SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html sr http://sam.org.rs/img/logo.png SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html Radni doručak sa kompanijom Telegroup http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28095/radni-dorucak-sa-kompanijom-telegroup.html 10 years challenge: kako smo povećali efikasnost naših timova? ]]> Kultura instant komunikacije prelila se iz privatnog u poslovni život i unela novu dimenziju u okvire poslovne kolaboracije. Danas se cene velika brzina i niski troškovi, a najznačajniji resurs za poslovanje u 21. veku jesu znanje, pravovremene i relevantne informacije koje međusobno delimo i koje nam napredni sistemi i automatizovani alati dostavljaju na upit.

Primere dobre prakse do koje su došli u kompaniji Telegroup preneli su članovima SAM-a, Neša Vidojević, Head of Product Management i Nemanja Jovanović, CRM Manager.

Sistemi komunikacije u savremenom poslovanju predstavljaju mnogo više od onoga kako su nekada percipirani i jesu ključna komponenta za uspešno funkcionisanje jedne kompanije.

Težište sa razvoja mobilnih aplikacija, sve više se pomera ka razvoju aplikacija za ljudsko telo. Niel Harbisson je prvi registrovani kiborg na svetu. Niel je rođen sa ahromatopsijom (totalni daltonizam) – potpuno slepilo za boje i uz pomoć antene (elektronsko oko) koja je povezana na njegovu lobanju tako da on sada čuje boje jer je svakoj boji dodeljena svoja frekvencija. Niel sada vodi fondaciju i pomaže ljudima da postanu kiborzi sa idejom da se razvijaju aplikacije za ljudsko telo umesto za mobilne aplikacije.

Prema istraživanju McKinsey Global Institut, došlo se do podataka da je 61% radne nedelje raspoređeno na sledeća tri zadatka:

a)       Čitanje i odgovaranje na mejlove

b)      Traženje i prikupljanje informacija

c)       Komunikaciji i internoj saradnji

Takođe, dokazano je da čak:
38% vremena zaposlenog je izgubljeno na dupliranju posla
58% zaposlenih izgubi sat vremena tokom dana u traganju za informacijama

25 sati nedeljno je utrošeno na pisanje mejlova, traženje informacija
59% menadžera propusti bitnu informaciju jer ne mogu da je pronađu ili je nikada nisu videli

Primenom kolaboracionih online alata, donosi top 5 benefita:

-          Jasnija razmena informacija

-          Centralizovanu komunikaciju, pristup fajlovima i apdejt progresa

-          Izbegavanje loše komunikacija i pristup zapisima komunikacije

-          Povećanje efikasnosti u feedbacku timova

-          Primena uvida u projekat + progres među članovima tima

U kompaniji TeleGroup, primenom Cisco Webex Teams svi timovi su kreirani na jednom mestu što omogućava brz pristup značajnim informacijama, na istom mestu poruke i deljena dokumenta, efikasnu razmenu ideja, kratke poruke u prirodnom okruženju za većinu zaposlenih.

Zahvaljujući informacijama iz space-a kojima svi mogu pristupiti, sastanci su efikasniji i kraći i nije bitna lokacija jer svaki član tima, gde god se nalazi, može pristupiti sistemu i zajednički raditi na dokumentima.

]]>
Tue, 23 Apr 2019 10:57:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28095/radni-dorucak-sa-kompanijom-telegroup.html
Upoznavanje članova UO sa novim članovima SAM-a http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28091/upoznavanje-clanova-uo-sa-novim-clanovima-sam-a.html Nakon redovnog sastanka Upravnog odbora Srpske asocijacije menadžera, upriličen je koktel dobrodošlice za nove članove. ]]> Koktel je organizovan u prostorima SAM-a.

Upoznavanje članova UO i novih članova deo je inicijative radne grupe Drugar SAM koja je svoj rad usmerila na bolju integraciju novih članova u asocijaciju kao i povezivanje među članovima SAM-a, članova i članova UO. Ovakvi kokteli na kojima će se novi članovi upoznavati sa članovima Upravnog odbora, održavaće se svakog kvartala.

]]>
Fri, 19 Apr 2019 15:02:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28091/upoznavanje-clanova-uo-sa-novim-clanovima-sam-a.html
Održan sastanak Srpske asocijacije menadžera i Poreske uprave http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28087/odrzan-sastanak-srpske-asocijacije-menadzera-i-poreske-uprave-.html Privreda pokazala da želi dijalog i rad na unapređenju poslovnog okruženja ]]> Sa kojim izazovima se privrednici u Srbiji susreću, koliko je važna predvidivost poslovnog okruženja za kvalitetnije poslovanje, kao i aktivan dijalog sa predstavnicima relevantnih institucija – samo su neke od tema sastanka članova Upravnog odbora Srpske asocijacije menadžera sa predstavnicima Poreske uprave na čelu sa Draganom Marković, direktorkom ove institucije.

„Za privredu je najvažnija predvidivost poslovnog okruženja, kao i mogućnost svih nas, kao poreskih obaveznika da budemo uključeni u dijalog i da aktivno učestvujemo u unapređenju zakonodavnog okvira. Naš zajednički cilj je pravovremeno prilagođavanje  promenama u okruženju  jer bez jake i stabilne privrede nema dugoročne održivosti u svakom smislu. Želja nam je da na ovakvim sastancima sa predstavnicima najvažnijih institucija u Srbiji proaktivno pokrećemo teme od zajedničkog interesa. Razgovor  sa rukovodećim timom Poreske uprave na čelu sa direktorkom Marković nas je uverio da je ova vrsta dijaloga obostrano korisna. Mislim da će kao zaključci sa sastanka proisteći barem dva kvalitetna predloga unapređenja poslovnog okruženja. Posebno nas raduje modernizacija Poreske uprave, rad na jačanju edukativnog i preventivnog dela kao i svest o važnosti unapređenja odnosa sa klijentima. Želimo da kao u zemljama Skandinavije budemo ponosni na visinu poreza koji plaćamo i kao firme ali i kao pojedinci. ”, kaže Stanka Pejanović, predsednica UO Srpske asocijacije menadžera.

Dragana Marković, direktorka Poreske uprave, prepoznala je inicijativu privrednika da ova institucija bude jaka i istakla želju da ovo bude samo prvi u nizu zajedničkih sastanaka na kojima će se razgovarati o aktuelnim temama koje se tiču još boljeg povezivanja Poreske uprave i privrede u Srbiji.

Poreska uprava je u procesu transformacije od 2015. godine i ovaj proces bi trebalo da bude završen do 2023. Tekuća, 2019, biće, prema rečima Dragane Marković, godina najvećih izazova za ovu instituciju. Cilj ovih aktivnosti je transformacija u efikasnu poresku administraciju sa modernim integrisanim informacionim sistemom koji u potpunosti podržava poslovne procese koji su jednostavni, razumljivi i u skladu sa najboljom međunarodnom praksom.

“Posle ove godine ništa neće biti isto za Poresku upravu, koja će biti značajno transformisana. Smanjićemo broj filijala kojih je pre dve godine bilo 178, dok će ih posle juna 2019. godine biti 37. Sve poreske prijave smo preveli u elektronski oblik, centralizovaćemo funkcije kontrole i naplate, radimo na jačanju efikasnosti, a da pri tome ne ugrozimo naše osnovne funkcije. Naše opredeljenje je na dobrovoljnom poštovanju propisa, radimo na edukaciji obveznika, da im unapred rešimo sve dileme i da budemo transparentni i jasni u svakom vidu komunikacije. Kao dokaz da smo na pravom putu je i činjenica da je naplata povećana za 26,3 odsto u odnosu na 2015. godinu, dok je u 2018. naplaćeno 97,7 milijardi više nego u 2017.  

