SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html sr http://sam.org.rs/img/logo.png SAM :: Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/rss.html SAM VIB Teniski Turnir 2018 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27855/sam-vib-teniski-turnir-2018.html Najavljujemo vam SAM VIB Teniski Turnir 2018, koji će se održati od 24. avgusta do 5. oktobra 2018. godine i ovom prilikom vas pozivamo da se prijavite ]]> Informacije o turniru:
  • Rok za prijave: 22.08  
  • Ko ima pravo da učestvuje: svi članovi SAM-a (i teniseri i teniserke);
  • Žreb: 23.08.2018.
  • Zvaničan početak takmičenja: 24.08.2018.
  • Pravila igranja na turniru:
    • igra se po nokaut sistemu;
    • igra se u 9 dobijenih gemova, klasičan TB na 8:8;
    • teren se zakupljuje na dva sata;
    • igrači se sami dogovaraju oko mesta i vremena odigravanja, podele troškova, obezbeđivanja loptica itd;
    • svako kolo mora biti kompletirano u roku od 7 dana, kako bi se finale odigralo prve nedelje oktobra;
    • rezultati mečeva se prijavljiju Predragu Tomiću (p.tomic@vib.rs) i Dejanu Papugi (d.papuga@vib.rs);

Pozivamo vas da se prijavite i “ukrstite rekete” u cilju dobre zabave, širenja sportskog duha, ali i osvajanja prelaznog pehara – neka vaše ime bude sledeće na listi.

Prijave na office@sam.org.rs najkasnije do 22. avgusta.

Prijavljenim igračima turnira Vip physical - najreferntnija ambulanta za fizikalnu terapiju i rehabilitaciju poklanja fms- testiranje i pregled fizioterapeuta (ukoliko ima potrebe) 

Više o fms- testu procitajte OVDE.

Neophodno je zakazivanje termina na broj telefona 011/4280-627. 

]]>
Wed, 15 Aug 2018 15:26:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27855/sam-vib-teniski-turnir-2018.html
MenProSAM 2018 http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27848/menprosam-2018.html Nakon tri sjajne generacije učesnika u toku je priprema novog ciklusa Mentorskog programa – MenProSAM 2018 ]]> U toku programa više od 40 menadžera i članova SAM-a imaće priliku da radi na svom profesionalnom razvoju u ulozi mentora ili mentija. MenProSAM 2018 trajaće 9 meseci, od septembra 2018. godine do maja 2019. godine.

Inicijalni trening za mentore i mentije - MenProSAM Workshop biće održan 6. septembra 2018. godine na kome će biti postavljene osnove rada mentorskih parova. Tom prilikom svi prisutni saznaće više o mentorskom procesu i upoznaće druge mentore i mentije koji će činiti četvrtu generaciju programa.

"Svaka generacija Programa je donosila neke novosti i unapređenja. I ovog puta smo napravili korak dalje ka širenju i unapređenju Programa. Zadovoljstvo mi je da najavim da će nam se u ovoj generaciji pridružiti mentori i mentiji iz slovenačkog udruženja menadžera (Združenje Manager) i tako po prvi put formirati internacionalne mentorske parove. Siguran sam da će ovo dati dodatan kvalitet MenProSAM-u i otvoriti vrata za neke nove, buduće saradnje", rekao je Dušan Basalo Senior Partner u Atria Group, kompanija koja je organizacioni partner MenProSAM-a 2018.

U okviru programa MenProSAM 2018, biće organizovana i dva zajednička okupljanja svih učesnika (15. novembar 20178 i 14. mart 2019) na kojima će biti u prilici da se dodatno povežu i razmene iskustvo i znanje.

Organizacioni partner MenProSAM 2018 je kompanija Atria Group koja pruža ekspertsku podršku u edukaciji učesnika i podršci mentorskom procesu da bi učesnici programa bili što uspešniji u svom radu, a mentiji dobili željeni podrstrek i podršku u razvoju svoje karijere.

Sponzor MenProSAM 2018 godine je kompanija ManPower Group koja pruža ekspertsku podršku razvoju programa za mlade tehnološke preduzetnike i razvoju komunikacije znanja o mentorstvu kojom želimo da edukujemo članove i poslovnu zajednicu.

Na pitanje šta mentorski program donosi mentorima a šta mentijima, Dušan je rekao: "Za mentije su benefiti prilično jasni – ogromno iskustvo mentora, korisni primeri i priče, modelovanje načina razmišljanja i postupanja mentora u različitim poslovnim situacijama. S druge strane, mentori dobijaju satisfakciju prenošenjem svog znanja i iskustva, jer se time ono multiplikuje i dobija mnogo veći uticaj u društvu. Takođe, sve više nam mentori prenose da su mnogo naučili u mentorskom procesu – bolje razumeju način razmišljanja novih generacija, teme koje mentiji iznose pokreću i njih na razmišljanje, itd."

MenProSAM je ekskluzivan mentorski program koji povezuje članove Srpske asocijacije menadžera – mlade menadžere i preduzetnike sa iskusnim poslovnim liderima, rukovodiocima i menadžerima uspešnih kompanija u Srbiji. Program je pokrenut 2015. godine sa ciljem povezivanja i intenziviranja razmene znanja i iskustva između sadašnjih i budućih predvodnika ekonomskog razvoja Srbije. Tokom prethodne tri godine, ukupno 152 menadžera bilo je deo ovog mentorskog programa. 

]]>
Mon, 30 Jul 2018 16:34:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27848/menprosam-2018.html
Fanki lideri - Masterclass http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27837/fanki-lideri---masterclass.html Događaj „Fanki lideri“ ove godine dostigao je novi nivo. Proširen na formu „Masterclass-a“, pored panel diskusije na temu „Magija liderstva“ koju su vodile Dragana Davidović, HR Director, Heineken i Ivana Mihajlović, HR Director, Direct Media system, „Fanki lider“ uključili su i dva predavanja majstora liderstva, članova UO SAM-a, Dejana Turka, CEO, Vip Mobile & A1 Slovenija i Miše Lukića, Founder & Chief Business Designer, New Startegy. ]]> Pored diskusije i predavanja, način održavanja događaja simbolično je dočaravao „uspon lidera“ time što je počeo u donjoj bašti, a zatim premestio na krov hotela Crystal.

Uvodeći u događaj, Miloš Đuričanin, Business Development Manager, Srpske asocijacije menadžera i kreator projekta „Fanki lideri“, pozdravio je goste i zahvalio sponzorima, kompanijama Heineken i ManPower Group na podršci u realizaciji.

Temu „Magija liderstva“ otvorila je Ivana Mihajlović, HR Director, Direct Media System, navodeći da je priča o liderstvu stara koliko i čovečanstvo i da se više stotina godina već diskutuje šta zapravo liderstvo znači. Dajući odgovor šta za nju predstavlja liderstvo, Dragana Davidović, HR Director, Heineken, rekla je „Liderstvo je nešto što po meni ne može da se definiše. To je ona situacija kada stojite ispred nekoga i leptirići vam se javljaju u stomaku i ono kada slepo verujete u neku ideju. Ako osoba uspe da proizvede taj osećaj, onda sam ja spremna da radim, da doprinosim, da se borim..i to je za mene liderstvo.“

 „U karijeri do sada sam imala sreće da dva puta radim sa takvim osobama koje su kod mene proizvodile tu emociju i u tim trenucima davala sam ne samo maksimum, već iznad očekivanja. To je nekako bilo prirodno jer su ti ljudi proizvodili te emocije u meni“ – nastavila je Dragana Davidović.

Razmatrajući svoja radna iskustva i lidere sa kojima su se sretale tokom karijere, Ivana i Dragana su se složile da pravi lideri imaju zajedničke dve osobine. „Kada sam razmišljala o tome šta je zajedničko za te ljude, dve stvari su bile u pitanju. Prva je da vide tačku na horizontu i slepu veruju u nju i imaju tu energiju i način komunikacije da i vi u nekom momentu poverujete u tu tačku na horizontu iako pre toga nista znali o čemu pričaju. A druga stvar je da imaju empatiju, jaku empatiju prema drugim ljudima, prema okruženju i kolegama sa kojima rade. Kada se te dve stvari pomešaju, vi dobijete lidere.“ – zaključila je Dragana.

