene - obrada organa vlasti u okviru svoje nadležnosti.

PRISTANAK:

´  Pristanak lica na koje se podaci odnose je svako dobrovoljno, određeno, informisano i nedvosmisleno izražavanje volje tog lica, kojim to lice, izjavom ili jasnom potvrdnom radnjom, daje pristanak za obradu podataka o ličnosti koji se na njega odnose.

´  Svaka posebna svrha podrazumeva poseban pristanak lica čiji se podaci obrađuju.

´  Ako se pristanak lica na koje se podaci odnose daje u okviru pismene izjave koja se odnosi i na druga pitanja, zahtev za davanje pristanka mora biti predstavljen na način kojim se izdvaja od tih drugih pitanja, u razumljivom i lako dostupnom obliku, kao i uz upotrebu jasnih i jednostavnih reči. Deo pismene izjave koji je u suprotnosti sa ovim zakonom ne proizvodi pravno dejstvo.

´  Pravo na opoziv pristanka u svakom trenutku. Opoziv pristanka ne utiče na dopuštenost obrade koja je vršena na osnovu pristanka pre opoziva. Pre davanja pristanka lice na koje se podaci odnose mora biti obavešteno o pravu na opoziv, kao i dejstvu opoziva. Opozivanje pristanka mora biti jednostavno, kao i davanje pristanka.

´  Maloletno lice koje je navršilo 15 godina može samostalno da daje pristanak za obradu podataka o svojoj ličnosti u korišćenju usluga informacionog društva.

´  Ako maloletno lica ima manje of 15 godina, za obradu podataka u korišćenju usluga informacionog društva pristanak mora dati roditelj koji vrši roditeljsko pravo, odnosno drugi zakonski zastupnik maloletnog lica.

OBRADA POSEBNIH VRSTA PODATAKA O LIČNOSTI:

Zabranjena je obrada kojom se otkriva rasno ili etničko poreklo, političko mišljenje, versko ili filozofsko uverenje ili članstvo u sindikatu, kao i obrada genetskih podataka, biometrijskih podataka u cilju jedinstvene identifikacije lica, podataka o zdravstvenom stanju ili podataka o seksualnom životu ili seksualnoj orijentaciji fizičkog lica (posebna vrsta podataka o ličnosti).

]]>
Wed, 19 Jun 2019 11:42:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28146/da-li-ste-spremni-za-novi-zakon-o-zastiti-podataka-o-licnosti.html
Trinaesti Junski susret menadžera http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28141/trinaesti-junski-susret-menadzera-.html Pokretanje tema od društvenog značaja, unapređenja i jačanja menadžerskih znanja i jačanje saradnje sa evropskim i regionalnim menadžerskim udruženjima obeležile prvih šest meseci SAMa ]]> Srpska asocijacije menadžera od početka godine realizovala je oko 25 događaja sa ciljem unapređenja i razvoja menadžera, jačanja saradnje sa strukovnim evropskim udruženjima, regionalnim povezivanjem, ali i pokretanjem tema od društvenog značaja – odliv mozgova i digitalna transformacija.

Na tradicionalnom XIII Junskom susretu najavljene su aktivnosti koje očekuju menadžere, ali i širu društvenu zajednicu do kraja godine.

– Veliko mi je zadovoljstvo da zaokružimo naš rad i aktivnosti u prvoj polovini godine koje su bile usmerene ne samo na profesionalni razvoj i edukaciju naših članova i promociju najboljih poslovnih praksi već i na pozicioniranje SAMa na regionalnom i međunarodnom planu. Tome u prilog govori činjenica da smo ugostili najveću evropsku organizaciju menadžera koja je organizovala u našem glavnom gradu generalnu skupštinu i seminar o budućnosti Evrope. Punopravnim članstvom u CECu, SAM je dobio priliku da aktivno učestvuje u radu ove evropske organizacije i koristi njenu platformu za jačanje spoljnih veza i bolju konekciju sa strukovnim menadžerskim udruženjima koja imaju više od milion članova širom Evrope – istakla je Stanka Pejanović, predsednica Srpske asocijacije menadžera, na događaju koji je okupio najeminentnije zvanice iz poslovne zajednice, državnih institucija i predstavnike diplomatskog kora i regionalnih udruženja menadžera.

Ove godine realizovani su i sastanci sa Fiskalnim savetom, rukovodstvom Poreske uprave i savetnicima za digitalnu agendu u Vladi Srbije u želji da se uspostavi redovna, otvorena i dvosmerna komunikaciju i javno-privatni dijalog na teme od ključnog značaja za privredu i menadžere.

Prijatelj i partner Srpske asocijacije menadžera, kompanija VIP mobile, predstavila je svoju novu besplatnu biznis platformu "Naša mreža" koja je namenjena informisanju, pružanju podrške i umrežavanje malih i srednjih preduzeća i kreiranje novih biznis prilika.

Platformu je predstavila Branka Pudrlja Durbaba, glavna direktorka za tržište u Vip mobile. 

"Naša mreža namenjena je svim kompanijama i preduzetnicima koji žele nova znanja, nove poslovne prilike i specijalne pogodnosti, a posebno je usmerena na mala i srednja preduzeća. Želimo da na ovaj način podržimo poslovne korisnike gde im je najpotrebnije – u otvaranju novih biznis prilika. Cilj nam je  da podstaknemo i olakšamo komunikaciju između kompanija i stvorimo povoljne uslove za ostvarivanje novih partnerstava" – navela je Branka Pudrlja Durbaba, glavni direktor za tržište u Vip mobile kompaniji. 

Platformi „Naša mreža” može se pristupiti putem sajta ili preuzimanjem mobilne aplikacije za Android sa Google play prodavnice i za iOS na App Store.

U saradnji sa najboljim kompanijama svojih članova i svojim najboljim poslodavcima SAM je na Forumu menadžera održanom u maju pokrenuo temu odliva mozgova iz Srbije. Na panelu su pored menadžera učestvovali i predstavnici Kabineta premijerke i Ministarstva rada, koji su u dijalogu pred više od 150 gostiju ukazali na značaj ove pojave za celo naše društvo. Panelisti su pokazali iskrenu želju da svi zajedno uspore ovaj proces i da se stvore bolji uslove za život i rad u Srbiji i da uz zajednički trud pokušaju da se vrate kvalitetni ljudi koje su poslednjih godina nadograđivali svoje znanje i iskustvo van Srbije. SAM je najavio da će sa različitim partnerima iz akademskog, privatnog i javnog sektora nastaviti da se bavi ovom temom u narednom periodu.

– Drago nam je što smo sa našim članovima nastavili da radimo na edukaciji u različitim oblastima. Završili smo četvrti ciklus mentorskog programa MenProSAM na koji smo posebno ponosni. Ovaj program je u četvrtoj generaciji polaznika okupio blizu 50 menadžera, mentora i mentija koji su tokom 10 meseci radili na ličnom razvoju i usmerenju na razvoj profesionalne karijere. SAM je jedan od pokretača ERASMUS projekta „Advanced Data Analytics in Business – ADA“ u partnerstvu sa četiri najveća univerziteta u Srbiji i partnerima iz EU. U ovaj projekat smo se uključili jer smo želeli da omogućimo bolju usklađenost ponude i tražnje na tržištu rada i da za kompanije obezbedimo visokokvalitetan i stručan kadar, „naoružan“ modernim znanjima, a sa druge strane, da omogućimo studentima i postdiplomcima da se usmere na sticanje znanja za koja postoji velika tražnja. Vrlo smo ponosni što smo danas okupili poslovne partnere i saradnike ne samo iz zemlje već i iz regiona, kao i mnogobrojne predstavnike institucija i udruženja sa kojima zajedno radimo na unapređenju poslovnog ambijenta i razvoju ljudi i budućih poslovnih lidera. Naš ponos su i naši mladi članovi, menadžeri i preduzetnici, koji su budućnost i SAMa i Srbije – izjavila je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAMa.

Jelena je zatim pozvala članove da finansijski podrže našeg slabovidog maratonca Gorana Nikolića, dobitnika priznanja „Lični herojski čin“. Goran je sada u Americi, gde pokušava da obori Ginisov i svoj lični rekord i postigne nešto fizički nemoguće – da u 77 uzastopnih dana istrči punih 77 maratona i prikupi 77 miliona dinara za dovršavanje sportske hale u Kragujevcu u kojoj će postojati uslovi za bavljenje paraolimpijskim fudbalom potpuno slepih osoba. „Stoga vas najiskrenije pozivam da se svi pridružimo Goranu i da makar i najmanjom uplatom podržimo ovu humanitarnu akciju jer kao što Goran kaže u ovom filmu „svaka cigla je dragocena, i velika i mala“. – rekla je Jelena.