Članovi UO SAMa pokrenuli su veliki broj tema poput kontrole transfernih cena, obezbeđivanje resursa za otkrivanje, kontrolu i oporezivanje stalnih poslovnih jedinica, BEPS projekat, e-porezi, a bilo je priče o i dodatnom tumačenju postupka kontrole u vezi sa isplatom troškova mesečnog prevoza za zaposlene, kao i da li će lica koja plaćaju godišnji dohodak građana dobiti mogućnost da određeni deo tih sredstava doniraju i da im se to računa kao poreska olakšica.

Jedna od tema bilo je kao privući i zadržati kvalitetne, mlade kadrove.

„I Poreska uprava se kao i većina institucija, suočava sa istim problemom zadržavanja kvalitetnih kadrova. Ljudi koji sada rade su vrsni stručnjaci i u poslu ih drži entuzijazam i želja, a važno je da to prenesemo i na mlađe. Ono što nas raduje je činjenica da kada smo, pre dve godine, raspisali konkurs za 100 novih radnih mesta, primili 27.000 prijava. To je pokazatelj da su mladi zainteresovani da dobiju novo znanje i potrebnu praksu. Ovo nas je i ohrabrilo u nastojanju da realizujemo našu ideju stvaranja Poreske akademije“, kaže Marković. 

Direktorka Poreske uprave obavestila je predstavnike SAM-a da je ova institucija počela sa paletom novih usluga poreskim obveznicima, a najznačajnija među njima, pored elektronskih poreskih uverenja  je ta da poreski stručnjaci dolaze u posete poreskim obveznicima i pojašnjavaju im njihova prava i obaveze, kako bi im približili poresku materiju i isključili mogućnost nepoznavanja propisa.

Na sastanku je istaknuta i posvećenost Srpske asocijacije menadžera unapređenju poslovnog ambijenta, kao i uspostavljanju partnerskog odnosa sa institucijama Republike Srbije.

]]>
Fri, 12 Apr 2019 10:30:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28087/odrzan-sastanak-srpske-asocijacije-menadzera-i-poreske-uprave-.html
MastermindSAM 2019 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28082/mastermindsam-2019-.html Uvodna radionica za program MastermindSAM privukla je veliki broj članova. ]]> Nakon dva uspešno organizovana ciklusa u prethodnoj godini koji su bili namenjeni preduzetnicima i CEO, direktorima kompanija, odlučeno je da se proširi koncept programa i istovremeno okupe više Mastermind grupa.

MASTERMIND SAM jedan je od najefikasnijih načina za unapređivanje sopstvenog uspeha kroz razmenu iskustva sa drugim liderima i redovnom razgovorima sa kolegama od poverenja.

Glavni benefiti ovog programa jesu: prilika da radite “na” svojoj firmi, umesto samo “u” njoj, bolja slika sebe i svoje firme, prijateljstvo i razumevanje ostalih učesnika, jedinstvene perspektive, akumulirano iskustvo / kolektivna inteligencija, prilika da činite dobro delo i lična odgovornost.

Video o novom ciklusu možete pogledati na linku:

https://www.youtube.com/watch?v=KzfFT4SvibI&feature=youtu.be

Sa Mastermind-om dobijete:

  • Istraživanje novih ideja
  • Dobijanje i deljenje saveta vezane za svoju struku i iskustvo
  • Rešavanje najčešćih problema (od razvoja i motivisanja tima, preko organizavanja uspešnih sastanaka, korporativne kuture, i dr.)
  • Proširenje ličnih perspektiva
  • Doprinos sopstvenom i uspehu drugih
  • Lični tim stručnih konsultanata u čijem je interesu vaše napredovanje

MastermindSAM pruža mogućnost da se u okviru zatvorene grupe od 6 članova, izraze svoji ciljevi i istraže strategije za njihovo ostvarenje. Svaki član grupe ima priliku da predstavi neki svoj izazov ili ideju, dobije fidbek pomoću koga pravi plan za sledeće korake i izveštava grupu o svoj progresu. 
Teme su raznovrsne i mogu biti vezane za odnos sa zaposlenima (razvoj, selekcija, kultura, itd), liderski uticaj, upravljanje vremenom, lični brending, pojačanje vizibiliteta unutar organizacije ili sa klijentima, itd.

Da bi MastermindSAM grupa dobro funkcionisala potrebna je:

-          Raznovrsnost učesnika

-          Lična posvećenost

-          Slične situacije

-          Optimizam i pozitivan stav

-          Apsolutna diskrecija i poverenje

Osnovna pravila su:

-          Prisustvovanje svakom sastanku, tokom CELOG sastanka.

-          Zabranjeno korišćenje mobilnih telefona

-          Aktivna participacija / slušanje

-          Konstruktivni feedback i pozitivan stav

-          Ne upadati drugima u reč

-          Konciznost komentara

MastermindSAM format sastanaka:

-          Sastanci traju 2-3 sata

-          Članovi sami odlučuju kojim danima će se sastajati, i koliko često

  • Optimalno je svake 2-3 nedelje

-          Fasilitator, takođe član grupe, će voditi logistiku sastanaka:

  • Raspored prezentacija
  • Dostupnost članova (Doodle)
  • Traženje fidbeka nakon svakog sastanka kroz upitnik

-          Grupa će se sastajati tokom cele godine, od aprila do decembra, sa letnjom pauzom

-          Grupa će imati izbor da nastavi u istom sastavu 2020, ili da uđu u nove grupe

Program će se odvijati pod stručnim nadzorom članice SAM-a, Milice Pićurić, Executive Coach, Mili Coaching.

]]>
Thu, 11 Apr 2019 14:16:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28082/mastermindsam-2019-.html
Radni doručak: Data Science – Strategija za rast poslovanja http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28079/radni-dorucak-data-science--strategija-za-rast-poslovanja-.html Kako primeniti najnaprednije tehnologije i inovirati poslovanje, prezentovao je tim kompanije Enetel Solutions na Radnom doručku u SAM-u. ]]> Za napredovanje u godinama koje su pred nama biće potrebno “prigrliti” nove tehnologije zasnovane na mašinskom učenju i posmatrati ih kao nove prilike i mogućnosti! Kako koristiti tehnike mašinskog učenja nad novim skupovima podataka iz raznih izvora, kako pojednostaviti procese/interne procedure i time smanjiti zavisne troškove i koje benefite dobijate primenom alata mašinskog učenja u domenu eCommerce-a, predstavili su predstavnici kompanije Enetel Solutions, Nikola Jančevski, Product Manager Data Science, Marija Miljković, Data Scientist i Silvia Šušnjević, Business Development Manager.

Novi lideri postaće one kompanije koje budu koristile najnaprednije tehnologije za stvaranje svojih inovativnih proizvoda. Danas se traži  ’Analytics-ready mind-set’. Prediktivna analitika transformiše svakodnevni rad na iznenađujuće načine, tako da lideri moraju držati širom otvorene oči za sve te mogućnosti.  Kako biste držali korak sa svetom, potrebno je oformiti tim koji će se baviti prediktivnom analitikom - sve bazirati na i u jednom čoveku, nije dobro rešenje. Taj tim mora uključiti ljude sa jakim domenskim znanjima - data scientist-e koji poznaju inženjering i arhitekturu podataka, dizajnere …

Ukoliko želite da korisnici upotrebljavaju vaše nove alate, potrebno je da pametan algoritam ima privlačan paket koji hvata oko vaših korisnika. Većina njih ne može čitati kod ili razumeti izlaz modela. Da bi delovali na te uvide, treba ih lako pripremiti i koristiti ‘zanimljive prozore’  koje im pomažu u donošenju odluka i testiranju potencijalnih scenarija.

U kompaniji Enetel kreirali su platformu Impoqo wit lab koja upravo inteligentnim alatima otkriva kompleksne obrasce i zakonistosti.