Da li je svim organizacijama potreban lider, Ivana Mihajlović iznela je da: „Organizacijama nije svima nužno potreban lider. Određene industrije zahtevaju jakog menadžera, ako je potrebno uvesti rad, red i disciplinu. Ako je potrebno prebaciti organizaciju na sledeći nivo, na nešto što je mogućnost, onda je liderstvo ono što je prednost.“

Šta podrazumeva korporativna kultura i koliko lider može da utiče na nju, Dragana Davidović, rekla je da korporativnu kulturu gradi odnos koji se dobija između ljudi koji tu rade. „Jedan čovek ne može da je kreira ali može da je uništi. Jedna osoba može da je modifikuje i dovede do nekog sledećeg nivoa ali ako je jaka korporativna kultura sa druge strane, ako taj lider nije adekvatan, zaposleni ga neće prihvatiti. To je uzročno-posledična veza između pojedinca i organizacije.“

Posle panel diskusije, gosti su se premestili na terasu na krovu gde su započela predavanja. Na početku drugog segmenta „Fanki lidera“, predstavnica kompanije MenpowerGroup, Marija Stevanović, predstavila je program „Vidimo talente skrivene u vama“ koji je pokrenula ova kompanija povodom proslave deset godina postojanja u Srbiji, a sa ciljem da pruži finansijsku podršku 30 stipendista različitih fakulteta, državnih univerziteta na teritoriji Republike Srbije, radi razvoja talenata i veština svakog pojedinca.

Pravi fanki lider, Dejan Turk, CEO, VIP Mobile & A1 Slovenija, na zanimljiv način je predstavio kako on vodi svoje zaposlene i objasnio kroz kreativne video priloge, šta je fanki liderstvo. „Jedna od definicija pojma “funky” kaže da se on odnosi na poseban, neuobičajen stil. Fanki lider bi, prateći tu definiciju, trebalo da bude onaj lider koji ne prati ustaljene forme, već jedinstvene kvalitete. Moja lična definicija uključivala bi i hrabrost i smelost na promene i pomeranje granica u poslu.” – rekao je Dejan Turk.

Motivaciju za svoje poslovanje, našao je u priči „Braveheart“, a William Wallace bio mu je uzor jer je shvatio da kompaniju želi da vodi kao što je William vodio svoje podanike. Kako bi sproveo ideju, Dejan Turk je naveo da je prvo bilo važno naučiti kako sebe menjati jer je „najhrabrija bitka ona koju vodimo sa samim sobom.“

Kao zaključak naveo je pravila koja čine njegov stil liderstva među kojima su: posvećivanje pažnje detaljima, brzo odgovaranje na sve zahteve, svaki klijent je bitan, nije važno „ko je u pravu“, već „šta je ispravno“ i da se genijalnost ogleda u jednostavnosti.  

O kreativnom liderstvu i kada kreativno liderstvo dolazi do izražaja, govorio je Miša Lukić, Founder & Chief Business Designer, New Startegy. “Mi kao regija nismo imali šansu u XX veku. On je bio doba efikasnost, a mi nismo napravljeni da budemo efikasni. Razlikujem sreću, mislim da se sreća zaslužuje i radite na sreći, a onda srećna okolnost je nešto totalno drugo, i ona sama dođe. Nama se desila srećna okolnost da kreativnost i sama improvizacija, imaginacija, bude veoma bitna.”

Komentarišući nedavna istraživanja, Miša Lukić je izvukao zanimljiv podatak da je kreativnost na prvom mestu veština liderstva prema više od 60% ispitanih generalnih menadžera iz celog sveta. „Postoje tri atributa kreativnosti, nije kreativno ako nije novo, ako nije korisno, i ako nije izvodljivo. U XXI veku po meni, moći će da se priča samo o lideru kome rade obe stane mozga. Ono što treba da radi lider u budućnosti je da koristi i svoju kreativnu i svoju racionalnu stranu.“

Kreativnost treba posmatrati kao i talenat, rekao je Miša i objasnio: „Kreativnost je veština kao što je i talenat, neko je više, a neko manje kreativan, ali je i veština, kreativnost može i da se poboljša. Isto tako je i kod lidera. Nešto je talenat, a nešto veština. Liderstvo može da se poboljša bez obzira na talenat.“ I dodao da kreativnost na tibetanskom znači „priroda.“ „Kreativnost je priroda svih ljudi i svako od nas je poseduje i ne treba da se plaši jer dolazi vreme kreativnih lidersa. Sa druge strane čak iako ne mislite da ste kreativni, važno je da pratite i obezbedite takvo okruženje da dozvoljavate judima da budu kreativni, da ste otvoreni i da podržavate kreativnost u svojoj kompaniji.“

„Lider je onaj koji zna put, ide tim putem i pokazuje put. Po meni je lider „chief emotional officer“ jer bez emocionalne inteligencije neko ne može da bude lider i pravi lider gleda ljude iz četiri dimenzije – mozak, srce, telo i duh.“ – naznačio je Miša i dodao: “Samo čovek koji je poštovan kao cela ličnost u celovitom poslu – čovek koji je plaćen pravično, tretiran sa poštovanjem ljubaznošću, korišćen kreativno i koji dobija priliku da služi ljudskim potrebama na principijelan način – opredeljuje se za jedan od tri “gornja izbora” odnosno srdačnu saradnju, iskrenu posvećenost ili kreativno uzbuđenje.“

Posle Masterclassa, gosti su uživali u Heineken pivu, a za dobro osveženje pobrinuli su se i Aperol Spritz i Brugal.

]]>
Fri, 6 Jul 2018 13:03:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27837/fanki-lideri---masterclass.html
SAM dan u vinariji TemeT http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27834/sam-dan-u-vinariji-temet.html Članovi SAM-a proveli su specijalan SAM dan u petak, 29. juna, u vinariji Temet. ]]> Dan rezervisan za networking van Beograda, deo je inicijative Radne grupe “Drugar SAM”.

Po dolasku u vinariju Temet, Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a, predstavila je rezultate evaluacije rada i aktivnosti Asocijacije koju su članovi izrazili putem opširne ankete.

Zatim je na zanimljivu i edukativnu turu kroz vinske podrume, članove povela Milijana Kocinac iz vinarije Temet, objasnivši proces proizvodnje vina i načine dobijanja različitih sorti.

Ovo jedinstveno putovanje bilo je isprepletano ukusnim TemeT vinima i druženjem uz dobru hranu.

]]>
Mon, 2 Jul 2018 10:03:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27834/sam-dan-u-vinariji-temet.html
Unapređenje saradnje menadžera iz Srbije i Francuske http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27831/unapredjenje-saradnje-menadzera-iz-srbije-i-francuske.html Unapređenje saradnje sa kompanijama iz Francuske, jačanje odnosa i otvaranje prostora za dodatno ulaganje i razvoj u oblasti inženjeringa, građevinarstva, transporta, životne sredine, bankarstva i finansija, bile su glavne teme susreta između predstavnika Srpske asocijacije menadžera sa francuskom poslovnom delegacijom MEDEF. ]]> U saradnji sa francuskom organizacijom MEDEF International koja je došla u zvaničnu posetu Srbiji, SAM je organizovao zajednički događaj i susret između francuskih i srpskih kompanija i na taj način omogućio platformu za međusobno upoznavanje i povezivanje. MEDEF predstavlja francusku poslovnu zajednicu i 70% celokupnog francuskog privatnog sektora širom sveta. B2B događaju koji je organizovan u Hyattu prisustvovalo je preko 50 predstavnika kompanija,  a najviše se razgovoralo o saradnju u sektorima  građevinarstva, infrastrukture, transporta, IT-ija, kao i o poslovnoj klimi u Srbiji i mogućnostima za investiranje. Goste su pozdravili Mr. Charles Paradis i izvršna direktorka SAM-a Jelena Bulatović.

„Menadžeri iz Francuske pokazali su zainteresovanost za dodatno umrežavanje, razmenu ideja, znanja i iskustva sa menadžerima iz naše Asocijacije. Njihovo prisustvo u Srbiji iskoristili smo da bismo im predstavili potencijal trenutnog poslovnog okruženja, ekonomsku situaciju i segmente u kojima i srpska i francuska strana zajedno mogu da sarađuju“, izjavila je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a.

Sastanak članova Srpske asocijacije menadžera i francuske poslovne federacije MEDEF koju je predstavljalo 25 generalnih menadžera poznatih francuskih kompanija iz različitih industrija, bio je organizovan u okviru zvanične posete ove francuske delegacije Srbiji nakon sastanka sa Vladom Republike Srbije.

]]>
Tue, 26 Jun 2018 16:30:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27831/unapredjenje-saradnje-menadzera-iz-srbije-i-francuske.html
SAM Tech Talks - novi program http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27826/sam-tech-talks---novi-program.html SAM Tech Talks novi je program SAM-a koji je osmislila Radna grupa za mlade sa ciljem da poslovnu javnost pripremi i uvede u promene koje svakodnevno izaziva četvrta industrijska revolucija. ]]> Prvi SAM Tech Talks panel obrađivao je temu „U korak sa inovacijama“, a sagovornici su bili Maja Anđelković, viši savetnik za preduzetništvo i inovacije, Svetska banka, Washington, Srećko Miodragović, savetnik predsednika, Comtrade i sertifikovani Blockchain ekspert, Nenad Paunović, direktor tima za IT i preduzetništvo, Kabinet Predsednika Vlade Srbije, Marko Kovačević, predsednik UP MVP Workshop i Tatjana Lukić, Senior Partner Development Manager, Microsoft.

Razgovor je vodila Milena Mićanović, Vojvođanska banka, članica SAM-a i jedan od kreatora programa SAM Tech Talks.