Informacije o načinu uplate za ovu humanitarnu akciju možete pronaći na linku: https://gorannikolic.net/sr/gofundme/

U drugoj polovni godine SAM je najavio nastavak redovnih aktivnosti, predavanja i okupljanja, a u decembru i dodelu Godišnjih nagrada SAMa na tradicionalnoj svečanosti SAM Gala, na kojoj se već osam godina promovišu najbolji menadžeri, najbolji mladi menadžeri, najbolji poslodavci, najbolji društveno odgovorni projekti i kompanije.

]]>
Fri, 14 Jun 2019 09:59:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28141/trinaesti-junski-susret-menadzera-.html
Mentorska konferencija IV generacije MenProSAM 2018 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28130/mentorska-konferencija-iv-generacije-menprosam-2018.html Na drugoj Mentorskoj konferenciji svoje iskustvo, saznanja i način rada tokom MenProSAM, iznelo je devet parova. ]]> Mentorska konferencija predstavlja krunu MenProSAM programa na kojoj se prezentuju rezultati i iznose konkretni slučajevi na kojima su mentorski parovi radili tokom prethodnih devet meseci. 

MenProSAM je jedinstven program profesionalnog razvoja u Srbiji, a po kvalitetu i broju učesnika može da parira i velikim svetskim mentorskim programima. Od 2015. godine, u četiri generacije učesnika, ukupno 202 menadžera je bilo deo ovog mentorskog programa.

Konferenciju i ceo mentorski ciklus vodila je Milica Mihajlović, Marketing & Youth Programs Coordinator.  

„Četvrta generacija MenProSAM programa danas završava svoj mentorski proces. Ipak, radeći sa njima prethodnih 9 meseci, verujem i znam da je ovo samo početak njihovog rada i druženja. Na početku svake generacije kažemo da neće svi završiti proces, tako je bilo i ovog puta. Ove godine 2 mentorska para nisu završila svoj proces, ali je od ukupnih 25, 23 para nastavilo svoj rad.“ – rekla je Milica na početku konferencije i nastavila: „Mnogi članovi SAMa uzimaju ulogu mentora/savetnika/prijatelja iz godine u godinu, neki ste mentori od samog početka i zaista vam hvala što verujete u SAM i mlade članove SAMa.“

Milica se zahvalila sponzorima i prijateljima programa MenProSAM, Atria Grupi, Magnetrans/Hemofarmu kao i dvogodišnjim sponzorima, MenPower Group. U ime MenPower Group obratio se Marko Miljković, Marketing Manager, i rekao: „Mi kao kompanija podržavamo već drugu godinu ovaj program jer smatramo da je mentorstvo jako važno kako za manja i srednja preduzeća tako i za velike kompanije, jer je mentorstvo dvosmeran proces. Nadamo se da je svako od vas izvukao neku poruku koja mu može pomoći u budućoj karijeri i kao što glasi slogan MenPower Group – „Povezujemo najbolje“, nadamo se da smo to i danas uspeli.“

Glavni inicijator, kreator i partner MenProSAM programa, Dušan Basalo, Senior partner, Atria Group, izneo je rezultate istraživanja koja su rađena u kompanijama u kojima je uveden mentorski program: „Oni koji su imali mentora u kompaniji, duže su se zadržali u kompaniji nego oni što nisu imali mentora. Istraživanje je pokazalo da je čak dvostruko više milenijalaca koji su prolazili korz mentorski proces, ostalo u samoj kompaniji. Takođe, 90% mentija nakon toga su postali mentori. Želeli su da šire ideju mentorstva i da oni prenose dalje svoje znanje.“

Nakon uvodnog izlaganja, mentorski parovi počeli su sa svojim prezentacijama.

„Vodič za pivotiranje. Ni pilot, ni pivot.“ bio je naziv prezentacije svog mentorskog rada koji su izneli mentor Aleksandar Nedeljković, CBO, MAINSTREAM, član SAM-a i menti Nenad Bučevac, CEO, CHALLENGER.LIVE, član SAM-a.

“Bez savetovanja, svi učimo” predstavili su Pavle Marjanović, Generalni direktor, ACTAVIS, član SAM-a i mentor i Aleksandar Vučić, Predsednik udruženja, CARGO TECHNOLOGIES, član SAM-a i menti.

“Male tajne velikih majstora” bila je tema mentora Gordane Tomić, direktor, ART PARLAMENT, član SAM-a i mentija Sonje Radović, Social Media Account Manager, ESOME ADVERTISING

“SMART Sales Approach” izneli su mentor Đorđe Vukotić, Director of Sales, Mona Plaza Management i menti Nikola Mijailović, Director, MJOB.

“Tri pitanja do uspeha” bila je tema mentorskog para Jelene Vasić Uzelac, Chief Brand Designer, New Strategy, mentor i Miloš Grujić, Director of Sales & Marketing, Courtyard Belgrade City Center Hotel, menti.

“Izazovi jednog preduzetnika” predstavile su mentor Biljana Jovanović, vlasnica i direktorka, Modna kuća “Luna” i menti Tamara Aleksić, menadžer, Tamban.

„Mentorstvo u privatnom businessu“ bila je tema mentorskog para koji čine Zoran Ivanović, CEO, WEB MEDIA AGENCY, mentor i Dragana Milanović, Direktor, ROBERTO BARESSI, menti.

“Level Up perspektiva biznisa” predstavili su mentor Vanda Kučera, Head of Corporate Affairs, I&F McCann Group i menti Aleksandar Plavšin, Manager, UFDS.

“Kombinacijom znanja i iskustvo do koncepta proizvoda” prezentovali su mentor Nebojša Bjelotomić, Director, Saga i menti Milan Jeveričić, Product Owner, 30 Hills.

Nakon izlaganja mentorskih parova, publika u sali glasala je za par koji je ostavio najbolji utisak. Najviše glasova osvojili su dva para – mentorski par Aleksandar Nedeljković i Nenad Bučevac i mentorski par Gordana Tomić i Sonja Radović. Parovi su nagrađeni treningom „Discover PCM“ od partnera Atria Group, paketom za bolji dan od kompanije Hemofarm i večerom u hotelu Falkeinster.

]]>
Fri, 31 May 2019 11:16:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28130/mentorska-konferencija-iv-generacije-menprosam-2018.html
Mastermind SAM - tri grupe počinju sa radom http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28134/mastermind-sam---tri-grupe-pocinju-sa-radom.html Tri Mastermind grupe počele su sa sesijama. ]]> Tokom prošle nedelje, sve tri grupe održale su prvu sesiju. Ova sesija realizovana je kao deo simulacije uz stručno vođstvo Milice Pićurić, Executive Coach, Mili Coaching, kako bi se fasilitatori grupa maksimalno upoznali sa svim segmentima vođenja grupe.

U narednom periodu, grupe će nastaviti viđanje na dve do tri nedelje, prema rasporedu koji su članovi grupe sami dogovorili.

Glavni benefiti ovog programa jesu: mogućnost da radite “na” svojoj firmi, umesto samo “u” njoj, građenje bolje slike sebe i svoje firme, ostvarivanje prijateljstva i razumevanja od ostalih učesnika, formiranje jedinstvene perspektive, akumulirano iskustvo/kolektivna inteligencija, prilika da činite dobro delo i lična odgovornost.

Mastermind nudi kombinaciju brainstorminga, edukacije, jednake odgovornosti i podrške u grupnom okruženju kako bi vam se poboljšale poslovne i lične veštine. Mastermind pomaže svim članovima grupe ostvarivanje uspeha. Kroz grupni mastermind proces, prvo kreirate cilj, a zatim i plan da ga ostvarite. Članovi grupe vam pružaju podršku kreativnim idejama i pomažu u mudrom donošenju odluka.

Video o novom ciklusu možete pogledati na linku.

Partner programa je Naša mreža powered by Vip

]]>
Thu, 30 May 2019 19:45:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28134/mastermind-sam---tri-grupe-pocinju-sa-radom.html
MastermindSAM - treći ciklus http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28133/mastermindsam---treci-ciklus.html MastermindSAM program je započeo sa trećim ciklusom. ]]> Za razliku od prethodna dva ciklusa, u ovom su oformljene tri grupe koje će se sastajati do kraja ove godine.

Grupe čine po šest članova koji imaju različita poslovna iskustva.