Impoqo wit lab uvidi su moćno oruđe za donošenje pravovremenih poslovnih odluka.

Korišćenje prediktivnih alata direktno se utiče na:

Povećanje prodaje i povećanje prihoda - Prediktivni alati omogućavaju automatsko generisanje personalizovanih preporuka za svakog kupca čime se povećavaju korisnički engagement i zadovoljstvo, kao i frekvencija kupovina i vrednost kupovine, tj. vrednost prosečne korpe, što trgovcima donosi rast profita. Vizuelne pretrage takođe doprinose boljem UX-u.

Automatizacija marketinga - Prediktivni alati omogućavaju uvide u korisničke potrebe, tako da trgovci mogu automatizovano da lansiraju promocije, promovišu proizvode sa najvećom verovatnoćom uspeha prodaje, te da precizno targetiraju publiku i ostvare značajno uvećanje profita. Sve šire su primene dinamičkog generisanja cena.

Optimizacija korisničke podrške - Prediktivni alati omogućavaju kvalitetniju korisničku podršku uz smanjenje troškova. Otkrijte nove mogućnosti da istovremeno povećate profitabilnost i unapredite odnose sa korisnicima kako biste sprečili njihov odliv.

Sistem upravljanja lagerom i logistikom - Prediktivni alati omogućavaju planiranje lagera sa maksimalnim profitom, tako što se unapred prepoznaju obrasci visoko traženih artikala i preporučena količina. Optimizacija ruta pri isporuci.

Detekcija i prevencija prevara - Prediktivni alati omogućavaju da se analizom korisničkog detektuju ponašanja koja imaju veliku verovatnoću potencijalne prevare.

Srpska asocijacija menadžera u partnerstvu sa četiri najveća univerziteta u Srbiji (Univerzitet u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Kragujevcu) i partnerima iz EU učestvuje na projektu stvaranja stručnjaka iz oblasti analize poslovnih podataka (Advanced Data Analytics in Business). Cilj projekta je da se popuni postojeći gap na tržištu rada i da se kroz saradnju sa kompanijama i drugim zainteresovanim licima razvije održiv studijski program po uzoru na druge međunarodne programe iste orijentacije, kako bi postao vodeći program za analizu poslovnih podataka u regionu Zapadnog Balkana.

]]>
Tue, 9 Apr 2019 13:49:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28079/radni-dorucak-data-science--strategija-za-rast-poslovanja-.html
Upitnik za projekat „Advance Data Analytics in Business - ADA“ http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28073/upitnik-za-projekat-advance-data-analytics-in-business---ada.html Članovima SAM-a poslat je upitnik u okviru ERASMUS projekta „Advance Data Analytics in Business - ADA“ na kome SAM učestvuje sa četiri najveća univerziteta u Srbiji (Univerzitet u Novom Sadu, Beogradu, Nišu i Kragujevcu) i partnerima iz EU. ]]> Zašto je važan ovaj upitnik?

Projekat je namenjen pre svega privredi i fokusiran je na stvaranje novih stručnjaka iz oblasti analize poslovnih podataka (Business analytics), koji će se unutar kompanija baviti analizom podataka u širem obliku (matematičkim i statističkim analizama, „rudarenjem“ podataka, modelima predviđanja poslovanja, testiranjima podataka, analizom velike količine podataka (big data), mašinskim učenjem, analizom tekstova i slično).  

Cilj projekta je da se popuni postojeći gap na tržištu rada i da se kroz saradnju sa kompanijama razvije održiv studijski program po uzoru na druge međunarodne programe, kako bi postao vodeći program za analizu poslovnih podataka u regionu Zapadnog Balkana.  Novi master program biće razvijen, primenjen i akreditovan, a pratiće ga raznovrsni programi celoživotnog učenja za stručnjake iz različitih sfera poslovne zajednice.

Analiza poslovnih podataka postaje sve važnija za rast i razvoj kompanija i njeno pametno korišćenje postaće glavna konkurentska prednost za rast pojedinačnih kompanija. Stoga nam je vrlo važno da članovi SAM-a daju svoje mišljenje u vezi sa ovom temom. Na osnovu vaših inputa i koristeći najbolje prakse univerziteta iz Francuske, Grčke, Austrije i Italije, naši univerziteti će kreirati nove metodologije, smerove i master programe iz oblasti analize podataka koje će moći da pohađaju kako studenti, tako i zaposleni tj kadrovi iz privrede. Podaci postaju sve značajniji resurs vaših kompanija, stoga vas pozivamo da iskoristite priliku i utičete na stvaranje novih stručnjaka i veština koje će biti neophodne za uspešno poslovanje u budućnosti!

Ovaj upitnik sprovodimo u saradnji sa našim članovima iz kompanije Data-do. Data Do je start-up koji postoji tek nekoliko meseci, međutim ljudi koji čine Data Do nisu novi u data biznisu, već su to data eksperti: matematičari, inženjeri informacionih tehnologija, statističari koji su tu da podacima pristupaju na pravi način, kao i marketari i stratezi koji razumeju izazove poslovanja i spajaju data science sa poslovnim pitanjima. Data Do pomaže kompanijama da podatke stave u funkciju: da ih interno (optimizujući interne procese koristeći novu analitiku) i eksterno monetizuju (kreiraju dodatni prihod prodajući podatke koji mogu imati vrednost na tržištu podataka).

Za popunjavanje upitnika biće vam potrebno između 5 i 10 minuta vremena. Rok za popunjavanje upitnika je 12. april.

]]>
Thu, 4 Apr 2019 14:12:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28073/upitnik-za-projekat-advance-data-analytics-in-business---ada.html
Veče sa Nebojšom Matićem u Crowne Plazi http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28072/vece-sa-nebojsom-maticem-u-crowne-plazi.html Poslodavac godine Srpske asocijacije menadžera, Nebojša Matić, direktor Mikroelektronike, bio je gost tradicionalnog događaja „Veče sa..u Crowne Plazi“. ]]> Kako je nastala ideja o Mikroelektronici i šta je bio glavni pokretač, šta je presudilo da pokrene sopstveni biznis, da li je hrabrost bila tu od početka Ili je došla vremenom, odgovore na ova pitanja, kao i mnoga druga, mogli su da čuju članovi SAM-a od Nebojše u razgovoru koji je vodila Nataša Nikolić, EMEIA Enterpreneurial Winning Women Program Lead, EY.

Goste je pozdravila Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a.

“Prvi intervju koji sam uradila 2012. godine bio je intervju sa Nebojšom i to je bio jedan od najdužih, a svakako i najinteresantnijih intervjua koji sam imala priliku da uradim. Nebojša mi je tom prilikom rekao jednu rečenicu, a ja se trudim do dana današnjeg da se time rukovodim: Nataša, svaki dan je strašno važan dan.” – uvela je u priču Nataša Nikolić i dodala: “Danas mi je zadovoljstvo da pred članovima SAM-a razgovaram sa Nebojšom koji za sebe kaže da je najsrećniji direktor u Srbiji.”

Na prvo pitanje, ko je ustvari Nebojša Matić, odgovorio je da je. “Ja sebe nekako vidim kao osobu koja donosi odluke ceo dan i rešava neke situacije ceo dan. Sada ste svi ispričali kako sam ja super ali ja sebe uopšte tako ne doživljavam.”

U radu ga boli neuspeh i odlazak ljudi iz firme: “To me jako boli. Da me pogrešno ne razumete, odu ljudi na bolje i jer su se zasitili, ali odu dragi ljudi sa kojima sam bio dugo. Svaki taj odlazak me izuzetno pogodi.”

Misli da ga liderom čini to što može da radi jako puno i da zasuče rukave: “Dugo sam prvi dolazio na posao i poslednji odlazio.” - i dodao da mu nikada nije bio problem da radi i fizičke poslove.