U prostoru Microsoft Development Center Srbija, goste su na početku pozdravili Tanja Tatomirović, Communication Lead for Microsoft CEE MC Europe I Miloš Đuričanin, Business Development manager, SAM.

Inovacije vode ka efikasnijim sistemima, unapređenim proizvodima i uslugama, a sigurno i do trenutno nepojmljivih tehnologija! Sve ove promene doneće pregrupisavanje poslova i pojave novih zanimanja.

Istraživanje McKinseya je pokazalo da će oko 3 procenta ukupne radne snage morati da promeni zanimanje do 2030. godine, pri čemu neke od tih promena će biti unutar sektora i kompanija, a neke i van sektora i čak geografski drugačije. Novine koje se dešavaju u oblasti genetike, robotike, nanotehnologija, veštačke inteligencije, biotehnologija pa čak i u konzervativnoj industriji finansija dovode do velikih pomeranja. To sve dalje vodi do pregrupisanja poslova odnosno do pojave novih zanimanja ili pojačane potrebe samo za određenim postojećim zanimanjima i veštinama. Smatra se da je ključ rešenja u investiranju u ljudski kapital. Kroz poreske olakšice i druge podsticaje zakonodavci treba da podstaknu privatan sektor da investira u ljudski kapital slično podsticajima za investiranje u istraživanje i razvoj.

Maja Anđelković, viši savetnik za preduzetništvo i inovacije, Svetska banka, Washington, istakla je da Svetska banka podržava razvoj i komercijalizaciju inovacija u regionu i da je u nedavnom izveštaju naznačeno da će se takozvana mašina za konvergenciju verzija 2.0 fokusirati na konverenciju mogućnosti za ljude i firme širom EU tako da podrži sposobnost i veštine ljudi. „Kako tehnologija napreduje, nezaposlenost pada poslednjih 50 godina, tako da sam ja optimistična što se tiče stope zaposlenosti ali mislim nas čekaju pitanja etičke prirode, koliko će moći da se automatizuju odluke na razne teme, a pritom da se ostave etičke odluke ljudima. To pitanje se već danas postavlja kada se koriste razne alatke za npr. regrutovanje novih zaposlenih koje imaju ugrađene različite predrasude da zapošljavaju ljude koji su slični programerima koji su radili na algoritmima, same biraju slična imena, prezimena, pol i razne druge vrline i karakteristike.“ – rekla je Maja Anđelković komentarišući promenu u ljudstvu koju izaziva razvoj novih tehnologija.

„Automatizacija predstavlja ogromnu promenu načina na koji se posluje, doneće ukidanje manuelnih zanimanja kao što su prikupljanje i obrada podataka, sortiranje. Tehnološki razvoj za sve nas donosi ogromno polje mogućnosti za mnogo kreativniji i kvalitetniji rad i ono što nas najviše može omestida iskoristimo sve te prednosti je strah i otpor. Promena svesti je neophodna na svim nivoima. Tehnološki napredak treba posmatrati kao nešto što nam donosi dobrobit u kome će svako moći da nađe svoje mesto. - Tatjana Lukić, Senior Partner Development Manager, Microsoft.

„Savetovao bih mlađoj populaciji da kada dođu u fazu kada treba da odluče šta će im biti profesija, izbegavaju sve ono što je u vrlo bliskoj budućnosti moguće automatizovati na bilo koji način. Kompanije će naravno uvek radije prihvatiti neki sistem koji može da im završi posao nego plaćati radnu snagu ali takođe će neko sve te sisteme morati da kontroliše, upravlja njima i slično. Vrlo brzo ćemo postati svedoci masovne promene svesti u promeni zanimanja. – Srećko Miodragović, savetnik predsednika, Comtrade i sertifikovani Blockchain ekspert.

„Sa razvojem veštačke inteligencije postaje mi sve teže da zamislim poslove koje neće moći da rade mašine. Mi često kažemo da će mašine da rade automatizovane poslove, a kreativne stvari će ostati ljudima. Međutim, imao sam priliku da radim test pesama koje je napisala veštačke inteligencije nasuprot pesama koje je napisao čovek i bilo je teško uočiti razliku. Veštačka inteligencija uči eksponencijalno, što znači da uči na osnovu podataka, a naš mozak nije formatiran da razume eksponencijalna ubrzanja, tako da ako uključimo kompleksno donošenje odluka, kreativno razmišljanje, ono što je problematika je logistička priroda, odnosno da li će sve sisteme koje veštačka inteligencija može da uradi, moguće lako implementirati i dovoljno jeftino.“  - rekao je Nenad Paunović, direktor tima za IT i preduzetništvo, Kabinet Predsednika Vlade Srbije.

„Po studijama mi već vidimo da u narednih 10 godina neće postojati 80% poslova. Mene najviše plaši to što ne znamo šta će da popuni tih 80%. Ako neko kaže da su to samo programeri, to nije dovoljno dobro, jer treba biznis podrška, treba ideja i treba neko da upakuje sve to do krajnjeg korisnika. Ono što znamo je da će krajnji korisnici uvek da ostanu. Treba razmišljati između tehnologije i krajnjih korisnika. U postupku AI i ljudskog mozga, ovo će biti era načina na koji možemo da upotrebimo naš mozak, misli i kapacitet koji imamo kao ljudska bića, da stavimo u funkciju i progresivno idemo dalje. Duboko verujem da ovo nije priča o veštačkoj inteligencija već o načinu na koji ljudski mozak radi. Naša bitka kao preduzetnika i ljudi koji rade u korporacijama, biće u stvari bitka za ljudski mozak“. – izjavio je Marko Kovačević, predsednik UP MVP Workshop.

 

]]>
Fri, 22 Jun 2018 13:14:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27826/sam-tech-talks---novi-program.html
Mastermind SAM grupa preduzetnika završila je svoj ciklus http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27823/mastermind-sam-grupa-preduzetnika-zavrsila-je-svoj-ciklus.html Šesti i završni sastanak pilot programa Mastermind SAM održan je juče u prostorijama SAM-a u Beogradu. Učesnici su iskoristili priliku da razmisle o svom Mastermind iskustvu, podele utiske ali i rezultate koje su ostvarili pomoću MastermindSama. ]]> Svaki od učesnika izrazio je zahvalnost za priliku da uči od tako raznovrsne grupe ljudi, otvoreno i iskreno deli svoju viziju, izazove i iskustvo i kao krunu, dobija podršku od osoba koje ga upotpunosti razumeju.

Za preduzetnike i vlasnike malih preduzeća, usamljenost je jedan od glavnih problema, pošto zaposleni, prijatelji i porodica ne mogu da razumeju  napetosti u poslovanju preduzetnika sve dok sami ne iskuse isto.

Neki članovi su takođe istakli da im je izuzetno značajna bila prilika da sa članovima grupe sa više iskustva zajedno evaluiraju temeljitost vizija i planova. Kroz prodorno ispitivanje i razmene ličnih iskustava, članovi su imali priliku da uvide šta ih stvarno vodi, i da li će ih put koji su odabrali dovesti do željenog cilja.

Drugi su shvatili potrebu za timom koji dobro funkcioniše, čak i u mikro organizacijama, i koji se može skalirati sa rastom kompanije. Oslanjanjem na druge i delegiranjem zadataka, preduzetnici omogućavaju sebi da se više usredsrede na široko razmišljanje, i odrede sveukupni pravac što je jedan od aspekta koji mnogi vlasnici malih preduzeća ne uspevaju da postignu zbog stresa. Moć Mastermind grupe se ogleda upravo u tome što su ova saznanja došla od članova direktnim deljenjem svojih ličnih priča o uspehu na ovom frontu.

A ono što najviše govori o moći grupe je činjenica da su svi članovi koji su učestvovali u beta verziji programa izrazili želju da nastavi jednom mesečno sa zajedničkim okupljanjem u mastermind grupi i nakon kraja redovnog ciklusa!

Svaki od učesnika izrazio je zahvalnost za priliku da uči od tako raznovrsne grupe ljudi, otvoreno i iskreno deli svoju viziju, izazove i iskustvo i kao krunu, dobija podršku od osoba koje ga upotpunosti razumeju.

Za preduzetnike i vlasnike malih preduzeća, usamljenost je jedan od glavnih problema, pošto zaposleni, prijatelji i porodica ne mogu da razumeju  napetosti u poslovanju preduzetnika sve dok sami ne iskuse isto.

Neki članovi su takođe istakli da im je izuzetno značajna bila prilika da sa članovima grupe sa više iskustva zajedno evaluiraju temeljitost vizija i planova. Kroz prodorno ispitivanje i razmene ličnih iskustava, članovi su imali priliku da uvide šta ih stvarno vodi, i da li će ih put koji su odabrali dovesti do željenog cilja.

