Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Aktivnosti  ::  Aktivnosti  ::  Digitalno doba je tu, da li ste spremni

Aktivnosti

10. 12. 2018.

Digitalno doba je tu, da li ste spremni

Na temu spremnosti za digitalno doba razgovarano je sa poslovnim liderima u regionu jugoistočne Evrope koji izneli svoja razmišljanja, stavove i razloge za zabrinutost.

Biljana Bogovac, partner u kompaniji PwC Srbija, prezentovala je rezultate ankete o digitalnoj spremnosti kompanija u jugoistočnoj Evropi članovima SAM-a. Pored Biljane, u prezentaciji su učestvovale i Ana Bosnić, menadžer u Odeljenju za konsalting i Bojana Bjeličić, senior menadžer u Odeljenju za poresko savetovanje, iz kompanije PwC, kao i Ivana Lazarević iz Digital Elementa.

Tehnološki napredak je jedan od najznačajnijih trendova koji vode ka velikim promenama u poslovanju stoga je jasno da će uspešne biti one kompanije koje usvajaju nova znanja, inovativna rešenja i transformišu se u skladu sa zahtevima tržišta.

Poslovni lideri jugoistočne Evrope izneli su svoja mišljena na pitanja:

  • u kojoj meri veštačka inteligencija utiče na poslovanje i naša radna mesta
  • koliko je teško pronaći i zadržati digitalno pismene kadrove
  • koji su planovi za ulaganje u nove tehnologije

Čak 87% smatra da će upotreba veštačke inteligencije poput robotike ili blokchain tehnologije u velikoj ili određenoj meri uticati na poslovno okruženje u narednih pet godina.

U narednoj godini poslovni lideri planiraju da ulože u sledeće tehnologije: Analizu podataka 25%, a zatim slede Mobilne aplikacije, IoT, Zaštita od hakerskih napada, robotska automatizacija procesa.

Veliki broj lidera, 83% smatra da su digitalne veštine od izuzetne važnosti ali kao glavnu prepreku navode da se do njih teško dolazi. Kao glavni problem navodi se zadržavanje digitalno pismenih, kaoa zatim i privlačenje takvih kandidata.

U prednosti za uvođenje digitalnog modela poslovanja na prvom mestu su: brži i fleksibilniji poslovni procesi, a zatim ostvarene uštede, bolje iskustvo kupaca, porast prihoda i inovativniji proizvodi.

Među glavnim preprekama za uvođenje digitalnog modela, lideri vide nedostatke odgovarajućih veština među zaposlenima, a zatim nemogućnost odgovarajuće integracije između novih i postojećih tehnologija, rigidne i spore procese, internu organizaciju i mnogo istovremenih projekata i zastarele tehnologije.

Veliki broj lidera vidi mogućnost za prevazilaženje prepreka u transformaciji i unapređenju internih procesa.

Kao zaključak ankete izneseno je da poslovni lideri u regionu JI prepoznaju značenje i važnost digitalne transformacije. Načinjen je niz važnih koraka, ali najveći posao ka implementaciji savremenih modela poslovanja tek predstoji.