MastermindSAM grupe su:

I grupa:

  1. Saša Jovanović, Vlasnik i direktor, Mane digital
  2. Dejan Popović, Business consultant, DEUS media
  3. Bojana Bjeličić, Menadžer u Sektoru za poreze, PwC
  4. Sava Pavlović, Advokat stariji saradnik, AOD Živković Samardžić
  5. Gordana Đurđević, vlasnik i direktor, Slovo
  6. Slobodan Petrović, Direktor prodaje i zamenik generalnog direktora, Buck

 II grupa:

  1. Ivica Suturović, Biznis Konsultant
  2. Ljubica Njegomir Živić, Vlasnik i director, Dezzert co
  3. Zdravko Janković, Head of Large Accounts, Telenor
  4. Bojan Munjiza, Sales Manager, Transfera
  5. Vladislav Čale, Vlasnik i director, SVM
  6. Olivera Despotović Cvetković, Direktor, Masmi

  III grupa:

  1.  Kristijan Kolaković, vlasnik i director, Adore chocolate
  2.  Bojan Radojičić, director, WTS porezi i finansije
  3.  Jelena Stanojević, director i vlasnik, Ars nova
  4.  Jelena Porej, Global HR Director, Groundlink
  5.  Nenad Bučevac, Founder, Event Rate
  6.  Andrej Kravčuk, Sales director, Cube team

MASTERMIND SAM jedan je od najefikasnijih načina za unapređivanje sopstvenog uspeha kroz razmenu iskustva sa drugim liderima i redovnom razgovorima sa kolegama od poverenja.

MastermindSAM format sastanaka:

-          Sastanci traju 2-3 sata

-          Članovi sami odlučuju kojim danima će se sastajati, i koliko često

  • Optimalno je svake 2-3 nedelje

-          Fasilitator, takođe član grupe, će voditi logistiku sastanaka:

  • Raspored prezentacija
  • Dostupnost članova (Doodle)
  • Traženje fidbeka nakon svakog sastanka kroz upitnik

-          Grupa će se sastajati tokom cele godine, od aprila do decembra, sa letnjom pauzom

-          Grupa će imati izbor da nastavi u istom sastavu 2020, ili da uđu u nove grupe

Program će se odvijati pod stručnim nadzorom članice SAM-a, Milice Pićurić, Executive Coach, Mili Coaching.

]]>
Thu, 30 May 2019 13:17:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28133/mastermindsam---treci-ciklus.html
Forum menadžera - Kako zadržati mlade u Srbiji http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28129/forum-menadzera---kako-zadrzati-mlade-u-srbiji.html Na koje načine i kroz koje programe se kompanije u Srbiji bore da zadrže i privuku mlade kadrove kao i kakva je strategija države na ovu aktuelnu tematiku, govorilo se na Foruma menadžera u organizaciji Srpske asocijacije menadžera (SAM). ]]> Događaj možete pogledati na linku.

Prema podacima OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) od 2000. godine iz Srbije je otišlo više od 650.000 ljudi, najviše mladih. Istraživanje Ministarstva prosvete iz 2018. godine među 11.013 studenata pokazalo je da 25 odsto studenata želi da nastavi školovanje u inostranstvu, a 66 odsto njih želi da nastavi tamo da živi.

„Tema odliva mozgova iz Srbije danas je aktuelnija kao nikada pre, posebno jer su procene da svake godine našu zemlju napusti najmanje 35.000 ljudi, u potrazi za boljim standardom i perspektivom. Zato je Srpska asocijacija menadžera odlučila da pokrene seriju diskusija sa privrednicima, državnim institucijama i fakultetima u želji da istaknemo važnost da svako od nas, u svojoj sferi, preuzme odgovornost i da pokuša da kreira uslove za bolji život i rad mladih ljudi u Srbiji. Danas smo čuli šta čine najbolji poslodavci da privuku i zadrže mlade kadrove kao i koje je sve inicijative pokrenula država da uspori proces odlaska ljudi iz Srbije. Vrlo smo srećni što smo u saradnji sa fakultetima imali preko 50 studenata za koje se nadamo da su otišli sa ovog Foruma sa pozitivnom energijom i informacijama koje će im pomoći da sagledaju i planiraju svoju budućnost u Srbiji“, izjavila je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a.

Profesor dr Dragan Lončar, prodekan za saradnju sa privredom sa Ekonomskog fakulteta u Beogradu, u uvodnom predavanju istakao je da je prema najnovijem WEF izveštaju Srbija po indikatoru „kapacitet za zadržavanje talenata“ na 134. poziciji, a po indikatoru „kapacitet za privlačenje talenata“ na 132. poziciji od ukupno 137 zemalja. Izlaganje profesora Lončara možete pogledati na linku.

„U narednim godinama zemlju bi moglo da napusti i do 25 odsto školovane i mlađe populacije. U ovom trenutku Srbiju želi da napusti gotovo polovina populacije između 15 i 29 godina, bez ideje o povratku. Sve upućuje na to da će Zapadni Balkan ostati izvoznik sposobnih i obrazovanih ljudi i narednih godina“, rekao je profesor Lončar.

Panelisti Foruma menadžera Bojana Simeunović, savetnica za kreativne industrije i nauku predsednice Vlade Republike Srbije, Bojana Stanić, državna sekretarka Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, Dragomir Kostić, generalni direktor Strateškog distributivog područja Atlantic grupe, Nebojša Matić, CEO kompanije Mikroelektronika, Dejan Marković, CEO Schneider Electric, i Dejan Turk, CEO Vip mobile u razgovoru sa Olgom Svobodom, International Solutions Develepment Director, TACKTMI,govorili su iz svog ugla šta najbolji poslodavci rade da bi privukli i zadržali mlade u Srbiji, šta država čini da kreira bolje uslove života i poslovanja u Srbiji, ali i kakva su očekivanja i procene za naredne godine.

Nebojša Matić, CEO kompanije Mikroelektronika i SAM Poslodavac godine 2018, dodao je da, kada se mladoj osobi ponudi rad u uređenoj kompaniji sa jasnom perspektivom i merljivim napretkom, sve što ostaje jeste da rade zajedno. Na panelu, Nebojša Matić izneo je konkretan predlog kako bi poslodavci i država zajedničkim kapacitetima, mogli da pomognu zaposlenima. Nebojša je kao poslodavac spreman da svojim zaposlenima ponudi bespovratno učešće za stambeni kredit i time im obezbedi bolje uslove za život, a samim tim, i ostanak u zemlji. U saradnji sa državom našlo bi se rešenje kako da se sprovede ovaj plan.

„Verujemo da kompaniju čine zaposleni i zato je u Atlantic Grupi fokus na podršci zaposlenima da iskoriste svoje pune potencijale i poboljšaju svoje veštine, ali isto tako i na privlačenju i negovаnju mladih talenata i razvoju njihovih veština. Upravljanje talentima predstavlja oblik upravljanja ljudskim kapitalom i to je dugoročan, sveobuhvatan i integrisan pristup podupiranju i ojačavanju temeljnih kompetencija kompanije. Najuspešnije kompanije na svetu svoju prednost grade upravo na razvoju sistema uspešnog upravljanja ljudskim resursima i privlačenju i zadržavanju najboljih“, rekao je Dragomir Kostić, generalni direktor Strateškog distributivnog područja Srbija, Atlantic Grupa i dobitnik „SAM Godišnje nagrade 2018“ u kategoriji „Najbolji program za razvoj talenata“, i dodao da Atlantic Grupa kroz različite inovativne programe razvoja i privlačenja zaposlenih aktivno učestvuje u dijalogu sa državnim i obrazovnim institucijama, kao i sa širom poslovnom zajednicom.

Da su ljudi najveća vrednost kompanije i da je pre svega njihovo zadovoljstvo razlog njihovog ostanka u kompaniji, istakao je Dejan Turk, CEO, Vip mobile Srbija & A1 Slovenija, SAM Poslodavac godine 2017 i SAM Menadžer godine 2018. On je dodao i da je važno uvesti kulturu otvorene i dvosmerne komunikacije, kao i međusobne podrške, što se ne odnosi samo na poslovne situacije, već i kada je u pitanju privatni život. „Kao primer kompanije koja je kroz niz benefita pružila mogućnost zaposlenima da uspostave balans privatnog i poslovnog života, Vip mobile postao je prvi nosilac prestižnog međunarodnog Family Friendly Enterprise sertifikata u Srbiji.“ – istakao je Dejan Turk.