Drugi su shvatili potrebu za timom koji dobro funkcioniše, čak i u mikro organizacijama, i koji se može skalirati sa rastom kompanije. Oslanjanjem na druge i delegiranjem zadataka, preduzetnici omogućavaju sebi da se više usredsrede na široko razmišljanje, i odrede sveukupni pravac što je jedan od aspekta koji mnogi vlasnici malih preduzeća ne uspevaju da postignu zbog stresa. Moć Mastermind grupe se ogleda upravo u tome što su ova saznanja došla od članova direktnim deljenjem svojih ličnih priča o uspehu na ovom frontu.

A ono što najviše govori o moći grupe je činjenica da su svi članovi koji su učestvovali u beta verziji programa izrazili želju da nastavi jednom mesečno sa zajedničkim okupljanjem u mastermind grupi i nakon kraja redovnog ciklusa!

Grupu je vodila Milica Pićurić, Executive coach, Mili Coaching co i članica SAM-a.

Koncept Mastermind postoji već skoro 100 godina. Napoleon Hil je popularizovao koncept u svojoj knjizi "Razmišljaj i rasti bogat", koji je u potrazi za formulom uspeha identifikovao 17 osobina koje dele neizmerno uspešni ljudi. Koncept Mastermind-a se zasniva na iskustvu raznovrsne grupe ljudi. Ljudi u grupi se međusobno podržavaju, izazivaju jedni druge da se razvijaju i razmišljaju otvoreno i isprobavaju stvari u koje se ranije ne bi uključivali. Mastermind programi su prisutni širom sveta na najvišim nivoima vlasti, industrije kroz različite funkcije i teme.

Druga Mastermind SAM grupa počinje u septembru i biće namenjena generalnim menadžerima kompanija.

]]>
Thu, 21 Jun 2018 12:39:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27823/mastermind-sam-grupa-preduzetnika-zavrsila-je-svoj-ciklus.html
Tradicionalni XII Junski susret menadžera http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27815/tradicionalni-xii-junski-susret-menadzera.html Više od 200 menadžera, poslovnih lidera iz Srbije i specijalnih gostiju iz regiona, okupilo se na godišnjem Junskom susretu u Klubu poslanika ]]> 12. po redu, Junski susret Srpske asocijacije menadžera, okupio je najeminentnije zvanice iz poslovne zajednice, državnih institucija, kao i predstavnike diplomatskog kora i regionalnih udruženja menadžera. Ovogodišnje okupljanje obeležila je retrospektiva ostvarenih aktivnosti u prvoj polovini godine, kao i najava događaja i aktivnosti koje očekuju menadžere ali i širu društvenu zajednicu do kraja godine.

„U prvoj polovini godine realizovali smo mnogobrojne aktivnosti za naše članove, radili na profesionalnom razvoju menadžera i preduzetnika, realizovali treći ciklus mentorskog programa za mlade članove, ali tu ne planiramo da stanemo. Nastavićemo sa intenziviranjem regionalne i međunarodne saradnje i pozicioniranje SAM-a kao lidera u regionu s obzirom da smo od ove godine punopravni član Evropske konfederacije menadžera (CEC European Managers) čime smo dobili priliku da aktivno učestvujemo u radu ove evropske organizacije i koristimo njenu platformu za jačanje spoljnih veza i bolju konekciju sa strukovnim menadžerskim udruženjima koja imaju više od milion članova širom Evrope. Takođe, ove godine Srbija je preuzela predsedavanje inicijativom SAMIT100 biznis lidera jugoistočne Evrope i ovaj skup će ponovo, nakon 7 godina, biti održan u Srbiji u organizaciji SAM-a i srodnih udruženja i partnera iz regiona“, istakla je Stanka Pejanović, predsednica Srpske asocijacije menadžera.

Srpska asocijacija menadžera jedan je od inicijatora organizacije SAMIT-a 100, koji predstavlja prvu i jedinstvenu biznis inicijativu ove vrste i prvu platformu za susret najistaknutijih privrednika sa najvišim zvaničnicima regiona.  Pokrenuta u cilju da objedini glas zemalja u regionu i ojača buduću zajedničku ekonomsku saradnju, SAMIT 100 pruža konkretan doprinos unapređenju poslovnih odnosa i konkurentnosti celog regiona, a ove godine biće održan 1. i 2. oktobra u Beogradu.

Kompanija MPC predstavila je svoj novi projekat, Ušće Tower Two. Bojan Jevremović, Office leasing manager, MPC Properties, obratio se prisutnima i najavio ovaj veliki poduhvat.

 „SAM je danas organizacija sa preko 400 članova, uspešnih i odgovornih menadžera, koji pored kontinuirane težnje da se profesionalno razvijaju i unapređuju svoje poslovanje, žele da daju doprinos društvenoj zajednici i pruže podršku mladim menadžerima i generacijama koje dolaze. Vrlo smo ponosni što smo danas okupili poslovne partnere i saradnike ne samo iz zemlje već i iz regiona, kao i mnogobrojne predstavnike institucija i udruženja sa kojima zajedno radimo na unapređenju poslovnog ambijenta i razvoju ljudi i budućih poslovnih lidera. Naš ponos su i naši mladi članovi, menadžeri i preduzetnici, koji su budućnost i SAMa i Srbije“ – istakla je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAMa.

Kako bi se članovi SAM-a konstantno profesionalno usavršavali, tokom ove godine, organizovano je više od 30 ekskluzivnih predavanja, treninga i radionica sa domaćim i stranim predavačima koji su prenosili najnovije svetske trendove na poljima uticajnog menadžmenta, inovacija, motivacije, razvoja ljudskih resursa, analize produktivnosti kao i novih veština lidera. Podsticanje poslovnog povezivanja profesionalnih menadžera i kompanija, negovano je preko već tradicionalnih događaja, a sam kraj godine Srpska asocijacija menadžera obeležiće dodelom prestižnih nagrada na svečanom događaju “SAM Gala 2018”.

]]>
Fri, 15 Jun 2018 14:03:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27815/tradicionalni-xii-junski-susret-menadzera.html
Sastanak predstavnika Srpske asocijacije menadžera, Asocijacije menadžera Crne Gore i Hrvatskog udruženja menadžera i poduzetnika http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27813/sastanak-predstavnika-srpske-asocijacije-menadzera-asocijacije-menadzera-crne-gore-i-hrvatskog-udruzenja-menadzera-i-poduzetnika.html Uoči tradicionalnog Junskog susreta, Srpska asocijacija menadžera dočekala je goste iz regionalnih asocijacija menadžera, Hrvatske i Crne Gore, u Klubu poslanika. ]]> Sastanku su prisustvovali Stanka Pejanović, predsednica SAM-a, Melanija Pavlović, članica UO SAM-a i Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a, Budimir Raičković, predsednik AMCG i Anđela Radosavović, izvršna direktorka AMCG i Esad Čolaković, glavni menadžer CROMA i Damjan Čolaković, stručni saradnik CROMA.

U prijatnoj atmosferi, predstavnici tri regionalne asocijacije menadžera razmatrali su načine unapređenja bilateralne i regionalne saradnje na prostoru Zapadnog Balkana kao i kako da se zajedničkim delovanjem poboljša privredni ambijent i promoviše ekonomska saradnja. Tema razgovora bila je i prijem Srpske asocijacije menadžera u Evropsku konfederaciju menadžera (CEC). Takođe, pričalo se i o organizaciji Drugog kongresa menadžera u 2019. godini i daljem radu na osnaživanju regionalne asocijacije menadžera AMSEE.

]]>
Fri, 15 Jun 2018 13:46:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27813/sastanak-predstavnika-srpske-asocijacije-menadzera-asocijacije-menadzera-crne-gore-i-hrvatskog-udruzenja-menadzera-i-poduzetnika.html
Srpska asocijacija menadžera tradicionalno u žiriju za izbor „Blic preduzetnik 2017. godine“ http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27812/srpska-asocijacija-menadzera-tradicionalno-u-ziriju-za-izbor-blic-preduzetnik-2017-godine.html Panel diskusijom „Država i mali biznis“ zvanično je počeo izbor za „Blic preduzetnika 2017. godine“. ]]> Na panelu održanom u redakciji „Blica“ učestvovala je Jelena Bulatović, izvršna direktorka Srpske asocijacije uz Branislava Nedimovića, ministra poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, Dušana Mihailovića, člana Izvršnog odbora Eurobank, Zorana Martinovića, direktora Nacionalne službe za zapošljavanje, i Branislave Simanić, direktorke Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije.

 

"Svima nam je cilj da preduzetnici ne idu u sivu zonu. Da sa jedne strane imamo državu koja ih oslobađa nekih nameta, banke relaksiraju uslove za preduzetnika, i da imamo udruženja koja pružaju dodatno podršku, da uče kako da modernizuju svoje poslovanje, da je to uspešna kombinacija." – izjavila je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a.

Predrag Mihailović, glavni i odgovorni urednik dnevnog lista „Blic“ koji je moderirao panel diskusiju, istakao je da je cilj akcije „Blic preduzetnik“ promovisanje, jačanje i podrška preduzetničkom duhu u Srbiji.