Poruke koje su po njemu bitne, prenosi svakodnevno kćerci: da pazi na sebe, da uči jezike, da bude vredna i da ne bude bahata.

Kod donošenja odluka uvek mu preovladava intuicija: „Da sam se rukovodio raciom, nikada ne bih ništa uradio. Muka je sa intuicijom jer ne možeš da je kupiš. Ali ako imaš samo intuiciju, a nisi u stanju da se savetuješ sa ljudima, ne možeš uspeti. Kao direktor moraš jako puno da slušaš pa tek onda da donosiš odluku.“

Osmislio je nekoliko poslovica kojima se rukovodi u životu, a jedna od njih je „Brzina usvajanja kritike jednaka je brzini napredovanja“ i objasnio da: „Mentor služi da ti da primere kako sve možeš da uradiš. Zato je važno imati mentora. On će ti uputiti kritiku, a od tvog usvajanja kritike, zavisiće napredovanje.“

„Mislim da sam sve bolji u radu sa ljudima ali da me pogrešno ne shvatite, rad sa ljudima vas istovremeno i troši. Imaš ljude u koje uložiš jako puno, a oni ne vrate. Po meni je rad sa ljudima istovremeno nešto najgore na svetu i nešto najlepše na svetu. Tuga života je što 50% ljudi nikada ne dobije šansu, a kada vidite kako procveta jer ste mu vi ukazali priliku, stresete se od pomisli kako bi bilo da taj čovek nije naleteo na vas i nije uspeo da se razvije.“

Nagrada SAM-a „Poslodavac godine 2018“ ga je jako iznenadila jer je bio u konkurenciji sa izuzetno velikim kompanijama. „Kad sam bio mlađi jako mi je falilo da mi neko kaže da nešto radim dobro. Ovo priznanje mi sada dođe kao nagrada za to što sam nekada bio u „mraku“, kao neki „recognition“.“- rekao je Nebojša na pitanje šta mu je značila ova nagrada.

]]>
Wed, 3 Apr 2019 11:11:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28072/vece-sa-nebojsom-maticem-u-crowne-plazi.html
Trajne vrednosti na 10. Prolećnom CEO Vivaldi forumu http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28071/trajne-vrednosti-na-10-prolecnom-ceo-vivaldi-forumu.html Ovogodišnji 10. Prolećni Vivaldi CEO forum na kome su učestvovali članovi UO SAM-a, održan je pod naslovom “Život je čudo” i bio je posvećen trajnim vrednostima. ]]> Prvog dana foruma, na panelu “Sistem vrednosti u poslovanju” učestvovali su članovi UO, Miša Lukić, direktor, New Startegy, dr Jasmina Knežević, predsednik UO, osnivač i direktor, Bel Medic i Miloš Perović, operativni direktor, Termovent. Na panelu je učestvovao i Goran Kovačević, generalni direktor, Gomex i moderator, Bojan Konstandinović, redovni predavač, MŠM.

U današnje vreme, moralne i porodične vrednosti su na ispitu. Organizacije  manje veruju svojim članovima. Pojedinci imaju manjak poverenja u zajednice iz kojih potiču. Mudri pojedinci i organizacije se trude da nađu viši smisao i svrhu svog postojanja i to im pruža snagu da dugo traju i ostave trag. Panelisti su poveli diskusiju oko pitanja: Кoji je moj sistem vrednosti? Кoji je sistem vrednosti u našoj zajednici? Кoji je moj lični doprinos? Šta je moj legat?

Na panelu koji je održan drugog dana pod nazivom “Kakvi su rukovodioci u Srbiji” učestvovali su članovi UO, Dušan Basalo, osnivač i senior partner, Atria Group, Nebojša Bjelotomić, direktor, SAGA, Biljana Bogovac, vodeća partnerka, PWC i Borislav Miljanović, predsednik, Represent System. Panelisti su izneli svoja mišljanje po čemu se razlikuju rukovodioci nekada i današnji, koliko su raniji rukovodioci bili nepristupačni i šta se danas promenilo kao i da li se današnji menadžeri osećaju kao elita.

Na jubilarnom Vivaldi CEO forumu održana su i tri AGAPE razgovora koji je vodio Aleksandar Gajšek sa akademikom Matijom Bećkovićem, rediteljem Emirom Kusturicom i komunikologom Zoricom Tomić.

]]>
Mon, 1 Apr 2019 15:34:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28071/trajne-vrednosti-na-10-prolecnom-ceo-vivaldi-forumu.html
SAM & Atria Group: Trening "Personal Branding" sa Nelsonom Emiliom http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28068/sam--atria-group-trening-personal-branding-sa-nelsonom-emiliom.html U saradnji sa Atria Group-om organizovan je trening Personal Branding sa Nelsonom Emiliom. ]]> Učesnici su naučili kako da istaknu svoje snage i uvežu ih u jedinstvenu konkurentsku prednost i personalni brend. Njihov trener bio je Nelson Emilio, strateg za kreiranje ličnog brenda, konsultant, govornik i trener sa dvadesetčetvorogodišnjim iskustvom rada u multinacionalnim kompanijama.

 

]]>
Thu, 28 Mar 2019 12:00:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28068/sam--atria-group-trening-personal-branding-sa-nelsonom-emiliom.html
Business Breakfast BMW Delta Motors & SAM http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28063/business-breakfast-bmw-delta-motors--sam.html Za članove SAM-a organizovana je specijalna poseta BMW hali na 54. Međunarodnom salonu automobila. ]]>

Goste su pozdravile izvršna direktorka SAM-a, Jelena Bulatović i generalna direktorka Delta auto grupe, Aleksandra Đurđević, a zatim je direktor prodaje, Zoran Mihajlović poveo članove u obilazak hale predstavljajući nove modele.

Posebno su otkriveni i predstavljeni luksuzni novi modeli BMW Serije 7, Serije 8 cabrio i X7, kao i najveća atrakcija Beogradskoj sajma, Rolls Royce Cullinan.

]]>
Fri, 22 Mar 2019 12:34:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28063/business-breakfast-bmw-delta-motors--sam.html
Vinsko veče uz kompaniju Termovent http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28061/vinsko-vece-uz-kompaniju-termovent.html Zajedno sa kompanijom Termovent održan je prvi Wine Club u ovoj godini. ]]> Članovi SAM-a imali su priliku da isprobaju najbolju selekciju vina vinarije Temet u predivnom ambijentu restorana Fish & Zeleniš.

Izvršna direktorka SAM-a, Jelena Bulatović, pozdravila je goste: „Puno mi je srce kada vidim da ste se odazvali u ovolikom broju“ i dodala: „Želim ovom prilikom da vam najavim naredne događaje. Sledeće nedelje očekuje nas Prolećni Vivaldi forum na kome će učestvovati članovi UO SAM-a.“ A zatim je najavila „Veče sa Nebojšem Matićem u Crowne Plazi“ koje će se održati 2. aprila, a razgovor će voditi Nataša Nikolić iz EY.

Članovima se obratio zatim Miloš Perović, operativni direktor Termoventa i član UO SAM-a. „Prošle godine smo proslavili 25 godina kompanije i to je bila najuspešnija godina u našem poslovanju tako da smo želeli da ovaj uspeh obeležimo i ovim putem.“

Vlasnik vinarije Temet, Nebojša Aleksić, predstavio je vina koja su članovima imali priliku da isprobaju. „Trudimo se da kreiramo ne samo vino, već i doživljaje i trenutke koje ćete imati dok pijete naša vina. Večeras ćete isprobati vina iz naše Ergo linije i postpremijerno, penušavo vino od tamjanike koje je prvo domaće vino od tamjanike rađeno po šampanj metodi.“

Najsrećniji članovi koji su izvučeni na lutriji, dobili su specijalna vina vinarije Temet.