„Već godinama u poslovnim krugovima možete čuti termin 'borba za talente', a u pričama o budućnosti država 'kako zadržati mlade talente'. To je sve teže, jer je zahvaljujući tehnologijama čitav svet jedno tržište, a mobilnost je nešto što se danas podrazumeva. Najbolji kadrovi u jednoj kompaniji su tu zbog onoga što kompanija nudi. Schneider Electric na prvo mesto stavlja svoje zaposlene. Poslujemo u preko 100 zemalja i svuda je najvažnije da svako ima iste resurse i mogućnosti. Za nas je suštinski važno da zaposlenima omogućimo da se razvijaju, dostižu i prestižu svoj potencijal. Na taj način utiču jedni na druge i inspirišu jedni druge. U Srbiji Schneider Electric nudi iste resurse i mogućnosti kao bilo gde u svetu. Posvećenost naše kompanije prepoznale su organizacije Fortune, Bloomberg, Equileap, Etisphere i nagradile nas priznanjima poput „Catalist Award” ili visokog mesta na „World’s Most Admired Commpanies”, a već devet godina smo na listi „World’s Most Ethical Companies”, rekao je Dejan Marković, direktor, Schneider Electric Srbija i finalista „SAM Godišnje nagrade 2017“ u kategoriji „Najbolji program za razvoj talenata“.

 Forum menadžera podržale su kompanije Atlantic Grupa, Mikroelektronika, Schneider electric i Vip mobile.

 

]]>
Tue, 28 May 2019 14:05:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28129/forum-menadzera---kako-zadrzati-mlade-u-srbiji.html
Srpska asocijacija menadžera ugostila najveću evropsku organizaciju menadžera CEC http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28121/srpska-asocijacija-menadzera-ugostila-najvecu-evropsku-organizaciju-menadzera-cec.html Dugoročni budući ključni izazovi sa kojima se Evropska unija mora suočiti, razmena mišljenja o viziji budućnosti EU, dalji razvoj profesije menadžera i unaređenje društva kroz održivo liderstvo, digitalizaciju i rodnu ravnopravnost – bile su glavne teme generalne skupštine i seminara o budućnosti Evrope u Beogradu na okupljanju najveće evropske organizacije menadžera, „CEC European managers“ (CEC evropski menadžeri). ]]>

„Čast nam je da je organizacija CEC European Managers odabrala Beograd i Srbiju za svoju generalnu skupštinu i seminar i nadamo se da ćemo u budućnosti imati više CEC aktivnosti u Srbiji. Saradnja sa Evropskom unijom za nas je od fundamentalnog značaja, to je temelj i jedini način za zajednički napredak i uspeh svih zemalja u Evropi. Evropska unija kao politička i ekonomska platforma koja počiva na demokratskim vrednostima veoma je značajna za Srbiju. Smatramo da CEC ima značajnu ulogu jer okuplja menadžere širom Evropske unije, omogućavajući im širenje znanja i najboljih praksi koje podržavaju profesionalni razvoj“, istakla je Stanka Pejanović, predsednica Srpske asocijacije menadžera.

Predsednica Pejanović učestvovala je na panel-diskusiji Larger, deeper or more democratic? Expectations and contribution of managers for the Europe of 2024 o evropskoj budućnosti. Pored nje na ovu temu govorili su i ambasador Rumunije u Republici Srbiji dr Oana-Cristina Popa, Suzana Grubješić, generalna sekretarka Evropskog pokreta u Srbiji, Ludger Ramme, predsednik CEC evropskih menadžera i Francois Hommeril, predsednik CFE-CGC.

Učesici su razgovorali su o važnosti angažovanja menadžera u evropske društvene tokove, o potencijalima i izazovima koje nosi digitalizacija, kao i o važnosti pitanja rodne ravnopravnosti i raznolikosti za budućnost Evrope. Istakli su i svoja očekivanja od pripadnosti Evropskoj uniji.

„Znam da je poslednjih godina moderno biti kritičan prema Evropskoj uniji, ali današnji dan je važan da se podsetimo na nekoliko činjenica. Prvo, uprkos nedavnim problemima, EU ima veliki ekonomski uspeh. Govorimo o više od 500 miliona ljudi koji čine najveću svetsku trgovinsku zonu. Govorimo o bescarinskoj, slobodnoj trgovini. Prema tome, jedinstveno evropsko tržište je najveći izum EU sa moje tačke gledišta. I ovde, na Balkanu, bolje od drugih shvatamo da otvorena tržišta stvaraju radna mesta, dok ih zatvaranje granica uništava. ", istakla je Stanka Pejanović.

Srpska asocijacija menadžera postala je punopravni član Evropske konfederacije menadžera (CEC European Managers) 2018. godine. Na evropskom nivou, CEC je jedna od šest partnerskih organizacija iz različitih industrija, koju priznaje Evropska komisija i obuhvata članstvo od oko milion menadžera u Evropi kroz svoje nacionalne i sektorske federacije.

]]>
Tue, 21 May 2019 16:20:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28121/srpska-asocijacija-menadzera-ugostila-najvecu-evropsku-organizaciju-menadzera-cec.html
Tradicionalni sastanak Srpske asocijacije menadžera i Fiskalnog saveta Srbije http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28113/-tradicionalni-sastanak-srpske-asocijacije-menadzera-i-fiskalnog-saveta-srbije.html Kakva su makroekonomska i fiskalna kretanja i koji su očekivani trendovi u 2019. godini, kojim merama Srbija može pokrenuti provredni rast i koje su mogućnosti finansiranja malih i srednjih preduzeća – bile su glavne teme tradicionalnog godišnjeg sastanka Srpske asocijacije menadžera i Fiskalnog saveta Srbije. ]]> Na sastanku na kom su učestvovali Stanka Pejanović, predsednica SAM-a, Nikola Altiparmarkov i Vladimir Vučković, članovi Fiskalnog saveta Srbije, i Marijana Vasilescu, CEO, Executive Board, Sberbank, govorilo se i o tome da privreda Srbije trenutno raste gotovo dva procentna poena ispod svog potencijala i šta je neophodno za višu stopu privrednog rasta i podsticanja privatnih i javnih investicija.

„Tradicionalni skup  Srpske asocijacije menadžera sa Fiskalnim savetom je ove godine započeo našim pitanjem u vezi komuniciranih stopa rasta koje se kreću od 3 do 7%. Najveći značaj smo dali aktuelnoj budžetskoj godini, kakva su očekivanja do kraja godine jer i mi u okviru svojih kompanija radimo rebudžetiranje ukoliko makroekonomski trendovi ne prate pretpostavljene koje smo koristili prilikom planiranja. Želeli smo da čujemo od predstavnika Fiskalnog saveta da li je realno očekivati budžetski  suficit, koji je bio i u 2018. i da li je je realno da najavljeno smanjenje  poreza i doprinosa na zarade bude realizovano u toku godine. Članovi Asocijacije Menadžera koji upravljaju sa 12 milijardi evra prihoda i zapošljavaju 90.000 ljudi aktivno učestvuju u davanju predloga za što bržu izgradnju stabilnog, transparentnog i predvidivog poslovnog okruženja. Danas smo posebno istakli značaj poreskih podsticaja za mala i srednja preduzeća i reforme poreske uprave. Poreski podsticaji za preduzetničke fondove koji bi investirali u mala i srednja preduzeća i razvoj nebankarskih institucija kroz zakonska rešenja kako bi razvoj malih i srednjih bio brži i u konačnici doprineo rastu investicija i promeni njene strukture o odnosu na dosadašnju. Važna tema kojom se intenzivno bavimo je i odlazak ljudi iz zemlje jer statistika govori da svake godine 60.000 ljudi ode iz zemlje. Tu se postavlja pitanje i održivosti penzionih fondova i biznisa kao takvog“, kaže Stanka Pejanović, predsednica SAMa.

Tema sastanka bila je i uspešno završena fiskalna konsolidacija – od fiskalnog deficita koji je u 2014. iznosio 2,2 milijarde evra došlo se do suficita u 2017. i 2018, a javni dug je smanjen sa preko 70% na ispod 60% BDP-a. Zaključeno je da nakon izbegavanja krize fiskalna politika u 2019. i narednim godinama mora da odgovori na dva velika i povezana izazova preostala nakon uspešnog završetka konsolidacije: strukturnu neuređenost javnih finansija i nizak privredni rast.

Prema Fiskalnom savetu, Srbija je ostvarila i fiskalni suficit u 2018. godini, oko 32 milijarde dinara (0,6% BDP-a), kao rezultat povećanja javnih prihoda u odnosu na plan i manjih javnih rashoda od budžetiranih.

„Srpska asocijacija menadžera i Fiskalni savet su još jednom razmenili mišljenja u dobroj atmosferi. Ukazali smo na dobre trendove u našoj privredi. Mi imamo makroekonomsku stabilnost, nizak deficit, enflaciju, ali nedovoljni privredni rast i upravo je sada vreme da se privredi omogući da bolje i uspešnije radi i planovi vlade ubuduće moraju mnogo više da uvaže potrebe pivrednika, njihove kritike i da olakšaju život privrednicima, od stvaranja ambijenta za veće investicije do olakšavanja poslovanja. Napravili smo i dobar uvod u priču o opstanku Srbije kao države, zašto imamo toliki odliv mozgova iz zemlje, a to je tema koja je blisko povezana sa ekonomijom i kojoj u budućnosti treba pokloniti više pažnje“, kaže Vladimir Vučković, član Fiskalnog saveta Srbije.