„Ovo je jedanaesta godina da biramo najboljeg preduzetnika u Srbiji. Kriterijumi na osnovu kojih će u narednim nedeljam astručni žiri izabrati najboljeg su profitabilnsost, produktivnost, likvidnost, izvozni potencijal, kao broj zaposlenih i novozaposlenih. Žiri će ocenjivati i tehnološke inovacije u preduzećima kandidatima kao i njihovu orijentisanost ka zaštiti životne okoline i doprinos razvoju lokalne zajednice.“ – rekao je Predrag Mihailović.

Žiri u sastavu Siniša Mali, ministar finansija, Dušan Mihailović, član Izvršnog odbora Eurobank, Jelena Bulatović, izvršna direktorka Srpske asocijacije menadžera, Zoran Martinović, direktor Nacionalne službe za zapošljavanje, Branislava Simanić, direktorka Sektora preduzetništva Privredne komore Srbije i Suzana Lakić, novinarka „Blica“ u narednim nedeljama će od prijavljenih 300 preduzeća u Srbiji, po zadatim kriterijumima, selektovati 50 najboljih. Zatim će, detaljnim uvidom u poslovanje uz pomoć rejting aencije žiri odabrati deset najuspešnijih kandidata i na kraju odlučiti pobednika „Blic preduzetnik za 2017. godinu.“

Odluka će biti donešena sredinom jula, a „Blic preduzetnik godine“ biće nagrađen sa 1.000.000 dinara koje obezbeđuje Eurobank-a kao partner akcije.

]]>
Thu, 14 Jun 2018 12:07:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27812/srpska-asocijacija-menadzera-tradicionalno-u-ziriju-za-izbor-blic-preduzetnik-2017-godine.html
Menadžer za primer - Nebojša Mandić http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27798/menadzer-za-primer---nebojsa-mandic.html Druga osnovna funkcija menadžmenta – Liderstvo, bila je tema novog sastanka „Menadžer za primer“ koji je vodio Nebojša Mandić, Country Head, DHL Global Forwarding. ]]> U događaj je uvela Vesna Đukić, članica UO SAM-a, generalna direktorka Beogradske otvorene škole i jedan od kreatora programa „Menadžer za primer“. Vesna Đukić je istakla ideju programa, a to je da pod krovnom temom menadžmenta, članovi SAM-a, eksperti iz oblasti menadžmenta, vode sastanke na kojima će sa prisutnima diskutovati i davati konkretne savete i preporuke.

„Menadžer za primer“, Nebojša Mandić, osvrnuo se na najznačajnije veštine uspešnog lidera i iz svoje bogate karijere dao primere kako se on postavlja u kompleksnim sistemima upravljanja.

„Dok se menadžer bori sa kompleksnošću, lider se bori sa promenama, i još bolje, inicira promene, a onda nosi teret izazova da se te promene sprovedu!“ – istakao je Nebojša Mandić i dodao: „Neprestane promene su suštine svakog liderstva. Kad cela kompanija počne da radi, ona ide kroz “S” cikluse koji  vrlo brzo pređu u neko zasićenje. Tada je potrebno aktivno liderstvo. Zato je bitno da se lideri uspešno nose sa promenama.”

Članovima je skrenuo pažnju da je lični autoritet gradio sopstvenim zalaganjem: “Svoj lični autoritet uvek sam gradio tako da neko vidi korist od mene kao člana tog tima. Mnogi lideri formalnom organizacijom pokušavaju da nametnu autoritet. Čovek koji ne može da rukovodi sobom, nema nikakve šanse da rukovodi drugima. Kada se ostvari zadovoljstvo svojim životom, tada može da se rukovodi drugim ljudima.”

Objašnjavajući kako se ostvaruju ciljevi, Nebojša je istakao da pravi lider koristi sve resurse kako bi ostvario cilj, materijalne i nematerijalne, a bez ljudi i bez tima nikada neće moći da se postavi uspeh i ostvare rezultati. “Važno je da svako zna koji je cilj jer je onda zaposleni koji je konstruktivan i pozitivan u stanju da modifikuje svoj rad prema cilju koji treba da postigne.”  

Glavna zamka liderstva je to što su lideri skloni da prave svoje klonove. “Međusobno poštovanje je da svako da prostor onom drugom da misli drugačije. Ako imamo isti cilj, delimo isti interes i pokazujemo međusobno poštovanje, to je tim koji može da postigne uspeh.”

Zadovoljstvo ljudi, Nebojša Mandić istražuje svakog dana: “Istinski se interesujem za ljude i dosta znam o njima jer volim da ih čujem” dok za motivaciju svakome prilazi individualno, slušajući njegove utiske, upoznavajući sposobnosti, karakter i ličnost svakog zaposlenog. 

 

]]>
Tue, 5 Jun 2018 16:30:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27798/menadzer-za-primer---nebojsa-mandic.html
Customer 4.0 – Evolucija potrošača kao osnov za evoluciju poslovanja http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27794/customer-40--evolucija-potrosaca-kao-osnov-za-evoluciju-poslovanja.html Koje bitne promene su nastale u ponašanju potrošača, preneo je članovima SAM-a, Vukašin Vlahović, direktor sektora prodaje iz kompanije SAGA. ]]> Takođe, što je još važnije za upravljače u kompanijama, jeste i prenošenje znanja o tome na šta bi kompanije trebalo da obrate pažnju da bi sačuvale potrošača njihovih proizvoda i usluga.

Vukašin je istakao da su tehnologije, koje omogućavaju zadovoljstvo potrošača, već spremne za upotrebu, ali da je potrebno da svi ključni zaposleni budu uključeni u implementacije i primene istih, kako bi rezultat, a i sama upotreba bila što efikasnija. Takođe, veoma je bitno da se i potrošač pita u tom procesu. Chatbotovi, digitalni loyalty programi, digitalno automatizovani procesi ugovaranja i prodaje, digitalni lični identitet, lokacijski servisi, big data analitike i IoT-a su već danas u civilnoj upotrebi i u službi kompanija sa ciljem da prepoznaju i ispune želje potrošača.

Istraživanja otkrivaju da se u proseku svaki odrasli kupac u Ujedinjenom Kraljevstvu požalio barem jednom u toku 2016. godine. To predstavlja brojku od 55 miliona pritužbi koja je rezultirala time da je 28% potrošača manje novca potrošilo te godine nego prethodne. Ovaj neuspeh u pružanju traženog iskustva i postizanja odgovarajućeg zadovoljstva kupaca ogleda se u izgubljenom prihodu kompanija od više milijardi funti godišnje, samo u Ujedinjenom Kraljevstvu. Na osnovu ovih istraživanja pretpostavlja se da je na nivou SAD-a izgubljeno 100 milijardi dolara i 400 milijardi dolara širom sveta.

U svetu u kome glavnu reč imaju potrošači, kompanije mogu da ostanu relevantne jedino ako sebe pravilno pozicioniraju u njihovom svetu. One moraju da budu na raspolaganju kad god i gde god potrošači to požele, ali i da se sklone kada potrošačima ne odgovara njihovo prisustvo, promene pristup i krenu ispočetka. Da bi ostale konkurentne, kompanije moraju da se menjaju. Ključ tih promena potiče upravo od značajne promene ponašanja i navika potrošača. Potrošač poslednje generacije ne želi da gubi vreme i sve želi sad i odmah. Ovo se najviše odnosi na generaciju starosti od 18 do 35 godina, takozvane Milenijalse. Oni komuniciraju digitalnim kanalima sa kompanijama, društvom i okolinom, kako bi brzo dobili ono što žele. Veliki deo kupovine obavljaju preko interneta ili makar pretražuju informacije pre nego što se odluče za kupovinu.

Da bi potrošač bio lojalan kompanije moraju da se fokusiraju na:

  1. Individualne ciljeve potrošača
  2. Perfektan korisnički servis – Bilo gde i bilo kad dostupna usluga
  3. Mobile frendly tehnologija
  4. Integracija servisnih kanala
  5. Analitika podataka
  6. Uključivanje internih ključnih resursa u primenu digitalne transformacije
  7. Redefinisanje operativnog modela poslovanja

 

]]>
Fri, 1 Jun 2018 12:22:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27794/customer-40--evolucija-potrosaca-kao-osnov-za-evoluciju-poslovanja.html
Prva Mentorska konferencija - Moć podrške http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27790/prva-mentorska-konferencija---moc-podrske.html Prva Mentorska konferencija obeležila je završetak mentorskog ciklusa za generaciju učesnika programa MenProSAM 2017 ]]> Učesnici najbrojnije mentorske generacije MenProSAM 2017, devet mentorskih parova, predstavilo je svoja iskustva pred više od 60 gostiju u hotelu Hyatt! Kroz zanimljive teme kojim su se bavili tokom programa, mentorski parovi izneli su svoje zaključke, uvide i rezultate do kojih su došli u prethodnih 9 meseci.

