Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Aktivnosti  ::  Aktivnosti  ::  SAM Radni doručak "Kako postati poželjan poslodavac" sa agencijom Homepage

Aktivnosti

12. 02. 2019.

SAM Radni doručak "Kako postati poželjan poslodavac" sa agencijom Homepage

Šta je to brendiranje poslodavca i na koji način mu možemo pristupiti strateški, bila je tema prvog SAM Radnog doručka ove godine koji je organizovan sa agencijom Homepage.

O strategiji brendiranja poslodavca, govorile su  Milka Negrović, Account Strategic Manager i Mihaela Turner, Account Client Relations Manager iz agencije Homepage.

Iza svakog uspešnog rezultata stoji dobra ideja, temeljna strategija i kreativnost za njenu realizaciju.

Iako je nezaposlenost jedan od ključnih problema u regionu, sve je teže izgraditi I zadržati kvalitetne timove. Prvi korak je privlačenje kvalitetnog i adekvatnog kadra, dok je drugi, često i teži, zadržavanje postojećih zaposlenih.

Prema istraživanju koje je izvršio Infostud na temu “Najpoželjniji poslodavac 2018”, čak 75.5% anketiranih izjavilo je da im je na prvom mestu pri traženju poslodavca “dobri međuljudski odnosi i radna atmosfera”, a zatim “dobar tretman zaposlenih od strane menadžmenta”. Visina plate i bonusa i mogućnost napredovanja, nalaze se tek na petom mestu važnosti.

Jedan od glavnih problema poslodavca je kako privući kandidate. Na “tržištu” se odvija pravi rat za talente gde su program za razvoj sve dostupniji I sve se ranije predstavljaju tokom školovanja.

Takođe, konkurencija na tržištu rada je sve veća,a mogo kompanija pretenduje ka specifičnim zanimanjima. U poslednje vreme primećena je diverzifikacija modaliteta zapošljavanja i sve je više frilensera i preduzetnika koji ne žele da rade u sistemima. Zbog svega navedenog, kompaniji je lakše da dođe do klijenta ili kupca, nego do kvalitetnog i lojalnog zaposlenog.

Brendiranje poslodavca nije važno samo za privlačenje kandidata, već i za zadržavanje zaposlenih. Kreiranje atmosfere lojalnosti i pripadnosti zajednici, trnasformacija zaposlenih u dobrovoljne employer brend ambasadore i izjednačavanje EVP-ja sa iskustvom zaposlenog – Employer Experiencea, postavlja se kao bitan zadatak za svakog poslodavca.

Privlačenje talenata (Talent Attraction) i zadržavanje zaposlenih (Employee Retention) smatraju se ključnim procesima koji kompaniji obezbeđuju konkurentsku prednost na tržištu. Osnova uspeha ovih procesa leži u jakom brendu poslodavca.

Za početak u brendiranju bitno je određivanje postojećeg stanja kroz analize i istraživanja:

-          Istraživanje zadovoljstva zaposlenih

-          Šta zaposleni misle o poslodavcu

-          Istraživanje pozicije poslodavca na tržištu rada

-          Šta kaže javnost?

-          Šta misle kandidati?

-          Šta kaže internet?

Rezultat istraživanja pokazuje da li ste poželjan poslodavac, kakva je vaša pozicija i gde postoji prostor za unapređenja.

Na brendiranje utiče:

Employee Value Proposition - set opipljivih i neopipljivih vrednosti i benefita koje poslodavac nudi.

Employee Experience suma celokupnog iskustva zaposlenog  - svaka interakcija zaposlenog sa poslodavcem

Prepoznavanja značaja EB  interno

Strategija EB i kvalitet realizacije aktivnosti

Candidate Experience - iskustvo kandidata prilikom traženja oglasa, recruitinga, razgovora, davanja ponude/slanja odbijenice, onbordinga.

Nakon istraživanja, u narednim koracima za kreiranje strategije bitno je definisati ciljeve i ciljne grupe, ključne poruke, kanale komunikacije, napraviti content strategiju, raspodelu resursa i uspostaviti KPI’s.

 

Radni doručak sa agencijom Homepage