Uloguj se

Pretraga
Naslovna  ::  Aktivnosti  ::  Aktivnosti  ::  Održivi razvoj : Odgovornost prema zaposlenima- primer kompanija Hemofarm, Delta holding i Ikea

Aktivnosti

01. 11. 2017.

Održivi razvoj : Odgovornost prema zaposlenima- primer kompanija Hemofarm, Delta holding i Ikea

Odgovornost prema zaposlenima kroz konkretne primere iz prakse u oblasti postavljanja i građenja odnosa u svojim kompanijama, predstavile su kompanije Hemofarm, Delta Holding i IKEA na drugom radnom doručku pod temom “Održivi razvoj” koju je SAM pokrenuo u cilju promovisanja i pokretanja svesti u oblasti društvene odgovornosti.

Svoje bogato iskustvo podelili su Dušan Stojaković, menadžer za održivi razvoj, Hemofarm, Tijana Koprivica, Chief Business Sustainability Offices, Delta Holding i Jovana Mehandžić Đurđić, Sustainability Manager SEE, IKEA.

Dušan Stojaković naglasio je da su za kompaniju Hemofarm, najvažniji resurs upravo ljudi i predstavio glavne ciljeve među kojima su kvalitetno obrazovanje i edukacija zaposlenih, rodna ravnopravnost gde se insistira na izjednačavanju zarade žena i muškaraca, dostojanstven rad i ekonomski rast kao i smanjenje nejednakosti. Ostvarivanje ovih ciljeva glavni su faktora napretka kompanije Hemofarm. Takođe, svaki pravac definisan je direktnim smernicama koje treba ispuniti kako bi se realizovali ciljevi.

Kompanija Delta Holding svakog novog zaposlenog upoznaje sa etičkim principima poslovanja. Negovanje rodne ravnopravnosti najbolje se iskazuje u odnosu žena i muškaraca u top menadžmentu gde je 56% žena. Zapošljavanje mladih bez prethodnog radnog iskustva, podržavanje inkluzije osoba sa invaliditetom, kao edukovanje i zapošljavanje mladih iz socijalno ugroženih grupa, deo je poslovanja ove kompanije. U okviru “Fond za budućnost” od 2006. do 2017. program je završilo 264 mladih. Osluškujući potrebe zaposlenih, Delta Holding je pokrenuo Tangram klub u kome zaposleni mogu da se relaksiraju i razonode. Negujući društveno odgovorno ponašanje, Delta Holding svoje zaposlene uključuje u niz volonterskih akcija među kojima su učešće na maratonu u svrhu pomoći deci leptirima, sređivanje niza zajedničkih površina i parkova za najmlađe, učešće u akciji “Samo ne autom”, i mn.dr.

“Kada se radi o pristupu ljudima i zaposlenima, ljudi su za nas najveći resurs i ono što kompaniju IKEA čini bogatom. Vizija kompanije IKEA u Jugoistočnoj Evropi je da stvorimo bolji svakodnevni život za sve naše zaposlene. Praktično, to znači da mi verujemo u mnoge različite talente naših kolega, njihovu ambiciju da rade najbolje što umeju, njihovu radoznalost i volju da se nose sa novim situacijama, uče i doprinesu. To je osnov našeg rasta, zapravo.” – izjavila je Jovana Mehandžić Đurđić, Sustainability Manager SEE, IKEA i nastavila: “Svako od zaposlenih u kompanijji IKEA ima priliku da se razvija i raste i istražuje razne poslove u okviru kompanije – IKEA pruža velike mogućnosti za vertikalnu i horizontalnu mobilnost, i u komaniji IKEA svako dobija šansu da se razvija i napreduje. U kulturi i vrednostima kompanije IKEA utkana je želja za isprobavanjem novih stvari, za zajedničkim učenjem i stalnim otkrivanjem novih načina na koje možemo da budemo bolji za naše kupce. Jedinstvenost je dobrodošla u kompaniji IKEA – naša radna sredina otvorena je i inkluzivna, i jedinstvenost svakog od nas čini kompaniju bogatijom. Naš cilj je da svakodnevno poboljšavamo kompaniju IKEA kao radno mesto, da inspirišemo i pružamo šanse,  i za to iznalazimo načine zajedno sa našim kolegama putem zajedničkog stvaranja budućnosti u otvorenoj sredini punoj međusobnog poverenja gde se svako oseća dobrodošlim da doprinese našem zajedničkom kompanijskom rastu. Ove i sledeće godine, na primer, poseban akcenat stavljamo na rodnu ravnopravnost – globalno, IKEA ima 48% žena na rukovodećim pozicijama, a cilj je da do 2020. imamo 50%. U Srbiji, koja je mlada IKEA organizacija, od samog početka smo proaktivno radili imajući u vidu ovaj cilj, tako da imamo rodno ujednačen tim, a osigurali smo i da žene i muškarci budu podjednako plaćeni za isti rad, što je važan aspekt jednakosti polova. Naredne mesece posvetićemo podizanju svesti o razlicitosti i važnosti različitosti za svakog od nas pojedinačno, za društvo, ali i za biznis. U ovom smislu, merimo napredak svake godine kroz interna istraživanja, u kome je u poslednjem čak 98% naši zaposlenih smatralo da žene i muškarci u kompaniji IKEA imaju podjednake šanse za razvoj karijere. Kroz sve to, i još niz mera i aktivnosti, trudimo se da naše zaposlene što više inspirišemo i učinimo da njihovo radno mesto bude sredina gde će se osećati slobodnim da budu ono što jesu, da rastu i napreduju, jer to je dobro za njih, za društvo, i za kompaniju IKEA.

Održivi razvoj: Odgovornost prema zaposlenima