Izvršna direktorka SAM-a, Jelena Bulatović, zahvalila se članovima SAM-a, mentorima i mentijima, što su prepoznali vrednost programa MenProSAM kao i partneru i sponzoru prorama, Atria Group i Manpower Group.

Konferenciju je vodio Miloš Đuričanin, Program/Business Development Manager, SAM i inicijator MenProSAM programa u Srpskoj asocijaciji menadžera. „Sa MenProSAM 2017 programom napravili smo veliki i hrabar korak napred, okupili najveću generaciju do sada, organizovali dve bitne radionice na kojima smo definisali ciljeve koje želimo da postignemo, radionicu za medije i dva sjajna okupljanja učesnika programa na kojima smo delili svoje iskustvo i međusobnu podršku.” – rekao je Miloš Đuričanin i dodao: “Uz to, otvorili smo program i za 3 mlada tehnološka preduzetnika van članstva organizacije, koji su prošli kroz jedan odličan assesment proces. I na kraju ali ne i najmanje bitno, naprotiv, počeli da čuvamo znanje koje u programu generišemo i da ga delimo sa vama i celom poslovnom zajednicom. To radimo organizacijom ove Mentorske konferencije i digitalnom produkcijom, čiji ćete jedan mali deo videti i danas na konferenciji.”

Zatim je goste pozdravio Aleksandar Hangimana, Managing Director, Manpower group, sponzor programa MenProSAM 2017. – “Za Manpower je jako bitno što postoji program mentorstva jer nam je cilj da podržavamo program gde je moguće voditi i prepoznati talente”.

MenProSAM 2017 je treća generacija mentora i mentija i okupila je 58 profesionalnih menadžera.

Devet mentorskih parova predstavilo je svoja iskustva kroz teme kojima su se bavili tokom mentorskog procesa:

„Finlider 4.0.“

mentor: Branko Greganović, predsednik Izvršnog odbora NLB banke, i

menti: Aleksandar Nedeljković, Finansijski direktor, Mainstream

 „Podrška za razvoj“

mentor: Bora Miljanović, CEO, Represent Communications, i

menti: Vladislav Nedić, generalni direktor, Agrogrnja

 „Driving Effectiveness“

mentor: Mihailo Janković, direktor, Nectar

menti: Miloš Perović, COO and Head of CRE Department, Termovent Komerc

 

„Možemo da damo samo ono što i sami želimo da prihvatimo“

mentor: Stanka Pejanović, predsednica SAM-a i generalna direktorka Gorenje Srbija, i

menti: Darko Vlajković, koordinator tima za razvoj analitičkih i izveštajnih alata, Hemofarm AD

 “Od mentorstva do zajednickog delovanja”

mentor: Nebojša Bjelotomić, direktor, SAGA, i

menti: Janko Pavlović, vlasnik/direktor, Digital Worx Beograd

 

"Kako upravljati sopstvenim startapom u HR biznisu“

mentor: Danijel Pantić, vlasnik i direktor, European Consulting Group, i

menti: Teodora Ćosić, partnerka/direktorka, Moja Kariera 

„Podrškom ću te, podrškom ćeš me“

Kako je razvoj mentorskog odnosa poslužio kao model za ostvarenje cilja mentorstva

mentor: Olga Svoboda, International Solutions Development Director, Gi Group HR Solutions, i

menti: Darko Soković, izvršni partner za strategiju i razvoj, Propulsion Fund 

„Jačanje samopouzdanja i priprema za rukovodstvo porodičnom kompanijom“

mentor: Biljana Jovanović, vlasnica i direktorka, Modna kuća „Luna“, i

menti: Ksenija Perčić, menadžer prodaje i marketinga, Suncokret 

„Razvoj soft skills kroz mentroski program“

mentor: Mila Marčeta, osnivač/vlasnik, Coaching agencija „Sidro“, i

menti: Andrea Šehić, izvršni direktor, ACES 

Dušan Basalo, Partner MenProSAM programa i Partner u kompaniji Atria Group zatvorio je prvu Mentorsku konferenciju rečima: „Teško je posle ovih pametnih ljudi koji su rekli sve korisne stvari bilo šta reći. Imali smo 58 učesnika ove godine, tj. 29 parova, što je zaista impozantan broj ne samo kod nas, nego i širom u regionu!“ – istakao je Dušan Basalo i dodao da će naredna generacija MenPROSAM 2018 biti na regionalnom nivou.

Nakon izlaganja svih parova, prisutni članovi glasali su za mentorski par koji je ostavio najveći utisak o svom mentorskom odnosu. Nagradu su dobile Biljana Jovanović i Ksenija Perčić.

Zahvaljujemo se hotelu Hyatt regency na obezbeđenom poklonu za najbolji mentorski par kao i našim članovima iz Dezert & Co na torti!

 

]]>
Thu, 31 May 2018 10:13:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27790/prva-mentorska-konferencija---moc-podrske.html
Upoznavanje članova UO sa novim članovima SAM-a http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27787/upoznavanje-clanova-uo-sa-novim-clanovima-sam-a.html Novim članovima SAM-a dobrodošlicu su poželeli članovi Upravnog odbora na koktelu ]]> U prijatnoj atmosferi SAM-a, nove članove pozdravili su članovi Upravnog odbora.

Upoznavanje članova UO i novih članova deo je inicijative radne grupe Drugar SAM koja je svoj rad usmerila na bolju integraciju novih članova u asocijaciju kao i povezivanje među članovima SAM-a, članova i članova UO. Ovo je bio drugi koktel ovog tipa koji je organizovan. Ovakvi kokteli na kojima će se novi članovi upoznavati sa članovima Upravnog odbora, održavaće se svakog kvartala.

]]>
Wed, 30 May 2018 09:56:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27787/upoznavanje-clanova-uo-sa-novim-clanovima-sam-a.html
Srpska asocijacija menadžera postala punopravni član Evropske konfederacije menadžera http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27784/srpska-asocijacija-menadzera-postala-punopravni-clan-evropske-konfederacije-menadzera.html Srpska asocijacija menadžera postala je punopravni član Evropske konfederacije menadžera (CEC European Managers), na redovnoj godišnjoj Skupštini u Majncu. ]]> Stanka Pejanović, predsednica SAM-a, na godišnjoj Skupštini izabrana je za člana Izvršnog odbora CEC-a na period od tri godine. 

“Punopravnim članstvom SAM je dobio priliku da aktivno učestvuje u radu CEC-a i koristi platformu organizacije za jačanje spoljnih veza i bolju konekciju sa strukovnim menadžerskim Udruženjma koja imaju više od milion članova širom Evrope. Ovo je i platforma za zajedničke projekte u okviru glavnih ciljeva CEC-a u narednom trogodišnjem mandatu“, istakla je Stanka Pejanović, predsednica SAMa, koja je učestvovala u radu na godišnjoj Skupštini u Majncu.

Punopravnim članstvom u ovoj organizaciji, SAM je u društvu menadžerskih asocijacija zemalja članica EU sa veoma jasnom agendom koja podrazumeva:

–      Razvoj ekspertize i rad u tri prioritetne oblasti: rodna i polna ravnopravnost, digitalizacija i veštačka inteligencija, integrativna solidarnost i aktivno starenje

–      Jačanje liderstva kroz: razvoj sistema upravljanja liderstvom i menadžmentom na osnovu evropske baze podataka o najboljim praksama, razvoj i razmena mišljenja menadžera širom Evrope na menadžerske i liderske teme kroz Evropsku mrežu menadžera

–      Doprinos sveobuhvatnije ekspertize evropskom socijalnom dijalogu usmeravanjem pažnje na tri prioritetne oblasti (rodna i polna ravnopravnost, digitalizacija i integrativna solidarnost)

–      Organizacija periodičnih zajedničkih sastanaka članica CEC-a na evropskom političkom nivou (uključujući novoizabranu Evropsku komisiju /Evropski parlament)

Na evropskom nivou, CEC je jedna od šest partnerskih organizacija iz različitih industrija, koju priznaje Evropska komisija i obuhvata članstvo od oko milion menadžera u Evropi kroz svoje nacionalne i sektorske federacije. Osnovana je 1989. godine, od strane francuske, nemačke i italijanske konfederacije menadžera, koji su bili vođeni željom da aktivnije učestvuju u evropskom i socijalnom dijalogu.

Predsednik Evropske konfederacije CEC je Ludger Ramme, predsednik nemačkog udruženja lidera ULA koji je na Skupštini dobio novi mandat od tri godine.

]]>
Fri, 25 May 2018 13:17:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27784/srpska-asocijacija-menadzera-postala-punopravni-clan-evropske-konfederacije-menadzera.html
Jedinstveni Mastermind momenti - četvrta sesija http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27781/jedinstveni-mastermind-momenti---cetvrta-sesija.html Razmena ideja kako bi se rešili poslovni izazovi, bila je tema nove Mastermind sesije. ]]> Današnji sastanak održan je kod Ervina Pašanovića, u prostorijama Adventis Real Estate Management-a, gde su učesnici nastavili sa brainstormingom oko ideja vezinih za poslovne izazove.