Iz SAM-a su istakli nužnost daljeg unapređenja poslovnog ambijenta u cilju povećanja investicija i većeg privrednog rasta, kao i potrebu za daljim jačanjem privatnog sektora.

„Fiskalni savet ističe veoma bitnu činjenicu – da je nakon fiskalne konsolidacije potrebno da se posvetimo podsticajima privrednog rasta, unapređenju poslovnog ambijenta i razvoju finansijskog tržišta koji bi omogućio adekvatno finansiranje srpskim privrednicima, naročito sektoru malih i srednjih preduzeća, i otvorio prostor za nove investicije. MSP sektor obuhvata veći deo srpske privrede i on je u drugim zemljama u regionu i Evropi snažan nosilac rasta, dok se u Srbiji i dalje često bori za opstanak. Zato su današnje aktuelne teme omogućavanje adekvatnih podsticaja MSP sektoru kako bi lakše odgovorio na zahteve četvrte industrijske revolucije, jačanje institucija i smanjenje birokratskih procedura i nameta, kao i adekvatni i raznovrsni izvori finansiranja u svakoj fazi razvoja preduzeća“, izjavila je Dragana Stanojević, zamenik direktora, USAID projekat Saradnja za ekonomski razvoj.

Sastanak sa Fiskalnim savetom organizovan je u saradnji sa USAID Projektom Saradnja za ekonomski razvoj. 

]]>
Fri, 17 May 2019 15:13:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28113/-tradicionalni-sastanak-srpske-asocijacije-menadzera-i-fiskalnog-saveta-srbije.html
SAM Business Club - Actavis: Naša priča o razvoju ljudi http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28110/sam-business-club---actavis-nasa-prica-o-razvoju-ljudi.html Kompanija Actavis predstavila je svoje poslovanje i metode razvoja zaposlenih, na Business Club-u koji je održan u hotelu Falkensteiner. ]]> Svoje  iskustvo u  uvođenju  koučinga preneo je dr. Pavle Marjanović, generalni direktor Actavisa za Srbiju i Crnu Goru.

U vremenima brzih promena potrebno je i da organizacije budu prilagodljivije.

Bez promene nema ni napretka, a uvođenje koučinga doprinosi razvoju nove organizacione kulture i olakšava kompanijama da postanu fleksibilnije, tolerantnije i konstruktivnije.

Kvalitet poslodavca gradi se dugo i nizom aktivnosti. U Actavisu su svesni važnosti ulaganja u zaposlene jer oni ostvaruju vrhunske rezultate i uvek s ponosom ističu kako su ljudi ti koji čine kompaniju i kako bez njih ne bi bilo uspeha ni novih iskoraka.

Teva, jedna od najvećih svetskih farmaceutskih kompanija, na srpskom tržištu prisutna je kroz Actavis, ponosnu članicu grupe. Teva svakodnevno brine o zdravlju 200 miliona ljudi na 60 svetskih tržišta.

Osnovni cilj Actavisa je poboljšanje kvaliteta života i zaštita zdravlja visokokvalitetnim i dostupnim lekovima. Zdravstvenom sistemu i pacijentima kontinuirano obezbeđujemo široki spektar terapija za gotovo sve terapeutske oblasti.

Praksa koučinga uvedena je pre tri godine, a u Actavisu počinju i sa uvođenjem mentorstva u cilju dodatnog podsticanja  rasta i razvoja svakog pojedinca kao i razmenu znanja među zaposlenima.

Brzina promena na tržištu nosi sa sobom i veliki pritisak, a uobičajeni treninzi posvećeni su „zanatu“ i soft skills. U situacijama visokog napona/stresa, ta znanja nisu totalno upotrebljiva tako da su u Actavisu uveli koučing kako bi izbegli dolaska do takvih situacija.

U kreiranju vlastitih mapa, puteva koje pojedinac kreira u svom razvoju, sve se vrti oko testa realnosti.

Sposobnost da sebe, druge ljude, situaciju – sagledamo u celini sa dobrim i lošim aspektima, bez prenaglašavanja bilo pozitivne, bilo negativne komponente dovododi do sagledavanja šire slike i građenja realistične osobe.

Često profesionalno veoma kompetentni menadžeri podbacuju u realizaciji zadataka u okviru tima, kao zaposleni ili kao rukovodioci zbog nedostataka koji nisu vezani za profesionalno znanje već za veštine i sposobnosti povezane sa prepoznavanjem, razumevanjem i upravljanjem sopstvenim emocijama i emocijama drugih ljudi.

Snažne, burne emocije su najčešće posledica neadekvatne percepcije stvarnosti. Realističan menadžer i lider u stanju je da obuhvati u svom opažanju  širu vremensku dimenziju ljudi, situacija, poslova, kompanija sa kojima radi ili u kojoj radi.

 

]]>
Thu, 16 May 2019 09:54:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28110/sam-business-club---actavis-nasa-prica-o-razvoju-ljudi.html
Rezultati istraživanja stavova menadžera u ERASMUS projektu “Advanced Data Analytics in Business – ADA” http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28105/rezultati-istrazivanja-stavova-menadzera-u-erasmus-projektu-advanced-data-analytics-in-business--ada.html Članovi SAM-a učestvovali su u istraživanju koje je u cilju pokretanja novih master projekata na našim univerzitetima, obavljen u okviru projekta “Advanced Data Analytics in Business”. ]]> Istraživanje se organizuje u dve faze. Prva faza bila je kvantitativno istraživanje na uzorku menadžera, članova SAM-a kako bi se videlo u kojoj fazi razvoja se nalaze kompanije kao i da bi se razumelo kako se data scientist-i uklapaju u današnju organizacionu strukturu.

Sledeća faza je polustruktuirana diskusija sa data scientist-ima (ili njihovim direktno pretpostavljenim) kako bi se nalazi produbili.

Istraživanje stavova menadžera (članova SAM-a)

Procesi koji već danas imaju prioritet u primeni nove analitike su: insight-i o potrošaču i preciznije targetiranje (izraženije kod srednjih i velikih kompanija), finansijsko planiranje i analiza (izraženije kod malih preduzeća), cenovna politika i profitabilnost

Ispitanici procenjuju da je primena napredne analitike u njihovim kompanijama na prilično niskom nivou. Osnovna prepreka jeste nerazumevanje kako primeniti naprednu analitiku.

Sektori koji su najčešće zaduženi za optimalno upravljanje podacima i unapređenje poslovnog odlučivanja su finansije, menadžment & business intelligence.

Za razliku od razvijenijih zemalja gde su se već jasno izdvojile funkcije za upravljanje podacima, ispitanici (posebno iz srednjih i većih kompanija) navode širok spektar funkcija.

Najveći broj ispitanika tvrdi da, prema njihovom razumevanju i znanju, njihove kompanije nisu implementirale nijedan data science projekat do sada. One koje jesu, za to su koristile interne resurse.

Ispitanici su prosečno upoznati šta je posao data scientist-a. Svaka peta kompanija zapošljava data scientist-e. Ispitanici uglavnom ne znaju da li će u narednih godinu dana zapošljavati nove data scientist-e.

Data scientist-i rade u različitim sektorima. To svakako otežava prilagođavanje edukacije. Naime, osim komunikacionih veština, menadžeri smatraju da su industrijsko znanje i znanje biznisa veoma važne veštine.

Predstavnici kompanija trenutno više vrednuju pravljenje output-a & vizualizaciju, nego proces dolaženja do outputa (verovatno zbog niskog poznavanja tehnika koje data scientist može da upotrebi).

Na osnovu ovih inputa i koristeći najbolje prakse univerziteta iz Francuske, Grčke, Austrije i Italije, naši univerziteti će kreirati nove metodologije, smerove i master programe iz oblasti analize podataka koje će moći da pohađaju kako studenti, tako i zaposleni tj kadrovi iz privrede

Istraživanje je deo ERASMUS projekta „Advanced Data Analytics in Business - ADA“ na kom SAM učestvuje u partnerstvu sa 4 najveća univerziteta u Srbiji (Univerzitet u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Kragujevcu) i partnerima iz EU.