]]>
Fri, 22 Mar 2019 12:12:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28061/vinsko-vece-uz-kompaniju-termovent.html
Pravni rizici i zamke u vođenju ICT kompanije http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28060/pravni-rizici-i-zamke-u-vodjenju-ict-kompanije.html Kako pravilno postaviti figure na ICT business tabli i rešiti protokole i odnose kako bi se umanjio rizik nastavka ICT spora, prezentovala je advokatska kancelarija “Naumović i partneri” na Radnom doručku u SAM-u. ]]> Zašto je Sun Cu važan za pregovanje, odgovorio je advokat Zoran Naumović: “Nikad nemojte da procenjujete da li će druga ugovorna strana da preduzme ili neće da preduzme neku akciju protiv Vas, već procenjujte da li ima ugovorni potencijal da to uradi ili ne i na osnovu toga planirajte Vašu ugovornu poziciju.”

Pravni rizik predstavlja potencijal za gubitke usled regulatornih ili pravnih radnji, a postoji nekoliko glavnih vrsta pravnog rizika: Regulatorni rizik, rizik usklađenosti, rizik ugovora, ne-ugovorna prava, ne-ugovorne obaveze, rizik spora i reputacioni rizik.

U mnogim slučajevima, kompanije koje u potpunosti nameravaju da se pridržavaju zakona i dalje imaju rizike usaglašenosti zbog mogućnosti kvarova u upravljanju. Rizik od spora je potencijal da neslaganje sa klijentom, partnerom, zaposlenim, zainteresovanim stranama ili članom zajednice poremeti vaše poslovanje.

Kako bi se počelo sa pravnom zaštitom, bitno je da se tačno utvrdi šta je zaista vaš proizvod ili usluga, da li je to Copyright, Trademark, Design, Patent-Design, Trade secret.

Kako napraviti odgovarajuće ugovore, iznela je Jovana Živkovski, advokatska kancelarija “Naumović i partneri”.

Da biste pravno držali pod kontrolom osobe koje rade za vas i interno i eksterno, bitno je da definišete protokole. Sve ugovore je potrebno raditi “custom made” i najviše spornih situacija ima u praksi kada ugovore sastavljaju inžinjeri.  Detaljan ugovor je ključni element dobre poslovne saradnje i bitno je unapred predvideti sve potrebe u pogledu predmeta ugovora i definisati ih na adekvatan način.

O poslovnoj tajni i načinu kvalifikacije, govorila je Milica Popadić iz advokatske kancelarija “Naumović i partneri”. Bilo koja informacija koja ima komercijalnu, tržišnu vrednost zato što nije opšte poznata niti je dostupna trećim licima, kvalifikuje se kao poslovna tajna. Prema istraživanju, 80% poslovnih tajni prenesu zaposleni.

Mere koje se mogu preduzeti kako bi se zaštitila poslovna tajna jesu: zakon, poslovna politika odnosno protokoli, ugovorne obaveze i odgovarajući standardi.

]]>
Tue, 19 Mar 2019 12:23:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28060/pravni-rizici-i-zamke-u-vodjenju-ict-kompanije.html
MenProSAM 2018 drugo okupljanje http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28052/menprosam-2018-drugo-okupljanje.html Mentori i mentiji četvrte generacije mentorskog programa okupili su se u hotelu Saint Ten kako bi razmenili dosadašnja iskustva. ]]> Učesnike je pozdravio Dušan Basalo, senior partner, Atria Group i partner programa MenProSAM i rekao da „proces bez volje ne može da da nikakav rezultat“.

U prvom delu predavanje na temu „Značaj za razvoj ljudi“ održao je Pavle Marjanović, direktor, Actavis i mentor.

Ključna lekcija menadžmenta je da naučiš da koriguješ sebe iznutra rekao je Pavle i dodao da se kritike lakše primaju od osobe u koje imaš poverenja. Po njemu, osnovna stvar kod mentorstva je kako se menjaš i da u promenama nije dovoljan samo entuzijazam, već je potreban proces koji je trajan jer svaka promena zahteva vreme.

Najvažnija stvar kod mentostva nije samo znanje i iskustvo koje menti dobija od mentora, već i podrška koju mu mentor pruža – rekao je Pavle Marjanović.

Okupljenim članovima se obratio i Danijel Pantić, vlasnik Evropske konsulting grupe, član i osnivač SAM-a i mentor. Danijel je izneo sopstveno iskustvo iz oblasti mentorstva u konsulting kompanijama.

Članovima je najavljeno naredno okupljanje koje će biti na Mentorskoj konferenciji, 30. maja.

Sponzori programa MenProSAM 2018 je ManPower Group. Prijatelj programa je Magnetrans, Hemofarm.

 

PARTNER PROGRAMA:

 SPONZOR PROGRAMA:

PRIJATELJI PROGRAMA:

]]>
Fri, 15 Mar 2019 16:33:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28052/menprosam-2018-drugo-okupljanje.html
Digitalna reforma u funkciji biznisa http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28050/digitalna-reforma-u-funkciji-biznisa.html O digitalnoj reformi u funkciji biznisa sa članovima SAM-a razgovarali su Dragana Stanojević, zamenik direktora USAID Projekta saradnje za ekonomski razvoj, Nenad Paunović, savetnik za digitalizaciju u Vladi Srbije i Milan Dobrijević, rukovodilac grupe za Digitalnu agendu u ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija. ]]> Koje su sve promene pokrenute i kakve se reforme dešavaju u oblasti digitalizacije kako bi ona bila što efikasnija u funkciji biznisa, koji su sve koraci realizovani i šta očekuje učenike i nastavnike u procesu digitalizacije u oblasti obrazovanja, na kojim podsticajnim pravnim okvirima se radi i kako se razvija elektronska trgovina u Srbiji – samo su neke od tema koje su pokrenute na tradicionalnom radnom doručku u organizaciji Srpske asocijacije menadžera.

Dragana Stanojević, zamenik direktora USAID Projekta saradnje za ekonomski razvoj, istakla je koliko je važno prepoznavanje aktuelnih tema i razmena znanja i iskustva.

„Naš projekat blisko sarađuje sa Vladom Republike Srbije i nadležnim ministarstvima pružajući podršku nizu aktivnosti koje treba da doprinesu bržoj digitalizaciji srpske privrede. Analize vezane za elektronsku trgovinu, digitalne veštine i regulatorni okvir neophodan da bi digitalizacija zaista ušla u svaki segment privrede i uprave pomažu regulatorima da donose odluke i politike koje podstiču rast i otvaraju nove mogućnosti firmama i preduzetnicima. Rezultati analize vezane za elektronsku trgovinu i akcioni plan sa konkretnim merama i podsticajima za njen razvoj biće predstavljeni početkom juna ove godine, a podržaćemo Ministarstvo i u sprovođenju tri do pet prioritetnih mera kojima će se pospešiti e-commerce u Srbiji“, kaže Dragana Stanojević.

Kompletan srpski biznis priča o digitalizaciji, ekonomija znanja je nešto čemu, prema rečima Nenada Paunovića, savetnika za digitalizaciju u Vladi Republike Srbije, se teži, o čemu se razgovara i nešto što je i profitabilno. Izvoz IT sektora raste 26, 27 odsto godišnje, a u 2018. godini je probio psihološku granicu od milijardu evra, a kad se govori o razlici izvoza i uvoza, IT sektor je najveći neto izvoznik u Srbiji. Velike reforme dešavaju se i u školskom obrazovnom sistemu.