U izlaganju poslovnih izazova, učesnici ne samo da su delili svoja iskustva i savete, već su davali predloge za konkretno rešavanje problema, kao i svoje lične kontakte u svrhu unapređenja posla drugih ušesnika čime se stvarao jedinstveni Mastermind trenutak.

Bez Masterminda, učesnici ne bi imali priliku da dobiju tako direktnu preporuku i umrežavanje.

Mastermind SAM grupu čine: Dragana Milanović, Ervin Pašanović, Milutin Svirčev, Nataša Pavlović Bujas, Nikola Lazić i Tamara Stančev.

Grupu vodi Milica Pićurić, Executive coach, Mili Coaching co i članica SAM-a.

Sledeća sesija održaće se 6. juna.

MASTERMIND SAM program startovao je od marta i okuplja šest preduzetnika sa različitim profesionalnim iskustvima. Mastermind nudi kombinaciju brainstorminga, edukacije, jednake odgovornosti i podrške u grupnom okruženju kako bi vam se poboljšale poslovne i lične veštine. Mastermind pomaže svim članovima grupe ostvarivanje uspeha. Kroz grupni mastermind proces, prvo kreirate cilj, a zatim i plan da ga ostvarite. Članovi grupe vam pružaju podršku kreativnim idejama i pomažu u mudrom donošenju odluka.

]]>
Fri, 25 May 2018 12:44:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27781/jedinstveni-mastermind-momenti---cetvrta-sesija.html
Edu Talks - Prekretnice u razvoju karijere i odluke http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27777/edu-talks---prekretnice-u-razvoju-karijere-i-odluke.html Tema drugog EduTalks-a bila je “Prekretnice u razvoju karijere i odluke” o kojima je mladim članovima SAM-a svoje bogato iskustvo preneo Milan Petrović, CEO i vlasnik kompanije Fleet Partner i član UO SAM-a. ]]> Razgovor je vodila Ivana Jelovac, Client service director, BlackBox advertising, članica SAM-a i jedan od kreatora programa EduTalk. U drugom delu događaja, trening radionicu “Od intervjua do ponude za posao” održala je Teodora Ćosić, direktorka - partnerka, Moja Kariera i članica SAM-a.

Na početku razgovora, Milica Mihajlović, Marketing & Event Associate i kordinator Radne grupe za mlade, Srpska asocijacija menadžera, pozdravila je prisutne i zahvalila se Milanu Petroviću kao i svima iz Radne grupe za mlade koja je osmislila program Edu Talks.

Ivana Jelovac,  uvela je u razgovor predstavljajući bogat profesionalni put Milana Petrovića, od direktora prodaje do svoje kompanije. “Paralelno u dva mandata bili ste Predsednik Srpske asocijacije menadžera, trenutno ste član UO SAM-a. Imate titulu nosioca ambasadora znanja koju Vam je dodelila Life Learning akademija. Danas imate svoju kompaniju Fleet Partner.” – naglasila je Ivana Jelovac.

Odgovarajući na pitanja šta je na početku za njega značilo imati karijeru, a šta to znači iz današnje perspective, Milan Petrović skrenuo je pažnju da je to pitanje vezano i za same veštine i znanje koje čovek ima na početku da bi mnogo godina kasnije shvatio da ustvari ništa nije znao. “Tek kasnije kada prođeš mnoge stvari i naučiš i na svojim greškama, onda shvatiš da si na početku bio “empty box” koja je upijala sve što treba da upija.”

Na početku je shvatio da su brendovi i ljudi ti što ga inspirišu i na tome je zasnivao viziju svoje karijere, a svoje profesionalna napredovanja opisuje kao: “Kada u nešto verujem, malo toga može da me zaustavi. Između evolucije i revolucije, ja sam za revoluciju.” i dodaje:

“Stvari su jednostavne, mi se nalazimo na tački A i idemo do tačke B. Kada jasno definišemo tačku B, taj put koji treba da pređemo se odlično vidi sa svim raskrsnicama i preprekama koje treba da rešiš. To je meni pomagalo još više kad sam želeo da prenesem inspiraciju timu. Njima nacrtam cilj koji treba da ostvarimo, na taj način ljudi kad vide cilj oni idu dalje bez problema.”

Na pitanje u šta veruje i šta ga inspiriše, Milan Petrović je odgovorio: “Verujem u radnu etiku. Kad je čovek istrajan, to donosi rezultat. I verujem u timski rad. Lepota tima je u zajedništvu što više različitih jedinki.”

Da li su sve odluke koje je činio bile ispravne, Milan Petrović komentariše da su sve one deo iskustva: “Važno da imate što više različitih iskustava da biste mogli da definišete svoje vrednosti i budete u skladu sa njima. Onda ste srećni i ispunjeni i uspešni.” I dodao: “Kao što je važno kada ne ide, podjednako je važno i kada ide da znate zbog čega ide. Razumeti zbog čega ne ide je polazna osnova za sve ostale. Ja imam princip  da je važno da merite stvari koje radite. Kada nešto merite onda možete da znate gde ste, kada merite onda razumete, a kad razumete onda je lako da to popravite i unapredite.”

Inspiraciju nalazi u zadovoljnim zaposlenima: “Inspirišu me zadovoljni zaposleni jer oni stvaraju zadovoljne kupce. Tretiram ljude potpuno podjednako, bez obzira šta obavljaju. Činjenica je da neko ko je na većoj funkciji, ne znači da on više voli kompaniju od onih na nižoj. Ti možeš da zahtevaš od ljudi da urade sve u onom trenutno kad ljudi shvate koliko brineš o njima.”

U drugom delu događaja, Teodora Ćosić, direktorka - partnerka, Moja Kariera i članica SAM-a održala je trening radionicu “Od intervjua do ponude za posao”. Teodora je ukazala na osnovne elemente uspešnog intervju i koje su to zamke na koje treba obratiti pažnju.

Na radionici su obrađivana neprijatna pitanja koja je svako od prisutnih prolazio na intervjuu za razgovor, a održana je i simulacija razgovora za posao.

 

]]>
Fri, 25 May 2018 10:38:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27777/edu-talks---prekretnice-u-razvoju-karijere-i-odluke.html
Motorola pametna komunikaciona rešenja za proizvodnju http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27774/motorola-pametna-komunikaciona-resenja-za-proizvodnju.html Proizvodni sektor sve više ima potrebu za integrisanom komunikacionom platformom koja će im omogućiti da povećaju produktivnost, povećaju zaštitu radnika i značajno smanje vreme prekida u poslovanju. TeleGroup i Motorola Solutions su osmilili rešenje bazirano na komunikacionom sistemu u postrojenju koji nesmetano povezuje sve radnike i pospešuje automatsku razmenu informacija između uređaja i radnika. ]]> U temu Radnog doručka uvela je Tanja Lazarević, Operations Manager, Srpska asocijacija menadžera.

Predstavnici kompanija TeleGroup i Motorola Solutions, Jovan Kladarić, Account Manager, Telegroup i Oliver Zuber, Channel Account Manager, South-Eastern Europe, Motorola Solutions članovima SAM-a predstavili su kako da povećaju efikasnost svog poslovanja kroz jednostavnu komunikaciju među zaposlenima, kako da sa što manje ulaganja smanje vreme prekida rada i povećaju produktivnost kao i kako da smanje rizike od katastrofalnih nesreća koje se dešavaju u proizvodnim pogonima kao posledica neblagovremene i nejasne komunikacije.

Jovan Kladarić, Account Manager kompanije TeleGroup, istakao je da inteligentni radio sistemi omogućavaju praćenje proizvodnog procesa i proaktivno obaveštavanje ključnih zaposlenih o kvarovima i mogućim problemima u procesu proizvodnje, čime se smanjuje rizik i predupređuju problemi vezani za neplanirane prekide rada u procesu proizvodnje.

Integrisana komunikacija u fabričkim postrojenjima bazira se na Motorola MOTOTRBO digitalnoj dvosmernoj radio platformi. MOTOTRBO povezuje zaposlene i opremu kako bi proizvodnja u fabričkim postrojenjima bila učinkovitija, procesi automatizovani i što je najvažnije kako bi se upravljalo rizicima.

Mototrbo sistem podržava glasovnu komunikaciju, omogućava prenos podataka, tekst poruke, ima GPS, Man down, Lone worker, aplikacije i predstavlja instant, privatnu i sigurnu komunikaciju za celu organizaciju.

Jedinstvene mogućnosti motorola Mototrbo su:

‐         Kompletan nadzor nad sistemom

‐         Daljinsko podešavanje i upravljanje sistemom

‐         Daljinski nadzor statusa baterija

‐         Unutrašnje pozicioniranje i praćenje

Benefiti za korisnika su:

–        Povećana bezbednost radnika

–        Povećana produktivnost uz bolju koordinaciju ekipa

–        Smanjenje troškova poziva povezivanjem radija sa telefonskom centralom

–        Obezbeđen servis, podrška i delovi

Predstavnicima kompanija koje su bile prisutne na radnom doručku pružena je mogućnost besplatnog testiranja savremenih Motorola radio stanica u realnim uslovima njihovih poslovnih okruženja.