Fokusiran je na stvaranje novih stručnjaka iz oblasti analize poslovnih podataka (Business analytics), koji će se unutar kompanija baviti analizom podataka u širem obliku (matematičkim i statističkim analizama, „rudarenjem“ podataka, modelima predviđanja poslovanja, testiranjima podataka, analizom velike količine podataka (big data), mašinskim učenjem, analizom tekstova i slično). Novi master program biće razvijen, primenjen i akreditovan, a pratiće ga raznovrsni programi celoživotnog učenja za stručnjake iz različitih sfera poslovne zajednice

Ova istraživanja sprovodi kompanija DATA DO, članica SAM. DATA DO je kompanija koja se bavi primenom data science-a u biznisu. Njeni eksperti imaju dugogodišnje iskustvo u radu sa podacima – pomažu kompanijama da podatke stave u funkciju: da ih interno (optimizujući interne procese koristeći novu analitiku) i eksterno monetizuju (kreiraju dodatni prihod prodajući podatke koji mogu imati vrednost na tržištu podataka).

Rezultate istraživanja možete pogledati na linku.

 

]]>
Wed, 8 May 2019 15:56:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28105/rezultati-istrazivanja-stavova-menadzera-u-erasmus-projektu-advanced-data-analytics-in-business--ada.html
Radni doručak sa kompanijom Telegroup http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28095/radni-dorucak-sa-kompanijom-telegroup.html 10 years challenge: kako smo povećali efikasnost naših timova? ]]> Kultura instant komunikacije prelila se iz privatnog u poslovni život i unela novu dimenziju u okvire poslovne kolaboracije. Danas se cene velika brzina i niski troškovi, a najznačajniji resurs za poslovanje u 21. veku jesu znanje, pravovremene i relevantne informacije koje međusobno delimo i koje nam napredni sistemi i automatizovani alati dostavljaju na upit.

Primere dobre prakse do koje su došli u kompaniji Telegroup preneli su članovima SAM-a, Neša Vidojević, Head of Product Management i Nemanja Jovanović, CRM Manager.

Sistemi komunikacije u savremenom poslovanju predstavljaju mnogo više od onoga kako su nekada percipirani i jesu ključna komponenta za uspešno funkcionisanje jedne kompanije.

Težište sa razvoja mobilnih aplikacija, sve više se pomera ka razvoju aplikacija za ljudsko telo. Niel Harbisson je prvi registrovani kiborg na svetu. Niel je rođen sa ahromatopsijom (totalni daltonizam) – potpuno slepilo za boje i uz pomoć antene (elektronsko oko) koja je povezana na njegovu lobanju tako da on sada čuje boje jer je svakoj boji dodeljena svoja frekvencija. Niel sada vodi fondaciju i pomaže ljudima da postanu kiborzi sa idejom da se razvijaju aplikacije za ljudsko telo umesto za mobilne aplikacije.

Prema istraživanju McKinsey Global Institut, došlo se do podataka da je 61% radne nedelje raspoređeno na sledeća tri zadatka:

a)       Čitanje i odgovaranje na mejlove

b)      Traženje i prikupljanje informacija

c)       Komunikaciji i internoj saradnji

Takođe, dokazano je da čak:
38% vremena zaposlenog je izgubljeno na dupliranju posla
58% zaposlenih izgubi sat vremena tokom dana u traganju za informacijama

25 sati nedeljno je utrošeno na pisanje mejlova, traženje informacija
59% menadžera propusti bitnu informaciju jer ne mogu da je pronađu ili je nikada nisu videli

Primenom kolaboracionih online alata, donosi top 5 benefita:

-          Jasnija razmena informacija

-          Centralizovanu komunikaciju, pristup fajlovima i apdejt progresa

-          Izbegavanje loše komunikacija i pristup zapisima komunikacije

-          Povećanje efikasnosti u feedbacku timova

-          Primena uvida u projekat + progres među članovima tima

U kompaniji TeleGroup, primenom Cisco Webex Teams svi timovi su kreirani na jednom mestu što omogućava brz pristup značajnim informacijama, na istom mestu poruke i deljena dokumenta, efikasnu razmenu ideja, kratke poruke u prirodnom okruženju za većinu zaposlenih.

Zahvaljujući informacijama iz space-a kojima svi mogu pristupiti, sastanci su efikasniji i kraći i nije bitna lokacija jer svaki član tima, gde god se nalazi, može pristupiti sistemu i zajednički raditi na dokumentima.

]]>
Tue, 23 Apr 2019 10:57:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28095/radni-dorucak-sa-kompanijom-telegroup.html
Upoznavanje članova UO sa novim članovima SAM-a http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28091/upoznavanje-clanova-uo-sa-novim-clanovima-sam-a.html Nakon redovnog sastanka Upravnog odbora Srpske asocijacije menadžera, upriličen je koktel dobrodošlice za nove članove. ]]> Koktel je organizovan u prostorima SAM-a.

Upoznavanje članova UO i novih članova deo je inicijative radne grupe Drugar SAM koja je svoj rad usmerila na bolju integraciju novih članova u asocijaciju kao i povezivanje među članovima SAM-a, članova i članova UO. Ovakvi kokteli na kojima će se novi članovi upoznavati sa članovima Upravnog odbora, održavaće se svakog kvartala.

]]>
Fri, 19 Apr 2019 15:02:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28091/upoznavanje-clanova-uo-sa-novim-clanovima-sam-a.html
Održan sastanak Srpske asocijacije menadžera i Poreske uprave http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28087/odrzan-sastanak-srpske-asocijacije-menadzera-i-poreske-uprave-.html Privreda pokazala da želi dijalog i rad na unapređenju poslovnog okruženja ]]> Sa kojim izazovima se privrednici u Srbiji susreću, koliko je važna predvidivost poslovnog okruženja za kvalitetnije poslovanje, kao i aktivan dijalog sa predstavnicima relevantnih institucija – samo su neke od tema sastanka članova Upravnog odbora Srpske asocijacije menadžera sa predstavnicima Poreske uprave na čelu sa Draganom Marković, direktorkom ove institucije.

„Za privredu je najvažnija predvidivost poslovnog okruženja, kao i mogućnost svih nas, kao poreskih obaveznika da budemo uključeni u dijalog i da aktivno učestvujemo u unapređenju zakonodavnog okvira. Naš zajednički cilj je pravovremeno prilagođavanje  promenama u okruženju  jer bez jake i stabilne privrede nema dugoročne održivosti u svakom smislu. Želja nam je da na ovakvim sastancima sa predstavnicima najvažnijih institucija u Srbiji proaktivno pokrećemo teme od zajedničkog interesa. Razgovor  sa rukovodećim timom Poreske uprave na čelu sa direktorkom Marković nas je uverio da je ova vrsta dijaloga obostrano korisna. Mislim da će kao zaključci sa sastanka proisteći barem dva kvalitetna predloga unapređenja poslovnog okruženja. Posebno nas raduje modernizacija Poreske uprave, rad na jačanju edukativnog i preventivnog dela kao i svest o važnosti unapređenja odnosa sa klijentima. Želimo da kao u zemljama Skandinavije budemo ponosni na visinu poreza koji plaćamo i kao firme ali i kao pojedinci. ”, kaže Stanka Pejanović, predsednica UO Srpske asocijacije menadžera.

Dragana Marković, direktorka Poreske uprave, prepoznala je inicijativu privrednika da ova institucija bude jaka i istakla želju da ovo bude samo prvi u nizu zajedničkih sastanaka na kojima će se razgovarati o aktuelnim temama koje se tiču još boljeg povezivanja Poreske uprave i privrede u Srbiji.

Poreska uprava je u procesu transformacije od 2015. godine i ovaj proces bi trebalo da bude završen do 2023. Tekuća, 2019, biće, prema rečima Dragane Marković, godina najvećih izazova za ovu instituciju. Cilj ovih aktivnosti je transformacija u efikasnu poresku administraciju sa modernim integrisanim informacionim sistemom koji u potpunosti podržava poslovne procese koji su jednostavni, razumljivi i u skladu sa najboljom međunarodnom praksom.

“Posle ove godine ništa neće biti isto za Poresku upravu, koja će biti značajno transformisana. Smanjićemo broj filijala kojih je pre dve godine bilo 178, dok će ih posle juna 2019. godine biti 37. Sve poreske prijave smo preveli u elektronski oblik, centralizovaćemo funkcije kontrole i naplate, radimo na jačanju efikasnosti, a da pri tome ne ugrozimo naše osnovne funkcije. Naše opredeljenje je na dobrovoljnom poštovanju propisa, radimo na edukaciji obveznika, da im unapred rešimo sve dileme i da budemo transparentni i jasni u svakom vidu komunikacije. Kao dokaz da smo na pravom putu je i činjenica da je naplata povećana za 26,3 odsto u odnosu na 2015. godinu, dok je u 2018. naplaćeno 97,7 milijardi više nego u 2017.  