„Uvode se izborni predmeti, dualno obrazovanje. Ove godine će od 1. septembra učitelji i nastavnici proći obuke koje treba da im unaprede znanja i veštine. Više od 100 000 dece danas uči  programiranje u školama, uvodimo digitalne udžbenike, uvodimo internet u svaku učionicu, obučavamo nastavnike. Izdavači koji izdaju udžbenike sada proizvode kvalitetan digitalni sadržaj, kojem će i svi prvaci imati pristup. U gimnazijama je upisan pet puta veći broj IT odeljenja, povećan je broj studenata IT-ja, opremaju se fakulteti, instituti, a pokrenut je i program državnih prekvalifikacija za IT“, kaže Paunović.

Više od 100 miliona evra se ulaže u informacionu infrastrukturu. Uvedeni su poreski podsticaji za ekonomiju znanja, sprovodi se poresko pravna reforma kako bi se omogućilo da kompanije iz Srbije mogu da vode globalno poslovanje.

„Ukinuti su pečati i papirne fakture, a od 1. aprila se instant plaćanja šire na ritejl plaćanje putem QR koda. Radimo na ubrzavanju odobrenja za zapošljavanje stranaca, otvoren je poziv za konsultacije oko regulacije kripto-imovinskih prava, dok su u pripremi zakoni prilagođeni za  elektronsku trgovinu. Dodatno, drago mi je što je urađeno mnogo na pomoći hardverskim kompanijama u Srbiji, pre svega na uvozu prototipova i komponenti za razvoj inovativnih proizvoda, a radi se i na unapređenju pravnog okvira za crowdfunding i frilensere“, zaključio je Nenad Paunović.

Elektronska trgovina sve se brže razvija u svetu, dok je u Srbiji započet niz mera koje podstiču ovakvo poslovanje.

„Tržište e-trgovine je nešto što smo prepoznali kao apsolutni motor razvoja preduzetništva malih i srednjih preduzeća. Nacrt Zakona o trgovini detaljnije uređuje e-trgovinu i savremene modele e-komerc poslovanja. Između ostalog, prepoznata su i definisana tri najčešća modela e-komerc prodaje, kao što je prodaja preko elektronske prodavnice, preko e-komerc platforme i dropshipping model e-trgovine. Nacrtom Zakona se dodatno omogućava donošenje podsticajnih mera za unapređenje i razvoj elektronske trgovine u Srbiji“, istakao je Milan Dobrijević, rukovodilac grupe za Digitalnu agendu u Ministarstvu trgovine, turizma i telekomunikacija.

USAID Projekat saradnje za ekonomski razvoj bavi se poboljšanjem uslova poslovanja za mala i srednja preduzeća u Srbiji, kroz pojednostavljenje regulatornih procedura i povećanje obima finansijskih proizvoda dostupnih malim i srednjim preduzećima. U okviru svojih aktivnosti, Projekat pruža podršku rastu i razvoju elektronske trgovine u Srbiji, naročito imajući u vidu njenu važnost za privatni sektor, uključujući tu i mala i srednja preduzeća.

]]>
Wed, 13 Mar 2019 16:36:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28050/digitalna-reforma-u-funkciji-biznisa.html
Od ideje do inovacije – razgovor sa Milošem Milisavljevićem, Strawberry energy http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28043/od-ideje-do-inovacije--razgovor-sa-milosem-milisavljevicem-strawberry-energy.html Kako se ideja studenata iz Srbije realizovala u uspešnu svetsku inovaciju koja danas u više od 30 gradova širom sveta čini gradske infrastrukture „pametnijima“ razgovarali smo sa Milošem Milisavljevićem, osnivačem Strawberry Energy. Razgovor je vodila Ivana Jelovac, Client Service director, Black Box ]]> Miloš je članovima SAM-a preneo sopstveno iskustvo o počecima, razvoju i pronalaženju investitora i kako se danas razvija „brzorastuća jagoda“.

Strawberry energy je inovativna kompanija koja razvija pametne gradske infrastrukture koristeći solarnu energiju, povezanost i relevantne lokalne informacije u javnim gradskim prostorima. Njihova prva i najpoznatija inovacija bila je Strawberry tree, prvi javni solarni punjač i WiFi stanica za mobilne uređaje na svetu, a danas sa “pametnom klupom” za očuvanje energije imaju unapređuju infrastrukture za gradske centra kao i stambene i komercijalne nekretnine. Strawberry mreža prisutna je u 20 zemalja, nagrađena je brojnim svetskim nagradama i o njoj su pisali renomirani svetski mediji među kojima su Forbes, Financial Times, The Guardian, TIMES, i dr.

Takođe, Strawberry do sada ima sklopljena bitna partnerstva sa kompanijama kao što su Ford i Cancer Research UK.

“Osnovao sam firmu kada sam bio treća godina fakulteta i do toga je došlo jako spontano. Bio sam fasciniran obnovljivim izvorima energije, a u to vreme to i nije bilo tako zastupljeno. Hteo sam da napravim nešto kako bi doneo tu tehnologiju u urbano okruženje. Tada su smart phonei tek počeli da se prave tako da smo uhvatili dobar momenat promene načina života. Tako je nastalo prvo solarno drvo sa idejom da se ljudima na javnom mestima, omogući da koriste solarnu energiju.” – rekao je Miloš o svojim počecima.

Miloš se 2015. godine našao na listi top 100 inovatora. Strawberry je osvojio veliki broj nagrada za inovaciju, a na pitanje koliko je važno plasirati svoje ideje na takmičenjima, odgovorio je: “Super su nagrade, to je promocija i za brend i za zemlju. Prvi put kada dobiješ nagradu se oduševiš ali kasnije shvatiš da se od njih ne isplaćuju plate. To je platforma za promociju ali mnogo su nas tapšali po ramenu ali to nam nije mnogo pomoglo.” – i dodao: “Nagradu koju smo dobili u Briselu je stvarno bila velika stvar. To je nagrada Evropske komisije. Slučajno smo se prijavili i ušli u finale zajedno uz velike svetske kompanije Renault, Coca Colu, General Eletrics, Peugeot i pobedimo mi.”

"Ono što smo mi počeli da radimo pre sedam godina, a nismo ni znali da je to to ustvari, ispada da se to sada zove "smart cities"! Tako da smo mi "istrčali pred rudu" i to je mnogo opasna stvar. Timing je najvažniji faktor” – rekao je Miloš i dodao: “Video sam istraživanje gde se procenjivalo šta utiče na uspeh firme. Merio se kvalitet tima, pristup kapitalu, biznis model, inovativna tehnologija, timing. Ispalo je da je timing izašao kao ubedljivo najkrupniji faktor koji odlučuje o uspehu ili neuspehu firme.”

Da bi brže nastavili razvoj mreže pametnih klupa odlučili su se da uz pomoć platforme CrowdCube obezbede izvor fininasiranja. Prikupili su blizu 300 000 funti. Prve klupe postavljene su u Londonu u poslovnoj četvrti, uz to se ostvaruje saradnja i sa drugim poznatim brendovima, kao što je na primer Ford.

“Ljudi kada često govore o inovaciji, misle na tehnološku inovaciju, to je postalo kliše. Inovacija uopšte ne mora da bude vezana za tehnologiju. Biznis model iza inovacije je dosta važniji. Mi smo i to morali da budemo inovativni. Krenuli smo sa prodajom klupa ali vrlo brzo smo videli da je prodaja bila relativno mala i onda smo morali da smislimo drugi model, a to je uvezivanje sa poznatim brendovima i reklamiranje.”

“Tražimo prometne i bitne lokacije u gradu gde stvljamo našu tehnologiju i gde već sada nudimo što više korisnih usluga ljudima ali najveći potencijal je ako se npr. za tri godine pojavi nešto novo, mi ćemo to moći da ukorporiramo u klupe.