]]>
Wed, 23 May 2018 12:54:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27774/motorola-pametna-komunikaciona-resenja-za-proizvodnju.html
Izlazak na berzu kao mehanizam za rast i razvoj kompanija u Srbiji http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27762/izlazak-na-berzu-kao-mehanizam-za-rast-i-razvoj-kompanija-u-srbiji.html Tema novog Business Talk-a koji je u saradnji sa Fintel Energijom organizovao SAM za svoje članove, bila je "Kako pametno investirati". ]]> Kako pametno investirati i doneti odluku o investiranju, šta će značiti izlazak kompanije Fintel energija na Beogradsku berzu za Srbiju, zašto je bitno za svaku kompaniju da sagleda mogućnost izlaska na berzu kao sredstva za rast, kao i investiranje na Berzi iz ugla fizičkih lica i ugla kompanije – bile su glavne teme panela „Kako pametno investirati?“ koji je održan u četvrtak, 17. maja u hotelu Hilton.

U diskusiji su učestvovali Tiziano Giovannetti, izvršni direktor kompanije Fintel Energija, Rade Rakočević, član SAMa i vlasnik investicione kompanije Senzal Capital, Slobodan Đinović, član UO SAMa i generalni direktor Orion Telekom kompanije, Siniša Krneta, direktor Beogradske berze, a razgovor je vodila Ivana Stanković, menadžer u PwC-u.

„Organizovali smo diskusiju na temu investiranja na Berzi sa ciljem podizanja svesti poslovne zajednice na ovu temu i podsticanja naših članova da razmišljaju o ulaganju na Berzi kao o jednom potencijalnom načinu sticanja dodatnih prihoda, kao i da podstaknemo i domaće privatne i porodične firme da razmišljaju o „otvaranju“ ka potencijalnim investitorima, kao mehanizmu za rast i razvoj svojih kompanija. Smatramo da je ovaj trenutak istorijski za Beogradsku berzu, jer ćemo posle 80 godina imati kompaniju koja će izaći na Beogradsku berzu i želimo da ovu činjenicu promovišemo u javnosti“, naglasila je Jelena Bulatović, izvršna direktorka SAM-a i istakla zahvalnost g. Tiziano Giovannettiju iz Fintel Energije koji je došao da predstavi svoja razmišljanja i razloge za ovaj korak.

Izlazak neke kompanije na berzu treba pre svega posmatrati iz ugla strateških interesa same kompanije.

„Inicijalna javna ponuda predstavlja kompleksnu aktivnost prikupljanja kapitala na tržištu kojim se finansira rast i razvoj kompanije. Taj čin je u tržišnim ekonomijama uobičajen strateški potez proaktivnih kompanija, i predstavlja alternativu sopstvenim ili pozajmljenim izvorima finansiranja. Sa makro aspekta, inicijalne javne utiču na konkurentnost, pre svega privatnog sektora, dok sa druge strane finansijski sistem zemlje čine robusnijim i otpornijim na spoljne šokove. Odsustvo inicijalnih javnih ponuda u Srbiji tokom proteklih 8 decenija u velikoj meri objašnjava i aktuelnu konkurentnost srpskog privatnog sektora. Strateško opredeljenje i napori Beogradske berze usmereni su na motivaciju i edukaciju kojom bi se podstakla serija inicijalnih javnih ponuda iz privatnog sektora, čime bi se kompletiralo srpsko finansijsko tržište u funkciji rasta i razvoja privatnog sektora, kao i nacionalne ekonomije u celini“,  objašnjava Siniša Krneta, direktor Beogradske berze.

Kompanija Fintel Energija a.d. trebalo bi u narednom periodu na Beogradskoj berzi da realizuje inicijalnu javnu ponudu akcija (IPO).  

„Matična kompanija Fintel Energije je listirana na italijanskoj berzi, koja je deo Londonske berze, pa smo želeli da primenimo svoje pozitivno iskustvo na lokalnom tržištu. Ideja listiranja našeg pravnog subjekta u Srbiji se javila pre godinu dana i nedavno smo završili sve neophodne procedure da bismo konačno mogli da izađemo na berzu, nadam se, početkom juna. Do sada smo investirali 150 miliona evra u obnovljive izvore energije u Srbiji, a izlaskom na berzu, ne bismo prodavali udeo, već bismo prikupljali kapital od potencijalnih investitora, da bismo dalje investirali u Srbiji. “, objašnjava Tiziano.

U uslovima niskih kamatnih stopa na štednju i stope inflacije od tri odsto u Srbiji, investitori su suočeni sa potrebom da moraju da se okrenu drugim investicionim opcijama, kako ne bi gubili držeći novac u bankama.

„I dalje su nekretnine prvi izbor za investiranje, iako prinos od 5-7 odsto kroz rentu nije dovoljno visok za nelikvidnu imovinu koja dosta brzo gubi svoju vrednost, dok su ulaganja na Berzi u zemlji i inostranstvu i u privatne i start-up kompanije još uvek u drugom planu, iako mogu doneti značajnije veće prinose. Investiranje na Berzi je stvar opšte kulture širom sveta i očekujem više investitora iz Srbije u trgovini akcijama u narednim godinama“, rekao je Rade Rakočević, član SAMa i vlasnik investicione kompanije Senzal Capital.

„Pametno investiranje je kad investirate u skladu sa rizikom za koji imate apetit. U mom slučaju to znači da investirate dugoročno, da se oslanjate na poslove koje poznajete, odnosno firme bliske onome što znate i da pre svega verujete sami sebi, a na osnovu učenja, ponašanja berze u momentima i u periodu u kom vi investirate. To što sami zaključujete oko same berze i same akcije najviše će vam reći kako treba da se ponašate. Kad sumiramo, onda je to rizik, poznavanje industrije u koju ulazite i dugoročno investiranje – to je pametno investiranje“, kaže Slobodan Đinović, član UO SAMa i generalni direktor Orion Telekom kompanije.

Zajedno sa Beogradskom berzom, PwC uzeo je učešće u projektu modernizacije berze, a time i razvoja samog tržišta kapitala u Srbiji.

„Želimo da podignemo svest među kompanijama, građanima i ostalim zainteresovanim stranama o samom tržištu kapitala, javnoj ponudi akcija, kao i koristima i rizicima u tom procesu. PwC će edukovati zainteresovane kompanije o tome šta je sve potrebno uzeti u obzir, analizirati i naučiti, kako bi se donela takozvana informisana, odnosno svesna odluka o izlasku na berzu. Onima sa najviše ambicija i šansi biće pružena određena podrška na putu do berze“, izjavila je Ivana Stanković, menadžer PwC-a.

Business Talk predstavlja format Srpske asocijacije menadžera u okviru koga vodeće kompanije prenose svoja iskustva i dobru poslovnu praksu na teme od važnosti za podsticanje napretka poslovanja, ali i unapređenja zajednice i društva u celini.

]]>
Thu, 17 May 2018 14:19:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27762/izlazak-na-berzu-kao-mehanizam-za-rast-i-razvoj-kompanija-u-srbiji.html
Mentorska konferencija - 30. maj http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27758/mentorska-konferencija---30-maj.html Prva Mentorska konferencija održaće se u sredu, 30. maja, u hotelu Hyatt sa početkom od 14 do 18 časova. ]]> Učesnici najbrojnije mentorske generacije MenProSAM 2017, predstaviće svoja iskustva pred više od 60 gostiju! Kroz zanimljive teme kojim su se bavili tokom programa, mentorski parovi izneće svoje zaključke, uvide i rezultate do kojih su došli u prethodnih 9 meseci.

MenProSAM 2017 je treća generacija mentora i mentija i okupila je 58 profesionalnih menadžera.

MenProSAM je ekskluzivan mentorski program koji povezuje članove Srpske asocijacije menadžera - mlade menadžere i preduzetnike sa iskusnim poslovnim liderima, rukovodiocima i menadžerima uspešnih srpskih kompanija.

Program MenProSAM, pokrenut je 2015. godine sa ciljem intenziviranja razmene znanja, iskustva i mišljenja kako bi se članovima obezbedio profesionalni i lični razvoj uz podršku uspešnih lidera i eksperata, takođe članova naše asocijacije.

Organizacioni partner MenProSAM je kompanija Atria Group koja pruža ekspertsku podršku u edukaciji učesnika i podršci mentorskom procesu kako bi bio što uspešniji. Sponzor programa je ManpowerGroup.

Detaljan program Mentorske konferencije biće uskoro najavljen!

]]>
Mon, 14 May 2018 16:09:00 +0100 Aktivnosti http://sam.org.rs/dogadjaji/aktivnosti/27758/mentorska-konferencija---30-maj.html