Članovi UO SAMa pokrenuli su veliki broj tema poput kontrole transfernih cena, obezbeđivanje resursa za otkrivanje, kontrolu i oporezivanje stalnih poslovnih jedinica, BEPS projekat, e-porezi, a bilo je priče o i dodatnom tumačenju postupka kontrole u vezi sa isplatom troškova mesečnog prevoza za zaposlene, kao i da li će lica koja plaćaju godišnji dohodak građana dobiti mogućnost da određeni deo tih sredstava doniraju i da im se to računa kao poreska olakšica.

Jedna od tema bilo je kao privući i zadržati kvalitetne, mlade kadrove.

„I Poreska uprava se kao i većina institucija, suočava sa istim problemom zadržavanja kvalitetnih kadrova. Ljudi koji sada rade su vrsni stručnjaci i u poslu ih drži entuzijazam i želja, a važno je da to prenesemo i na mlađe. Ono što nas raduje je činjenica da kada smo, pre dve godine, raspisali konkurs za 100 novih radnih mesta, primili 27.000 prijava. To je pokazatelj da su mladi zainteresovani da dobiju novo znanje i potrebnu praksu. Ovo nas je i ohrabrilo u nastojanju da realizujemo našu ideju stvaranja Poreske akademije“, kaže Marković. 

Direktorka Poreske uprave obavestila je predstavnike SAM-a da je ova institucija počela sa paletom novih usluga poreskim obveznicima, a najznačajnija među njima, pored elektronskih poreskih uverenja  je ta da poreski stručnjaci dolaze u posete poreskim obveznicima i pojašnjavaju im njihova prava i obaveze, kako bi im približili poresku materiju i isključili mogućnost nepoznavanja propisa.

Na sastanku je istaknuta i posvećenost Srpske asocijacije menadžera unapređenju poslovnog ambijenta, kao i uspostavljanju partnerskog odnosa sa institucijama Republike Srbije.

]]>
Fri, 12 Apr 2019 10:30:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28087/odrzan-sastanak-srpske-asocijacije-menadzera-i-poreske-uprave-.html
MastermindSAM 2019 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28082/mastermindsam-2019-.html Uvodna radionica za program MastermindSAM privukla je veliki broj članova. ]]> Nakon dva uspešno organizovana ciklusa u prethodnoj godini koji su bili namenjeni preduzetnicima i CEO, direktorima kompanija, odlučeno je da se proširi koncept programa i istovremeno okupe više Mastermind grupa.

MASTERMIND SAM jedan je od najefikasnijih načina za unapređivanje sopstvenog uspeha kroz razmenu iskustva sa drugim liderima i redovnom razgovorima sa kolegama od poverenja.

Glavni benefiti ovog programa jesu: prilika da radite “na” svojoj firmi, umesto samo “u” njoj, bolja slika sebe i svoje firme, prijateljstvo i razumevanje ostalih učesnika, jedinstvene perspektive, akumulirano iskustvo / kolektivna inteligencija, prilika da činite dobro delo i lična odgovornost.

Video o novom ciklusu možete pogledati na linku:

https://www.youtube.com/watch?v=KzfFT4SvibI&feature=youtu.be

Sa Mastermind-om dobijete:

  • Istraživanje novih ideja
  • Dobijanje i deljenje saveta vezane za svoju struku i iskustvo
  • Rešavanje najčešćih problema (od razvoja i motivisanja tima, preko organizavanja uspešnih sastanaka, korporativne kuture, i dr.)
  • Proširenje ličnih perspektiva
  • Doprinos sopstvenom i uspehu drugih
  • Lični tim stručnih konsultanata u čijem je interesu vaše napredovanje

MastermindSAM pruža mogućnost da se u okviru zatvorene grupe od 6 članova, izraze svoji ciljevi i istraže strategije za njihovo ostvarenje. Svaki član grupe ima priliku da predstavi neki svoj izazov ili ideju, dobije fidbek pomoću koga pravi plan za sledeće korake i izveštava grupu o svoj progresu. 
Teme su raznovrsne i mogu biti vezane za odnos sa zaposlenima (razvoj, selekcija, kultura, itd), liderski uticaj, upravljanje vremenom, lični brending, pojačanje vizibiliteta unutar organizacije ili sa klijentima, itd.

Da bi MastermindSAM grupa dobro funkcionisala potrebna je:

-          Raznovrsnost učesnika

-          Lična posvećenost

-          Slične situacije

-          Optimizam i pozitivan stav

-          Apsolutna diskrecija i poverenje

Osnovna pravila su:

-          Prisustvovanje svakom sastanku, tokom CELOG sastanka.

-          Zabranjeno korišćenje mobilnih telefona

-          Aktivna participacija / slušanje

-          Konstruktivni feedback i pozitivan stav

-          Ne upadati drugima u reč

-          Konciznost komentara

MastermindSAM format sastanaka:

-          Sastanci traju 2-3 sata

-          Članovi sami odlučuju kojim danima će se sastajati, i koliko često

  • Optimalno je svake 2-3 nedelje

-          Fasilitator, takođe član grupe, će voditi logistiku sastanaka:

  • Raspored prezentacija
  • Dostupnost članova (Doodle)
  • Traženje fidbeka nakon svakog sastanka kroz upitnik

-          Grupa će se sastajati tokom cele godine, od aprila do decembra, sa letnjom pauzom

-          Grupa će imati izbor da nastavi u istom sastavu 2020, ili da uđu u nove grupe

Program će se odvijati pod stručnim nadzorom članice SAM-a, Milice Pićurić, Executive Coach, Mili Coaching.

]]>
Thu, 11 Apr 2019 14:16:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28082/mastermindsam-2019-.html
Radni doručak: Data Science – Strategija za rast poslovanja http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28079/radni-dorucak-data-science--strategija-za-rast-poslovanja-.html Kako primeniti najnaprednije tehnologije i inovirati poslovanje, prezentovao je tim kompanije Enetel Solutions na Radnom doručku u SAM-u. ]]> Za napredovanje u godinama koje su pred nama biće potrebno “prigrliti” nove tehnologije zasnovane na mašinskom učenju i posmatrati ih kao nove prilike i mogućnosti! Kako koristiti tehnike mašinskog učenja nad novim skupovima podataka iz raznih izvora, kako pojednostaviti procese/interne procedure i time smanjiti zavisne troškove i koje benefite dobijate primenom alata mašinskog učenja u domenu eCommerce-a, predstavili su predstavnici kompanije Enetel Solutions, Nikola Jančevski, Product Manager Data Science, Marija Miljković, Data Scientist i Silvia Šušnjević, Business Development Manager.

Novi lideri postaće one kompanije koje budu koristile najnaprednije tehnologije za stvaranje svojih inovativnih proizvoda. Danas se traži  ’Analytics-ready mind-set’. Prediktivna analitika transformiše svakodnevni rad na iznenađujuće načine, tako da lideri moraju držati širom otvorene oči za sve te mogućnosti.  Kako biste držali korak sa svetom, potrebno je oformiti tim koji će se baviti prediktivnom analitikom - sve bazirati na i u jednom čoveku, nije dobro rešenje. Taj tim mora uključiti ljude sa jakim domenskim znanjima - data scientist-e koji poznaju inženjering i arhitekturu podataka, dizajnere …

Ukoliko želite da korisnici upotrebljavaju vaše nove alate, potrebno je da pametan algoritam ima privlačan paket koji hvata oko vaših korisnika. Većina njih ne može čitati kod ili razumeti izlaz modela. Da bi delovali na te uvide, treba ih lako pripremiti i koristiti ‘zanimljive prozore’  koje im pomažu u donošenju odluka i testiranju potencijalnih scenarija.

U kompaniji Enetel kreirali su platformu Impoqo wit lab koja upravo inteligentnim alatima otkriva kompleksne obrasce i zakonistosti.

Impoqo wit lab uvidi su moćno oruđe za donošenje pravovremenih poslovnih odluka.

Korišćenje prediktivnih alata direktno se utiče na:

Povećanje prodaje i povećanje prihoda - Prediktivni alati omogućavaju automatsko generisanje personalizovanih preporuka za svakog kupca čime se povećavaju korisnički engagement i zadovoljstvo, kao i frekvencija kupovina i vrednost kupovine, tj. vrednost prosečne korpe, što trgovcima donosi rast profita. Vizuelne pretrage takođe doprinose boljem UX-u.

Automatizacija marketinga - Prediktivni alati omogućavaju uvide u korisničke potrebe, tako da trgovci mogu automatizovano da lansiraju promocije, promovišu proizvode sa najvećom verovatnoćom uspeha prodaje, te da precizno targetiraju publiku i ostvare značajno uvećanje profita. Sve šire su primene dinamičkog generisanja cena.

Optimizacija korisničke podrške - Prediktivni alati omogućavaju kvalitetniju korisničku podršku uz smanjenje troškova. Otkrijte nove mogućnosti da istovremeno povećate profitabilnost i unapredite odnose sa korisnicima kako biste sprečili njihov odliv.