Šta bi poručio mladim preduzetnicima i koja je njegova poruka za uspeh, Miloš je odgovorio:  “Bitno je pratiti šta se dešava u svetu ali sa druge strane, mora se biti fokusiran jer najbrže padnu start up-i kada počnu da rade “šest” stvari odjednom. Fokus je baš važan. Moraš u isto vreme da imaš fokus i da uspostaviš balans i da se baviš sa jednom do dve stvari i da sve vreme pratiš šta se dešava u svetu.”

“Ne motivišu me pare.” – odgovorio je na pitanje šta ga motiviše i nastavio: “Ne čitam udžbenike ali ne kažem da je to dobro. Mnogo više čitam biografije ljudi koje poštujem i cenim i smatram da tamo mogu da naučim mnogo više iz bilo koje oblasti nego iz udžbenika. Analizirajući te ljude vidiš da su svi prolazili kroz svašta i preživeli i da su tvoji problem mali u odnosu na druge. To mi daje više motivacije od ostalih stvari.

 

]]>
Fri, 8 Mar 2019 10:35:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28043/od-ideje-do-inovacije--razgovor-sa-milosem-milisavljevicem-strawberry-energy.html
Konkurs za izradu SAM Mobilne aplikacije http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28035/konkurs-za-izradu-sam-mobilne-aplikacije.html Srpska asocijacija menadžera (SAM) poziva zainteresovane specijalizovane agencije/kompanije na konkurs za izradu Mobilne aplikacije u Android™ OS-u i iOS-u za Srpsku asocijaciju menadžera. ]]> Konkurs će se odvijati u dve faze:

Prva faza:

Za učešće u prvoj fazi potrebno je poslati:                  

-          Cenu

-          Rok izrade

-          Brifing o ponuđaču:

  • Naziv i adresa;
  • Kontakt osoba;
  • Opis kompanije;
  • Godine poslovanja;
  • Broj zaposlenih

-          Reference – najmanje 3 urađene aplikacije

-          Timeline izrade po delovima aplikacije

Prikupljanje ponuda od Mobile Development kompanija:

-          Rok za apliciranje je do: 26. marta 2019.

Ponude slati na mejl office@sam.org.rs sa naznakom: Konkurs za SAM Mobilnu aplikaciju

Druga faza:

Od pristiglih ponuda stručna komisija će napraviti uži izbor aplikanata.

Aplikanti koji prođu uži izbor, u drugoj fazi dostaviće:

-          Predlog dizajna naslovne strane

-          Deo wireframeova

-          Datum početka izrade

-          Objašnjenje procesa i tool-ova koji će biti korišćeni

-          Informacije o osobama koje će raditi na izradi aplikacije

Rok za dodatnu dokumentaciju je tri nedelje.

Sa kompanijama u užem izboru biće organizovani sastanci.

Specifikaciju za izradu Mobilne aplikacije Srpske asocijacije menadžera, možete preuzeti sa linka

 

 

 

]]>
Tue, 5 Mar 2019 10:23:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28035/konkurs-za-izradu-sam-mobilne-aplikacije.html
XII Godišnja Skupština SAM-a http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/godisnjeskupstine/28030/xii-godisnja-skupstina-sam-a.html Rekordan broj članova – 458, profesionalni razvoj menadžera, uticaj na širu društvenu zajednicu i region i dalje u prvom planu. ]]> Profesionalni razvoj menadžera, deljenje iskustva i najboljih poslovnih praksi među članovima SAM-a, kao i uticaj na poslovno okruženje, širu društvenu zajednicu i region deo su ciljeva Srpske asocijacije menadžera na kojima je rađeno u 2018, a koji će biti u fokusu i u ovoj godini, zaključeno je na 12. redovnoj godišnjoj Skupštini.

Predsednik Skupštine, Danijel Pantić, otvorio je ovo redovno godišnje zasedanje članova utvrđivanjem kvoruma, a zatim pozvao predsednicu SAM-a, Stanku Pejanović.

Stanka Pejanović, predsednica SAMa istakla je da je prethodna godina bila izuzetno uspešna za Srpsku asocijaciju menadžera sa više aspekata i u kojoj je organizovano više od 70 kvalitetnih događaja, a na kojima je prisustvovalo više od 3000 ljudi. U prethodnoj godini značajno je povećan broj članova i sada Asocijacija okuplja rekordan broj profesionalnih menadžera – 458.

U 2019. godini članovi Asocijacije najviše će biti usmereni ka temi digitalizacije i četvrte industrijske revolucije, inovacija, ali i ka profesionalnom razvoju menadžera, zadržavanju i ulaganju u kadrove kako bi se sprečio „odliv mozgova“, transformaciji kompanija, rodnoj ravnopravnosti, konkurentnosti Srbije i regiona i jačanju međunarodne saradnje.

„Dvadesetprvi vek je vek brzih promena koje nameću potrebu da se neprestano uči i napreduje, a mi u SAM-u delimo jedno nastojanje - kako biti bolji, kako stalno biti bolja verzija sebe. Zato ćemo i u narednom periodu nastaviti sa aktivnostima koje su usmerene na profesionalni razvoj naših članova jer želimo da SAM nastavi da privlači i okuplja menadžere koji kontinuirano unapređuju svoje menadžerske i liderske veštine, nesebično dele znanja i iskustva podižući time sopstevene kapacitete, ali i kapacitete zajednice i društva u kome živimo. Nastojaćemo takođe da svojim angažovanjem utičemo na šire poslovno okruženje, da budemo uzori dobre poslovne prakse u našoj zemlji i regionu, jačajući saradnju sa srodnim udruženjima širom regiona i Evrope“, rekla je Stanka Pejanović, predsednica Srpske asocijacije menadžera.

Prethodnu godinu obeležio je regionalni skup privrednika i političara SAMIT100, koji je tokom dva dana u Beogradu okupio više od 150 učesnika iz Srbije i sedam zemalja regiona kao i više od 70 domaćih i regionalnih predstavnika medija. Takođe, SAM je postao deo Evropske konfederacije menadžera (CEC), jedne od šest partnerskih organizacija koju priznaje Evropska komisija i obuhvata članstvo od oko milion menadžera u Evropi kroz svoje nacionalne i sektorske federacije. Tokom 2019. godine, SAM će biti domaćin sastanka Evropske konfederacije menadžera i ugostiti najviše predstavnike ove renomirane organizacije.

SAM je u 2018. godini organizovao više od 70 raznovrsnih aktivnosti, negovao je već tradicionalne događaje poput SAM Wine Club, After Holiday Cocktail i Junskog susreta, kao i predstavljanje članova kroz format „Veče sa...“.

Nakon obraćanja Predsednice, tim lideri Radnih grupa koje su prošle godine definisale nove programe i formate, predstavili su rezultate događaja.

Program „Edu Talks“ predstavila je Ivana Jelovac navodeći da je održano četiri predavanja i radionice kojima je prisustvovalo više od 100 učesnika.

O Mastermind SAM je pričala Milica Pićurić koja vodi ovaj format naglasivši da su obe formirane grupe, prva koja je startovala na proleće i okupila preduzetnike, i druga iz jesenjeg ciklusa koju su činili CEO i direktori, iskazale izuzetno zadovoljstvo konceptom programa.

O jedinstvenom sistemu podrške Business Hub-u i Menadžerskom ugovoru, govorio je Nebojša Mandić.

U 2018. pokrenuti su i pilot programi „Menadžer/ka za primer“, Tech Talks i „Business Club“. Nastavljeno je i promovisanje liderstva i profesionalni razvoj mladih menadžerima kroz jedinstveni, ekskluzivni mentorski program – MenProSAM, u okviru kojeg je startovala četvrta generacija, a održana je i prva Mentorska konferencija. Na kraju godine, Srpska asocijacija menadžera dodelila je prestižne “SAM Godišnje nagrade” na svečanom događaju “SAM Gala 2018”. Svečanosti u Belexpo centru prisustvovalo je 400 zvanica iz poslovnog, političkog, kulturnog i medijskog života, kao i predstavnici udruženja menadžera iz regiona.