Sistem upravljanja lagerom i logistikom - Prediktivni alati omogućavaju planiranje lagera sa maksimalnim profitom, tako što se unapred prepoznaju obrasci visoko traženih artikala i preporučena količina. Optimizacija ruta pri isporuci.

Detekcija i prevencija prevara - Prediktivni alati omogućavaju da se analizom korisničkog detektuju ponašanja koja imaju veliku verovatnoću potencijalne prevare.

Srpska asocijacija menadžera u partnerstvu sa četiri najveća univerziteta u Srbiji (Univerzitet u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Kragujevcu) i partnerima iz EU učestvuje na projektu stvaranja stručnjaka iz oblasti analize poslovnih podataka (Advanced Data Analytics in Business). Cilj projekta je da se popuni postojeći gap na tržištu rada i da se kroz saradnju sa kompanijama i drugim zainteresovanim licima razvije održiv studijski program po uzoru na druge međunarodne programe iste orijentacije, kako bi postao vodeći program za analizu poslovnih podataka u regionu Zapadnog Balkana.

]]>
Tue, 9 Apr 2019 13:49:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28079/radni-dorucak-data-science--strategija-za-rast-poslovanja-.html
Upitnik za projekat „Advanced Data Analytics in Business - ADA“ http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28073/upitnik-za-projekat-advanced-data-analytics-in-business---ada.html Članovima SAM-a poslat je upitnik u okviru ERASMUS projekta „Advanced Data Analytics in Business - ADA“ na kome SAM učestvuje sa četiri najveća univerziteta u Srbiji (Univerzitet u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Kragujevcu) i partnerima iz EU. ]]> Zašto je važan ovaj upitnik?

Projekat je namenjen pre svega privredi i fokusiran je na stvaranje novih stručnjaka iz oblasti analize poslovnih podataka (Business analytics), koji će se unutar kompanija baviti analizom podataka u širem obliku (matematičkim i statističkim analizama, „rudarenjem“ podataka, modelima predviđanja poslovanja, testiranjima podataka, analizom velike količine podataka (big data), mašinskim učenjem, analizom tekstova i slično).  

Cilj projekta je da se popuni postojeći gap na tržištu rada i da se kroz saradnju sa kompanijama razvije održiv studijski program po uzoru na druge međunarodne programe, kako bi postao vodeći program za analizu poslovnih podataka u regionu Zapadnog Balkana.  Novi master program biće razvijen, primenjen i akreditovan, a pratiće ga raznovrsni programi celoživotnog učenja za stručnjake iz različitih sfera poslovne zajednice.

Analiza poslovnih podataka postaje sve važnija za rast i razvoj kompanija i njeno pametno korišćenje postaće glavna konkurentska prednost za rast pojedinačnih kompanija. Stoga nam je vrlo važno da članovi SAM-a daju svoje mišljenje u vezi sa ovom temom. Na osnovu vaših inputa i koristeći najbolje prakse univerziteta iz Francuske, Grčke, Austrije i Italije, naši univerziteti će kreirati nove metodologije, smerove i master programe iz oblasti analize podataka koje će moći da pohađaju kako studenti, tako i zaposleni tj kadrovi iz privrede. Podaci postaju sve značajniji resurs vaših kompanija, stoga vas pozivamo da iskoristite priliku i utičete na stvaranje novih stručnjaka i veština koje će biti neophodne za uspešno poslovanje u budućnosti!

Ovaj upitnik sprovodimo u saradnji sa našim članovima iz kompanije Data-do. Data Do je start-up koji postoji tek nekoliko meseci, međutim ljudi koji čine Data Do nisu novi u data biznisu, već su to data eksperti: matematičari, inženjeri informacionih tehnologija, statističari koji su tu da podacima pristupaju na pravi način, kao i marketari i stratezi koji razumeju izazove poslovanja i spajaju data science sa poslovnim pitanjima. Data Do pomaže kompanijama da podatke stave u funkciju: da ih interno (optimizujući interne procese koristeći novu analitiku) i eksterno monetizuju (kreiraju dodatni prihod prodajući podatke koji mogu imati vrednost na tržištu podataka).

Za popunjavanje upitnika biće vam potrebno između 5 i 10 minuta vremena. Rok za popunjavanje upitnika je 12. april.

]]>
Thu, 4 Apr 2019 14:12:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28073/upitnik-za-projekat-advanced-data-analytics-in-business---ada.html
Veče sa Nebojšom Matićem u Crowne Plazi http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28072/vece-sa-nebojsom-maticem-u-crowne-plazi.html Poslodavac godine Srpske asocijacije menadžera, Nebojša Matić, direktor Mikroelektronike, bio je gost tradicionalnog događaja „Veče sa..u Crowne Plazi“. ]]> Kako je nastala ideja o Mikroelektronici i šta je bio glavni pokretač, šta je presudilo da pokrene sopstveni biznis, da li je hrabrost bila tu od početka Ili je došla vremenom, odgovore na ova pitanja, kao i mnoga druga, mogli su da čuju članovi SAM-a od Nebojše u razgovoru koji je vodila Nataša Nikolić, EMEIA Enterpreneurial Winning Women Program Lead, EY.

Goste je pozdravila Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a.

“Prvi intervju koji sam uradila 2012. godine bio je intervju sa Nebojšom i to je bio jedan od najdužih, a svakako i najinteresantnijih intervjua koji sam imala priliku da uradim. Nebojša mi je tom prilikom rekao jednu rečenicu, a ja se trudim do dana današnjeg da se time rukovodim: Nataša, svaki dan je strašno važan dan.” – uvela je u priču Nataša Nikolić i dodala: “Danas mi je zadovoljstvo da pred članovima SAM-a razgovaram sa Nebojšom koji za sebe kaže da je najsrećniji direktor u Srbiji.”

Na prvo pitanje, ko je ustvari Nebojša Matić, odgovorio je da je. “Ja sebe nekako vidim kao osobu koja donosi odluke ceo dan i rešava neke situacije ceo dan. Sada ste svi ispričali kako sam ja super ali ja sebe uopšte tako ne doživljavam.”

U radu ga boli neuspeh i odlazak ljudi iz firme: “To me jako boli. Da me pogrešno ne razumete, odu ljudi na bolje i jer su se zasitili, ali odu dragi ljudi sa kojima sam bio dugo. Svaki taj odlazak me izuzetno pogodi.”

Misli da ga liderom čini to što može da radi jako puno i da zasuče rukave: “Dugo sam prvi dolazio na posao i poslednji odlazio.” - i dodao da mu nikada nije bio problem da radi i fizičke poslove.

Poruke koje su po njemu bitne, prenosi svakodnevno kćerci: da pazi na sebe, da uči jezike, da bude vredna i da ne bude bahata.

Kod donošenja odluka uvek mu preovladava intuicija: „Da sam se rukovodio raciom, nikada ne bih ništa uradio. Muka je sa intuicijom jer ne možeš da je kupiš. Ali ako imaš samo intuiciju, a nisi u stanju da se savetuješ sa ljudima, ne možeš uspeti. Kao direktor moraš jako puno da slušaš pa tek onda da donosiš odluku.“

Osmislio je nekoliko poslovica kojima se rukovodi u životu, a jedna od njih je „Brzina usvajanja kritike jednaka je brzini napredovanja“ i objasnio da: „Mentor služi da ti da primere kako sve možeš da uradiš. Zato je važno imati mentora. On će ti uputiti kritiku, a od tvog usvajanja kritike, zavisiće napredovanje.“

„Mislim da sam sve bolji u radu sa ljudima ali da me pogrešno ne shvatite, rad sa ljudima vas istovremeno i troši. Imaš ljude u koje uložiš jako puno, a oni ne vrate. Po meni je rad sa ljudima istovremeno nešto najgore na svetu i nešto najlepše na svetu. Tuga života je što 50% ljudi nikada ne dobije šansu, a kada vidite kako procveta jer ste mu vi ukazali priliku, stresete se od pomisli kako bi bilo da taj čovek nije naleteo na vas i nije uspeo da se razvije.“

Nagrada SAM-a „Poslodavac godine 2018“ ga je jako iznenadila jer je bio u konkurenciji sa izuzetno velikim kompanijama. „Kad sam bio mlađi jako mi je falilo da mi neko kaže da nešto radim dobro. Ovo priznanje mi sada dođe kao nagrada za to što sam nekada bio u „mraku“, kao neki „recognition“.“- rekao je Nebojša na pitanje šta mu je značila ova nagrada.

]]>
Wed, 3 Apr 2019 11:11:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28072/vece-sa-nebojsom-maticem-u-crowne-plazi.html