Tokom 2019. SAM planira pokretanje novih i reaktiviranje starih među kojima je „Forum menadžera“.

Posle predstavljanja rezultata, Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a, iznela je finansijske izveštaje i zahvalila se svim partnerima i prijateljima koji su pomogli realizacije događaja.

Takođe, predsednik Nadzornog odbora Vladan Simeunović predstavio je izveštaj o radu Nadzornog odbora, a zatim su izabrani članovi Nadzornog odbora na mandat od tri godine.

Nadzorni odbor činiće Vladan Simeunović, advokat/partner,advokatska kancelarija Simeunović & Ikonović, Danijela Mirković, partner, kompanija EY i Lidija Labudović, advokat/konsultant, Harissons.

Srpska asocijacija menadžera nastaviće da dodatno promoviše menadžersku struku i da svojim delovanjem radi na osnaživanju menadžerske i preduzetničke zajednice u Srbiji i regionu.

]]>
Fri, 1 Mar 2019 12:51:00 +0100 Skupštine članova SAM-a http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/godisnjeskupstine/28030/xii-godisnja-skupstina-sam-a.html
XII redovna Skupština Srpske asocijacije menadžera http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/godisnjeskupstine/28027/xii-redovna-skupstina-srpske-asocijacije-menadzera.html XII redovna Skupština članova SAM-a održaće se u četvrtak, 28. februara od 18h u hotelu Metropol Palace. ]]>

Skupština će se održati prema sledećem dnevnom redu:

1) Formiranje radnih tela Skupštine, utvrđivanje kvoruma i glasanje o predlogu dnevnog reda
2) Obraćanje i godišnji izveštaj predsednice Upravnog odbora Stanke Pejanović
3) Godišnji izveštaj o aktivnostima i finansijskom poslovanju SAM-a za 2018. godinu
4) Izveštaj Nadzornog odbora
5) Izveštaj Etičke komisije
6) Usvajanje revizorskog izveštaja za 2017. godinu
7) Predstavljanje plana aktivnosti za 2019. godinu
8) Izbor organa SAM-a:
          - Izbor članova Nadzornog odbora
9) Razno

Materijale za XII Skupštinu možete pronaći na linku.

]]>
Mon, 18 Feb 2019 11:31:00 +0100 Skupštine članova SAM-a http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/godisnjeskupstine/28027/xii-redovna-skupstina-srpske-asocijacije-menadzera.html
XII redovna Skupština Srpske asocijacije menadžera http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28027/xii-redovna-skupstina-srpske-asocijacije-menadzera.html XII redovna Skupština članova SAM-a održaće se u četvrtak, 28. februara od 18h u hotelu Metropol Palace. ]]>

Skupština će se održati prema sledećem dnevnom redu:

1) Formiranje radnih tela Skupštine, utvrđivanje kvoruma i glasanje o predlogu dnevnog reda
2) Obraćanje i godišnji izveštaj predsednice Upravnog odbora Stanke Pejanović
3) Godišnji izveštaj o aktivnostima i finansijskom poslovanju SAM-a za 2018. godinu
4) Izveštaj Nadzornog odbora
5) Izveštaj Etičke komisije
6) Usvajanje revizorskog izveštaja za 2017. godinu
7) Predstavljanje plana aktivnosti za 2019. godinu
8) Izbor organa SAM-a:
          - Izbor članova Nadzornog odbora
9) Razno

Materijale za XII Skupštinu možete pronaći na linku.

]]>
Mon, 18 Feb 2019 11:31:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28027/xii-redovna-skupstina-srpske-asocijacije-menadzera.html
SAM Radni doručak "Kako postati poželjan poslodavac" sa agencijom Homepage http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28025/sam-radni-dorucak-kako-postati-pozeljan-poslodavac-sa-agencijom-homepage.html Šta je to brendiranje poslodavca i na koji način mu možemo pristupiti strateški, bila je tema prvog SAM Radnog doručka ove godine koji je organizovan sa agencijom Homepage. ]]> O strategiji brendiranja poslodavca, govorile su  Milka Negrović, Account Strategic Manager i Mihaela Turner, Account Client Relations Manager iz agencije Homepage.

Iza svakog uspešnog rezultata stoji dobra ideja, temeljna strategija i kreativnost za njenu realizaciju.

Iako je nezaposlenost jedan od ključnih problema u regionu, sve je teže izgraditi I zadržati kvalitetne timove. Prvi korak je privlačenje kvalitetnog i adekvatnog kadra, dok je drugi, često i teži, zadržavanje postojećih zaposlenih.

Prema istraživanju koje je izvršio Infostud na temu “Najpoželjniji poslodavac 2018”, čak 75.5% anketiranih izjavilo je da im je na prvom mestu pri traženju poslodavca “dobri međuljudski odnosi i radna atmosfera”, a zatim “dobar tretman zaposlenih od strane menadžmenta”. Visina plate i bonusa i mogućnost napredovanja, nalaze se tek na petom mestu važnosti.

Jedan od glavnih problema poslodavca je kako privući kandidate. Na “tržištu” se odvija pravi rat za talente gde su program za razvoj sve dostupniji I sve se ranije predstavljaju tokom školovanja.

Takođe, konkurencija na tržištu rada je sve veća,a mogo kompanija pretenduje ka specifičnim zanimanjima. U poslednje vreme primećena je diverzifikacija modaliteta zapošljavanja i sve je više frilensera i preduzetnika koji ne žele da rade u sistemima. Zbog svega navedenog, kompaniji je lakše da dođe do klijenta ili kupca, nego do kvalitetnog i lojalnog zaposlenog.

Brendiranje poslodavca nije važno samo za privlačenje kandidata, već i za zadržavanje zaposlenih. Kreiranje atmosfere lojalnosti i pripadnosti zajednici, trnasformacija zaposlenih u dobrovoljne employer brend ambasadore i izjednačavanje EVP-ja sa iskustvom zaposlenog – Employer Experiencea, postavlja se kao bitan zadatak za svakog poslodavca.

Privlačenje talenata (Talent Attraction) i zadržavanje zaposlenih (Employee Retention) smatraju se ključnim procesima koji kompaniji obezbeđuju konkurentsku prednost na tržištu. Osnova uspeha ovih procesa leži u jakom brendu poslodavca.

Za početak u brendiranju bitno je određivanje postojećeg stanja kroz analize i istraživanja:

-          Istraživanje zadovoljstva zaposlenih

-          Šta zaposleni misle o poslodavcu

-          Istraživanje pozicije poslodavca na tržištu rada

-          Šta kaže javnost?

-          Šta misle kandidati?

-          Šta kaže internet?

Rezultat istraživanja pokazuje da li ste poželjan poslodavac, kakva je vaša pozicija i gde postoji prostor za unapređenja.

Na brendiranje utiče:

Employee Value Proposition - set opipljivih i neopipljivih vrednosti i benefita koje poslodavac nudi.

Employee Experience suma celokupnog iskustva zaposlenog  - svaka interakcija zaposlenog sa poslodavcem

Prepoznavanja značaja EB  interno

Strategija EB i kvalitet realizacije aktivnosti

Candidate Experience - iskustvo kandidata prilikom traženja oglasa, recruitinga, razgovora, davanja ponude/slanja odbijenice, onbordinga.

Nakon istraživanja, u narednim koracima za kreiranje strategije bitno je definisati ciljeve i ciljne grupe, ključne poruke, kanale komunikacije, napraviti content strategiju, raspodelu resursa i uspostaviti KPI’s.

 

]]>
Tue, 12 Feb 2019 12:23:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/28025/sam-radni-dorucak-kako-postati-pozeljan-poslodavac-sa-agencijom-homepage.html